BALT3 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det er ikke mange nyere spill som ikke har blitt fordummet, skyrim er i likhet med de fleste nyere spill laget slik at selv små drittunger skal kunne forstå spillene - og disse drittungene har ofte kjøpesterke foreldre som gir dem både ps3 og xbox og alle spill de peker på, og aldersgrense er ingen hindring. Vi myndige gamlinger kjøper spillene uansett, i håp om at det faktisk er en reell utfordring... Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det er ikke mange nyere spill som ikke har blitt fordummet, skyrim er i likhet med de fleste nyere spill laget slik at selv små drittunger skal kunne forstå spillene - og disse drittungene har ofte kjøpesterke foreldre som gir dem både ps3 og xbox og alle spill de peker på, og aldersgrense er ingen hindring. Vi myndige gamlinger kjøper spillene uansett, i håp om at det faktisk er en reell utfordring... Kunne ikke vært mer enig. Hvis du ser på de store titlene, så finner du nesten ingen utfordring i spillet (Med unntak av Skyward Sword) Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Skyrim er lattelig enkelt , selv på Master. Sadly. Det kunne vært så mye bedre med litt mindre carebear! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hvordan er det å ta drager med magi?? har ikke møtt noen enda. regner med de kommer når jeg starter main quest? Tror ikke jeg har brukt mye magi når jeg har drept dragene jeg har kommet over. Så jeg vet ikke hvor effektivt det er. Så hvorfor svarer du? OT: Magi er lite effektivt i forhold til f.eks sverd. Beklager, jeg skal skjerpe meg. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Enig i at det er alt for enkelt å gjøre questene. Synes det burde vært mer gåteløsning og logisk tenkning. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Om dere klager på vanskelighetsgraden: 1. Start ny karakter. 2. Sett til "master" på vanskelighetsnivå. 3. Spill gjennom hele spillet uten å levle. Ja. Uten å levle en eneste gang. 1 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg klager på at det er lite logisk tenkning. Trenger ikke tenke mer logisk for å treffe med buen bedre.. Er ikke særlig flink til å skyte og sloss på spill, så foretrekker å kunne bruke fiffige løsninger. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Enig i at det er alt for enkelt å gjøre questene. Synes det burde vært mer gåteløsning og logisk tenkning. I selve "mainquestet" ville jeg vært forsiktig med gåteløsning og logisk tenking. er mange som ikke eier logisk sans blir det forvanskelig og man står fast ved en dør, mister man rett og slett spillelysten. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Av og til syns jeg det er greit at man sier "Fuck dere om dere er for dumme." og lager et vanskelig spill. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det eneste som har "irritert" meg er de forbanna klørne du må ha for å åpne dører helt til jeg fant ut at koden var på baksiden av kloa FML Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Mye av greia med Skyrim er vel at man nærmest kan gjøre det så vanskelig å lett man selv vil, tror ikke det er ett dumt trekk da det på grunn av dette appellerer til ca alle i alle aldre = fine salgstall Syntes personlig det er deilig å slippe den frustrasjonen det er å stå fast neddi en mørk hule. Heller en oversiktlig og "lett" stor verden med da masse innhold man rekker over, enn ett vrient og vanskelig lite spill hvor man klør seg i hue og står fast i hvert mission. Men klart, blir det for lett så blir man fort lei akkurat som man blir om det er for vanskelig. Syntes de har funnet en fin balansegang i Skyrim for å holde på spillerne lengst mulig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ja, de klørne forvirret meg kraftig i starten. Prøvde å lese veggmaleriene for å få clues til hvordan steinsirklene skal stå, uten resultat. Også står koden på baksiden av kloa i inventory Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Tror ikke kampmotoren i Skyrim er stram nok til at det ville funket med høyere vanskelighetsgrad. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Aldri bruk våpen, shouts eller spells, kun unarmed. Aldri les journalen, slå av kompasset og ikke bruk kartet. Last ned en mod som gjør at alle fiender får sju ganger så mye liv som i vanilla. Å gjøre spill vanskeligere på denne måten er enkelt. Det kan bli uendelig mye vanskeligere, men det er ikke slike utfordringer mange av oss ønsker seg. Et skikkelig godt RPG trenger oppdrag som går utover "Gå fra A til B og drep alle fiendene og bring objekt C tilbake til A og få belønning". Følg pila på kompasset hele veien, og dra i den eneste spaken som er der for å åpne porten. Snik deg forbi fienden som er scriptet til å ikke angripe deg selv om du bare har 15 i sneak. Jeg har ikke spilt gjennom hele MQ selv, men her finner man enkelte halvhjertede forsøk på å gi meg den utfordringen jeg ønsker. Alle vet om denne kloa som koden står på. Senere er det noen steiner som åpner hver sin port, men som lukker seg før du rekker frem. Det er kanskje vanskelig nok for MQ (siden dette er noe alle "må" spille gjennom etter hvert), men mange sidequests bør være mye, mye vanskeligere. De fleste er dessverre helt standard ABC og blir kjedelige i lengden. Nesten alt ved spillet er så selvforklarende at det er kjedelig. Ting som er morsomt for små barn (for små barn ønsker bare være store og sterke og eie ALT FOR DA ER SPILLET DRITBRA!!1), men oss mer bereiste gamere har kommet forbi grinding og hack&slash og ønsker noe mer mentalt. Hver gang jeg starter opp Skyrim vet jeg innerst inne at jeg denne gangen vil gjøre stort sett de samme tingene som jeg gjorde sist gang, og etter en snau time er jeg dritlei. Takk og pris for at det finnes mods. Forhåpentligvis kommer det mange gode quests etter hvert, laget av folk som er motivert av andre ting enn salgstall blant konsoll-kidz som ikke har fått hår på pungen ennå. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Har det kommet noen god hardcore mod enda? Tenker på en spillmodus hvor man må hvile og spise og alt veier noe. Endret 19. januar 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Har det kommet noen god hardcore mod enda? Tenker på en spillmodus hvor man må hvile og spise og alt veier noe. + at slag etc er realistisk, så folk ikke tåler 20 slag i hodet med en øks, alternativt 10 piler i hodet. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Greit nok de fleste motstanderene er noe lett, men jeg sliter hver forbanna gang mot Morokei. Enkelte Draugr Deathlords med ebony-bue + ett eller annet slags shout som gjør at jeg fyker faenivoll kan også være et problem i nærkamp med lightarmor. Er forøvrig enig i at det kunne vært flere tenkeoppgaver som det gikk an å tenke seg logisk frem til. Det å stille inn occulary var bare tilfeldig, ikke gjennomtenkt (ihvertfall fra min side). Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ps: Takk for alle tips ang. bedre buer, skjønner at daedric buen er den beste, og at jeg trenger et daedric-hjerte for å lage en slik...? Men hva i all verden krever det av smithing-skill, perks og andre ingredienser i tillegg til hjertet for å smi en daedric bue? * 90 i Smithing skill * "Daedric Smithing" perk fra Smithing skill treet * En forge * Et daedra hjerte * 3 Ebony Ingots Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Greit nok de fleste motstanderene er noe lett, men jeg sliter hver forbanna gang mot Morokei. Enkelte Draugr Deathlords med ebony-bue + ett eller annet slags shout som gjør at jeg fyker faenivoll kan også være et problem i nærkamp med lightarmor. Er forøvrig enig i at det kunne vært flere tenkeoppgaver som det gikk an å tenke seg logisk frem til. Det å stille inn occulary var bare tilfeldig, ikke gjennomtenkt (ihvertfall fra min side). Colleage of winterhold spoiler I Winterhold Colleage questen treffer du på et slikt aparat igjen, hvor du må fin-instille både krystall og lenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå