Mazeking Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Er det noen som har linker til info om klasser og raser etc i spillet? Hadde vært greit å kunne planlegge en karater før man fikk selv spillet. Er jo votter og vintre siden jeg spilte MorroWind og Oblivion, men har skjønt at myer er likt når det gjelder karakterer?. En ting som fungerte jævelig bra i feks morrowind noen steder var å være knallgod med f.eks. bue. Da kunne man på enkelte fiender plassere seg på et sted som de ikke klarte å komme opp til og stå der og skyte 100 piler i skallen på dem til de døde. Da kunne ta fiender som lå mange levels over deg og allikevel klare å ta knekken på dem. Usikker på hvor mye monsterskalering det blir her i forhold til Oblivion. Litt av morroa med denne type spill er jo å gå på oppdagelsesferd på steder man overhodet ikke skal gå og møte monstere som er sinnsykt mye sterkere enn del selv. Med litt flaks, hell og 50 forsøk kan man kanskje klare å få rasket til seg en ûbergjenstad litt tidlig i spillet. Synes derfor det er ganske døvt om alle rundt deg skalerer likt.... Og ja jeg kommer til å spille det på xbox. Har kun jobb PC'er for tida og ikke noe som duger til å spille på så da blir det liten mulighet for modding. Endret 30. august 2011 av Mazeking Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Rasene blir vel de samme som før? Breton, Nord, Kajit osv. Tror ikke det blir noen klasser denne gangen. Det blir vel en videreføring av systemet i Morrowind og Oblivion der vi blir flinkere med det vi faktisk gjør. Vi blir flinkere til å bruke sverd ved å sloss med sverd osv. Jeg håper det blir som noen sier at hulene har en viss level range. Problemet er at det blir "feil" uansett hva de gjør. Om alle fiendene er vårt level som i Oblivion blir det ikke noen utfordring, men om fiendene har et fast level kan det fort føles som om vi ledes gjennom en korridor. Riktignok er verden åpen, men vi kan ikke utforske fordi monstrene er langt høyere level enn oss selv. Den beste løsningen jeg har sett så langt er Sacred 2. Der har alle fiendene i et område en level range, så vi kan fritt utforske hele området uten å slite for mye. Men går vi utenfor området vil fiendene være mye høyere level. Samtidig er level ikke alt. En lvl 20 rotte er fortsatt en rotte. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Samtidig er level ikke alt. En lvl 20 rotte er fortsatt en rotte. "Follow. But. Follow only if ye be men of valour, for the entrance to this cave is guarded by a creature so foul, so cruel that no man yet has fought with it and lived. Bones of full fifty men lie strewn about its lair. So, brave knights, if you do doubt your courage or your strength, come no further, for death awaits you all with nasty, big, pointy teeth." Det er bevist i Monty Python at kaniner kan være noen lumske beist. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg husker når Bethesda sa at de aldri kom til å lage et Elder Scrolls som inneholdt drager. De mente det skilte dem ut fra andre spill i samme sjanger. Og nå kommer det jaggu et spill hvor dragene er selve hovedfokusen. Har de virkelig sagt det? Haha! Link? Det sa de under utviklingen av Oblivion, det er mange år siden, så jeg har ingen link. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Same rasar som alltid, ingen klasser. Ups, mange som hadde svart sidan sist eg oppdaterte tråden. Endret 30. august 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Slik jeg forstår det så finnes det nå ikke atributes som Strength, Intelligence og Endurance. Det er bare major/minor skill nå. Da synes jeg faktisk de kunne fjernet level også, er egentlig ikke noe poeng med det lengere. Det løser også "problemet" med scaling. Lenke til kommentar
Inzane Cat Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 PAX http://www.youtube.com/watch?v=tpEQO3UbTRU Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Samtidig er level ikke alt. En lvl 20 rotte er fortsatt en rotte. "Follow. But. Follow only if ye be men of valour, for the entrance to this cave is guarded by a creature so foul, so cruel that no man yet has fought with it and lived. Bones of full fifty men lie strewn about its lair. So, brave knights, if you do doubt your courage or your strength, come no further, for death awaits you all with nasty, big, pointy teeth." Det er bevist i Monty Python at kaniner kan være noen lumske beist. Brother Maynard: Armaments, chapter two, verses nine through twenty-one. Cleric: [reading] And Saint Attila raised the hand grenade up on high, saying, "O Lord, bless this thy hand grenade, that with it thou mayst blow thine enemies to tiny bits, in thy mercy." And the Lord did grin. And the people did feast upon the lambs and sloths, and carp and anchovies, and orangutans and breakfast cereals, and fruit-bats and large chu... Brother Maynard: Skip a bit, Brother... Cleric: And the Lord spake, saying, "First shalt thou take out the Holy Pin. Then shalt thou count to three, no more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in my sight, shall snuff it. Brother Maynard: Amen. 3 Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det noen som har linker til info om klasser og raser etc i spillet? Hadde vært greit å kunne planlegge en karater før man fikk selv spillet. Er jo votter og vintre siden jeg spilte MorroWind og Oblivion, men har skjønt at myer er likt når det gjelder karakterer?. De spillbare rasene er helt like de man hadde i Morrowind/Oblivion med ett velfortjent ansiktsløft. Usikkert hva alle de forskjellige rasene har som bonuser enda, har ikke funnet noe nevneverdig info om dette enda. Spillet har ingen klasser, men man velger istedet om man vil være Warrior, rogue eller Mage tidlig i spillet og får dermed unike bonuser. Disse kan man skifte mellom senere i spillet om man angrer, det blir med andre ord ikke gjort i character creation. Attributes slik som Strength, Luck og Agilty er borte, sitedet har man valget mellom å øke helse, endurance eller Magicka hver gang man går opp i level. Det finnes ikke major og minor skills mer, istedet har man tilgang til alt av skills da man starter spillet. Det er mulig at mage relaterte skills er raskere å lvle opp hvis man er mage enn hvis man er warrior. En liten briefing der altså, du er herved oppdatert. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det å velgje mellom "Warrior, Mage eller Rogue" (Thief, om det skal stemme med tidlegare spel) er vel stjerneteikn, ikkje klasse? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg mener å hugse at det var klasse, og ikke stjernetegn. Er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Det er stjernetegn. Han tenker sikkert på den videoen når man ser karakteren velge blant 3 ulike "standing stones" som gir bonuser tiltenkt en typisk kriger, magiker, eller tyv-aktig karakter. Man kan kun ha én av disse bonusene aktivert. Man må forresten finne disse steinene ute i Skyrim på egenhånd. Spillet er oppgitt å være "klasseløst", da man ikke velger noe annet enn rase før man begynner å spille (minor/major skills, attributes osv er borte fra de tidligere ES-spillene), man vokser på det man gjør i mye større grad enn tidligere. Endret 31. august 2011 av andrvas Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Daggerfall er nå gratis å laste ned fra denne siden. Dette for å feire 15 år eller noe sånt i den duren Ikke helt on-topic, men følte det passa fint inn likevel Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Trur eg drøyer med spelet til 2026 då. 1 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Daggerfall er nå gratis å laste ned fra denne siden. Dette for å feire 15 år eller noe sånt i den duren Ikke helt on-topic, men følte det passa fint inn likevel Eller på UESPWiki for dosbox-utgave og patcher/fixer etc. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Daggerfall er nå gratis å laste ned fra denne siden. Dette for å feire 15 år eller noe sånt i den duren Ikke helt on-topic, men følte det passa fint inn likevel Har det ikke vært tilgjengelig ganske lenge? Har vel vært oppe i noen år der nå Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 http://www.bethblog.com/index.php/2009/07/09/daggerfall-now-available-for-free/ Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Daggerfall er nå gratis å laste ned fra denne siden. Dette for å feire 15 år eller noe sånt i den duren Ikke helt on-topic, men følte det passa fint inn likevel Har det ikke vært tilgjengelig ganske lenge? Har vel vært oppe i noen år der nå Veldig godt mulig, er nok bare jeg som ikke har lagt merke til det før. Fikk det bare med meg da det var 15 års-dagen i dag Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det er stjernetegn. Han tenker sikkert på den videoen når man ser karakteren velge blant 3 ulike "standing stones" som gir bonuser tiltenkt en typisk kriger, magiker, eller tyv-aktig karakter. Man kan kun ha én av disse bonusene aktivert. Man må forresten finne disse steinene ute i Skyrim på egenhånd. Spillet er oppgitt å være "klasseløst", da man ikke velger noe annet enn rase før man begynner å spille (minor/major skills, attributes osv er borte fra de tidligere ES-spillene), man vokser på det man gjør i mye større grad enn tidligere. Helt korrekt, enkel og grei oppsummering Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg husker når Bethesda sa at de aldri kom til å lage et Elder Scrolls som inneholdt drager. De mente det skilte dem ut fra andre spill i samme sjanger. Og nå kommer det jaggu et spill hvor dragene er selve hovedfokusen. Har de virkelig sagt det? Haha! Link? Det sa de under utviklingen av Oblivion, det er mange år siden, så jeg har ingen link. Dette kan jeg bekrefte. Tenker det er ok med drager for Bethesda så lenge dem generer $$$. Dog var det uansett en drage (på sett og vis) i Oblivion, dem som har gjort hele main quest vet det. Så det er vel strengt tatt kun Morrowind, som jeg har spillt som ikke hadde en levende drage i seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå