Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

1. Clear a dungeon - plukk opp så mye loot du kan.

2. Gå ut, skift til varulv.

3. Løp til nærmeste by hvor du har hus, men vent såpass langt utenfor at ingen ser deg til du skifter tilbake.

4. Løp inn til huset ditt med Whirlwind sprint

5. ???

6. Profit!

Tungvint!

Prøv heller:

2. Gå ut og fast travel til en by.

3. Fast travel tilbake om nødvendig.

4. ???

5. Profit!

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Nybegynner spørsmål. Akkurat startet, spiller på pc. Hvordan selger jeg utstyr til vendor? Er hos general vendor i den første byen, men kan ikke se hvordan jeg får solgt skrapet mitt?

I begynnelsen må du selge våpen og armor til en smed, annet skrap til en general store, magiske ting til en mage osv. Når du får oppgradert noen perks kan du selge alt til alle... Hos en general store får du solgt det meste, men du får bedre pris om du selger f.eks våpen til en smed...

Lenke til kommentar

Prøv heller:

2. Gå ut og fast travel til en by.

3. Fast travel tilbake om nødvendig.

4. ???

5. Profit!

Går vel ikke an å fast travel når man er overencumbered?

Rekner med det er derfor han har med punkt 3 ? :)

Lenke til kommentar

Jeg drakser alltid med meg 3-4 potions of strength som gir 60 ekstra bærekapasitet samt en ring og et smykke som også gir 64 kapasitet i tillegg. Kan da dra med meg 120 mer til jeg kommer meg til en by :)

Bare å ta fast travel så kommer du deg til byen med en gang.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk driver å sier at jeg ser syk ut, og at jeg burde ikke smytte dem? wtf?

Kan ikke huske å ha spist noe rart :hmm:

Er det noe måte å sjekke om jeg er syk og evnt friske meg opp? :)

og hva er det som gjør meg syk egentlig? Jeg har prød å sove hvis det er det de mener.

Lenke til kommentar

Hvis dere trykker TAB og velger active powers (effects?) vil dere se en eller annen negativ virkning. Finn en eller annen relegiøs gjenstand og activate den. Står en bak han fyren som står og hyler på midterste nivået i Whiterun blandt annet. Da vil dere bli "friske".

Endret av JacEr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan bli smittet av alt ifra skeever rats til vampyrer. Bare gå til nærmeste shrine i en av byene, de kurerer alle vanlige sykdommer. For eks den bak den gale mannen på torget i Witerun eller over gaten inne i tempelet.

Eller enda lettere, ta en cure all disease potion :)

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spilt så lenge, har blitt avbrutt av alt fra julefeiringer til damebesøk... men... om man lagrer items i en eller annen kiste tilfeldig i spillet... Kan man da gå tilbake å hente alle tingene senere?

Har ikke noe hus, og forstår ikke hvor jeg finner folk man kan kjøpe hus av...

Lenke til kommentar

Å lagre ting tilfeldig betyr også at det er veldig tilfeldig om det er der når du kommer tilbake. Snakk med Jarler og stewarder for å få oppdrag, til slutt ender du opp med mulighet til å kjøpe hus i Whiterun, Riften, Solitude og Markath. Det kreves litt mer for å kjøpe det siste huset i Windhelm.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Har ikke noe hus, og forstår ikke hvor jeg finner folk man kan kjøpe hus av...

Vi kan ta Whiterun som ett eksempel, der må du fullføre endel oppdrag for Jarlen før du kan kjøpe ett hus. Du får da beskjed om at du må snakke med assistenten hans, husker ikke navnet i farten, men det er en skallet mann i grå jakke.

Du må uansett fullføre en del oppdrag i byene før du får tilbud om å kjøpe hus.

Lenke til kommentar

Å lagre ting tilfeldig betyr også at det er veldig tilfeldig om det er der når du kommer tilbake. Snakk med Jarler og stewarder for å få oppdrag, til slutt ender du opp med mulighet til å kjøpe hus i Whiterun, Riften, Solitude og Markath. Det kreves litt mer for å kjøpe det siste huset i Windhelm.

Jarlen sa jeg fikk lov å kjøpe hus fordi jeg var med på å drepe dragen.... Men hvem snakker jeg med og hvor er han. Synes det er lamt at man ikke bare kan klikke på husene og kjøpe...

Edit hvor finner man den skallede mannen med den grå jakka.. Teit opplegg. Må spørre alle som ikke svarer noe om hvor husene kan kjøpes. Har man lett gjennom hele byen finner man kanskje en liten skallet mann med grå jakke som flyr rundt og selger hus :p ???

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jarlen sa jeg fikk lov å kjøpe hus fordi jeg var med på å drepe dragen.... Men hvem snakker jeg med og hvor er han. Synes det er lamt at man ikke bare kan klikke på husene og kjøpe...

Edit hvor finner man den skallede mannen med den grå jakka.. Teit opplegg. Må spørre alle som ikke svarer noe om hvor husene kan kjøpes. Har man lett gjennom hele byen finner man kanskje en liten skallet mann med grå jakke som flyr rundt og selger hus :p ???

Han holder til i Dragonsreach, heter Proventus Avvencini og er litt mørkere enn Nords i huden.

Lenke til kommentar

Er det en måte å rotere eller styre objekte man løfter opp? (Når jeg holder inne E (PC))

Om noen forstår hva jeg mener.

Kverka presten som står å hyler og skriker i Whiterun. Endelig litt nydelig stillhet når jeg er innom den byen.

Noen som har valgt den perk'n hvor du invisterer 500 gold i en shopkeeper?

Selv føler jeg den ikke er så fryktelig bra, eller den perken man får etterpå er vel kanskje verd å velge.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Fast travel funker selv om du har for mye i inventory. Bare klatre opp på hesten din, så får du tilgang til fast travel.

Jeg knerta hesten min jeg. Skvatt så jævlig hver gang jeg brukte fast travel å jævelen sto å grynta meg i øret :ermm:

Hest i Skyrim er så ubrukelig uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...