Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inne på stats, står det 'Gold found: 781 935'

Lurer litt på hvor alle pengene har blitt av, eller har jo kjøpt alle husene og skills koster litt mye når man blir høyere level.

 

Har vel ca 110 000 nå.

Hvordan har du klart å bruke så mye??? Jeg har funnet ca. 730000 gull og har 370000 i cash nå... Har også hus i alle byer untatt Windhelm, men et hus koster jo bare lommerusk :p

Lenke til kommentar

Blir bare angrepet... :(

 

"In order to remain at, or return to, the first stage of vampirism, you must feed on a sleeping NPC. To do this press Use while crouching or standing over them and select feed. Feeding should be done stealthily, as witnesses will immediately become hostile. You are able to feed on almost any NPC that can sleep in a bed, including all races and even ghosts and other vampires, but not children."

 

Og hvis du bare blir angrepet, kan det hjelpe hvis du er med i noen av disse:

 

"The Companions in Whiterun will not turn hostile towards you as long as you have joined the Companions before reaching the final stage of vampirism. This can be rather useful since other Companions can be fed on without much difficulty during the nighttime hours. The Dark Brotherhood are friendly to the player in all stages of vampirism, although they will still turn hostile if you are caught feeding. The Thieves Guild is also friendly to stage four vampires."

 

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Vampirism

Endret av GwenDibley
Lenke til kommentar

Aha, takker. Er i alle tre, så får prøve å ta en joggetur til Companions.

 

Nice. Lykke til! Så lenge du husker å feede med jevne mellomrom, så skal ikke folk angripe deg. Mange fordeler med å være vampyr, men er ganske lett å bli kvitt det og :)

Endret av GwenDibley
Lenke til kommentar

Inne på stats, står det 'Gold found: 781 935'

Lurer litt på hvor alle pengene har blitt av, eller har jo kjøpt alle husene og skills koster litt mye når man blir høyere level.

 

Har vel ca 110 000 nå.

Hvordan har du klart å bruke så mye??? Jeg har funnet ca. 730000 gull og har 370000 i cash nå... Har også hus i alle byer untatt Windhelm, men et hus koster jo bare lommerusk :p

Jeg skylder på at jeg betalte mye for skills? Hehe, eller jeg vet egentlig ikke hvor de har blitt av.

 

Ser ikke noe som helst negativt med å være varulv, min character er det nu =)

 

- well rested bonus og instant død om man møter en motstander med silver sword/axe/mace

 

:)

Har egentlig aldri brukt den rested bonus, og tenkte litt på at det ikke er noen passiv negative ti. nevermind, glem det jeg sa ;)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

 

"In order to remain at, or return to, the first stage of vampirism, you must feed on a sleeping NPC. To do this press Use while crouching or standing over them and select feed. Feeding should be done stealthily, as witnesses will immediately become hostile. You are able to feed on almost any NPC that can sleep in a bed, including all races and even ghosts and other vampires, but not children."

 

 

"...but not children." Haha! Ingen som tør å kødde med barn i spill - det hadde blitt for kontroverst og politisk ukorrekt. Forresten, har ikke prøvd selv, men det går vel å drepe barn på lik linje med andre npc-er? Underlig...

 

Ps: Takk for alle tips ang. bedre buer, skjønner at daedric buen er den beste, og at jeg trenger et daedric-hjerte for å lage en slik...? Men hva i all verden krever det av smithing-skill, perks og andre ingredienser i tillegg til hjertet for å smi en daedric bue?

Lenke til kommentar

Nice. Lykke til! Så lenge du husker å feede med jevne mellomrom, så skal ikke folk angripe deg. Mange fordeler med å være vampyr, men er ganske lett å bli kvitt det og :)

 

Prøvde først Companions, de var visst ikke særlig blide...

Så dro jeg til Dark Brotherhood, der var det greit, så dro jeg til Windhelm hvor vaktene likte meg, men ikke innbyggerne. De ble drept av vaktene :whistle:

Det skjedde også da jeg prøvde Dawnstar. Der fant jeg i hvert fall et hus jeg brøt meg inn i, og fikk feeda :)

Da var det straka vegen til Markarth og Shrine of Talos.

Lenke til kommentar
"...but not children." Haha! Ingen som tør å kødde med barn i spill - det hadde blitt for kontroverst og politisk ukorrekt. Forresten, har ikke prøvd selv, men det går vel å drepe barn på lik linje med andre npc-er? Underlig...

Det finnes en mod som heter Killable Children. :)

Lenke til kommentar

"...but not children." Haha! Ingen som tør å kødde med barn i spill - det hadde blitt for kontroverst og politisk ukorrekt. Forresten, har ikke prøvd selv, men det går vel å drepe barn på lik linje med andre npc-er? Underlig...Ps: Takk for alle tips ang. bedre buer, skjønner at daedric buen er den beste, og at jeg trenger et daedric-hjerte for å lage en slik...? Men hva i all verden krever det av smithing-skill, perks og andre ingredienser i tillegg til hjertet for å smi en daedric bue?

 

Nettopp! Nei, det går ikke ann å drepe barn. De bare faller på bakken og reiser seg igjen kort tid etterpå. Som alltid, haha.

 

Det er vel 90 i smithing eller noe sånn for å lage daedric? Ganske mye iallefall.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er alle oppdrag helt gjennomgående banalt enkle? Det finnes jo ikke noe i nærheten av det som kan kalles utfordrende gåteløsing, og man trenger de facto ikke å kunne engelsk i det hele tatt for å løse oppdrag. Bare følg pilene/markørene og trykk "e" i nærheten av alt som skiller seg ut... Ja, jeg vet at man kan slå av en del hjelpemidler med mods, men jeg mener nå at utvikler med enkle grep burde ha gjort en adskillig mer krevende "voksenutgave" tilgjengelig/valgfri fremfor bare å øke styrken/hp på fiender.

 

Skammer meg nesten over å ha brukt snart 80 timer i Skyrim - og kost meg hvert minutt (når det ikke krasjer.) Et mer "mainstream" rollespill er vel neppe laget, og det er vel nettopp derfor det treffer "alle" som jeg har nevnt tidligere. Som et digert MMO uten samlebåndsoppdrag, tidspress og overbefolkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...