Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Hm. Mente jeg hadde funnet ebony bow = ibenholt(?)bue, men at den var svakere enn glass...? Regnet med at daedric-buen var best, men har ikke funnet noen daedra ennå... Hvor finner man disse? Sett gjerne referansen til området i spoilere.

Du kan stjele Daedra Heart fra kjellern i Jorrvaskr, inne der Kodlak Whitemane som oftest sitter. Det respawner med jevne mellomrom (mer info på wiki). Utenom det så er det mulig å kjøpe hos Alchemists etter lvl 25(?) eller noe. Om du tar en rundttur så er det virkelig enkelt å skaffe et par hearts, for enkelt spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Mente jeg hadde funnet ebony bow = ibenholt(?)bue, men at den var svakere enn glass...? Regnet med at daedric-buen var best, men har ikke funnet noen daedra ennå... Hvor finner man disse? Sett gjerne referansen til området i spoilere.

Du kan stjele Daedra Heart fra kjellern i Jorrvaskr, inne der Kodlak Whitemane som oftest sitter. Det respawner med jevne mellomrom (mer info på wiki). Utenom det så er det mulig å kjøpe hos Alchemists etter lvl 25(?) eller noe. Om du tar en rundttur så er det virkelig enkelt å skaffe et par hearts, for enkelt spør du meg.

Får vel to stk daedra harts om du fullfører museums missionet i Dawnstar også.

Lenke til kommentar

fire og mulighet for flere om du knerter nissen og får tilgang til krypta

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

fire og mulighet for flere om du knerter nissen og får tilgang til krypta

Ebony = elfenben. Sånt elefanter har i hornene sine. Ibenholt er den hardeste delen nederst ved kjeven, som ofte blir svarte ting.

Ebony og Ivory er to forskjellige ting som kommer av samme hornet. Ebony er vanligvis kritthvite ting, ivory er svarte ting.

Lenke til kommentar

Ebony = elfenben. Sånt elefanter har i hornene sine. Ibenholt er den hardeste delen nederst ved kjeven, som ofte blir svarte ting. Ebony og Ivory er to forskjellige ting som kommer av samme hornet. Ebony er vanligvis kritthvite ting, ivory er svarte ting.

Men ebony armor er jo helt sort :hmm:

*Edit*

Ivory er materialet man lager av dyrs horn og tenner, men

Wikipedia sier at "ebony is a dense black wood".

Endret av GwenDibley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg bruker daedric bow med ca 340 dmg

Du må poste noen detaljer på hvordan du har fått det til :)

Du må bruke perks i enchanting som gjør at enchanting blir 100% sterkere eller noe. Så enchanter du de itemsene du kan med forfy smithing, også bruker du blacksmith potion som gir 50% bedre smithing. :)

Lenke til kommentar

Modding er ikke noe jeg gidder å sette meg inn i, men om det ikke allerede finnes:

Mod som gjør at man kan slåss med sverd og skyte med bue fra hesteryggen hadde vært kult..

Eller fly med kosteskaft som en annen heks fks..

"De" anbefaler vel å spille igjennom mainquest før man begynner å installere mods, men jeg synes hvertfall at SkyUI har gjort spillet så mye bedre. Siden de har forbedret UI/Interfac, slik at den er mer brukervennlig og mer oversiktelig.

Er forresten veldig enkelt å legge til mods om man installer Nexus Mod Manager, ifra siden deres.

Er vant til at det er endel knot med mods,men kanskje er dette untaket da?

Nå ja,jeg får vurdere det.Men det blir ikke før jeg er ferdig med spillet iallefall.

Lenke til kommentar

Ebony = elfenben. Sånt elefanter har i hornene sine. Ibenholt er den hardeste delen nederst ved kjeven, som ofte blir svarte ting. Ebony og Ivory er to forskjellige ting som kommer av samme hornet. Ebony er vanligvis kritthvite ting, ivory er svarte ting.

Men ebony armor er jo helt sort :hmm:

*Edit*

Ivory er materialet man lager av dyrs horn og tenner, men

Wikipedia sier at "ebony is a dense black wood".

Jeg mente da også virkelig at ibenholt var en tresort....?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mente da også virkelig at ibenholt var en tresort....?

"Ebony" er i virkeligheten det som på norsk heter ibenholt, en tresort. Ivory er det vi får fra bl.a. støttennene til elefanter.

Isbilen retter opp :)

Tror han poster'n oppi der prøvde å forvirre oss, ellers må han være rimelig forvirra selv.

Lenke til kommentar

Ivory: Elfenben

Ebony: Ibenholt

Kort og greit.

Det som er litt forvirrende er sangen Ebony and Ivory, som gjør at disse to ordene har en relasjon.

Når da også ordene på norsk har motsatt forbokstav blir det vanskeligere for oss.

Ordene har et forhold selv utenfor sangen. Pianotangenter er tradisjonelt laget av elfenben og ibenholt.

Lenke til kommentar

Er blitt vampyr, og blir angrepet av alle... Hva gjør jeg? Har ikke eldre saves.Beste er jo at jeg også er i missionet hvor jeg skal til Shrine of Talos, men kan jo ikke snakke med en fyr som prøver å drepe meg.

Tror du må få i deg litt blod, gitt.

Lenke til kommentar

Er blitt vampyr, og blir angrepet av alle... Hva gjør jeg? Har ikke eldre saves.

Beste er jo at jeg også er i missionet hvor jeg skal til Shrine of Talos, men kan jo ikke snakke med en fyr som prøver å drepe meg.

Snakk med en inn-fyr. Altså en som jobber på ett "hotell". Han vil gi deg navn på en som kan hjelpe deg med vampyrismen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...