Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bedre ut å bare bruke en companion til dette for å være ærlig. En mage f. eks som holder seg litt bak. Veit ikke om det fortsatt funker, men det skal visstnok gå an å bare bruke command til companion og så droppe masse skjit på bakken så kan h*n plukke opp mer enn grensa si.

Lenke til kommentar

1. Clear a dungeon - plukk opp så mye loot du kan.

2. Gå ut, skift til varulv.

3. Løp til nærmeste by hvor du har hus, men vent såpass langt utenfor at ingen ser deg til du skifter tilbake.

4. Løp inn til huset ditt med Whirlwind sprint

5. ???

6. Profit!

"I need you stop the shouting. The citizens are getting worried!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, starta på skyrim først i går, så har noen enkle spørsmål. Jeg er nå level 10, og en badass 2h orc warrior, men hvilke perks og sånt bør jeg fokusere på med et sånt oppsett? Foreløpig har jeg satsa på 2h og smithing egentlig, noe mer jeg bør ha med?

Lenke til kommentar

hvordan er skyrim sammenlignet med oblivion?

 

1. Skyrim har mye mer variert og (mener jeg) storslått natur. Angivelig noe mindre kart enn Oblivion.

2. Mange flere "hotspots" = ting å gjøre, tilsynelatende mindre autogenerert landskap, og langt mer interessante huler/fort/ruiner/gravkamre.

3. På ingen måte noen bedre UI.

4. Langt mindre fremtredende level- scaling, som var det mange virkelig hatet med Oblivion (meg selv inkludert.)

5. Fremdeles rimelig begrenset karakter-interaksjon. (Det er jo et TES-spill...)

Lenke til kommentar

Høres bedre ut å bare bruke en companion til dette for å være ærlig. En mage f. eks som holder seg litt bak. Veit ikke om det fortsatt funker, men det skal visstnok gå an å bare bruke command til companion og så droppe masse skjit på bakken så kan h*n plukke opp mer enn grensa si.

 

Dette fungerer med eg har også opplevd å få enkelte companions "øydelagt" på grunn av dette.

 

Det som ofte skjer er at følgesvennen din trur at enkelte lav nivå armor er karakterens start armor, dette gjer at du ikkje får lov til å ta det i frå hans eller hennes inventory.

Dette vil då gjelde alle gjenstandane av den samme typen.

 

Dette fører til at dersom din følgesvenn har f.eks leather armor som standard armor og du ber han/ho plukke opp fleire så kan du ende opp med at følgesvennen plutselig har 10-20 leather armor som vedkommande nekter å gi slepp på.

 

Dette fører igjen til at følgesvennen meir eller mindre alltid er overbelasta utan at du kan gjere noke med det.

 

 

Dette trikset anbefales med andre ord ikkje.

Lenke til kommentar

For det meste bruker jeg en compaion som cannonfodder og mule. Jeg er range så det er greit å ha en som kan ta folka med litt close combat.

Jeg valgte ikke varulv pga jeg kunne bære mer, men pga den såg kul ut ;P

Liker at den har en fear også =)

 

Hadde et litt rart øyeblikk.

Jeg hadde med meg en companion før jeg startet varulv queste og (du mister companion mens du holder på med queste) mens du holder på med queste så klarte jeg på en eller annen måte å møte på min gamle companion so forøvrig drepte meg :<

 

Edit:

ARgh, har blitt så hekta på Skyrim.

Timene bare flyr avgårde. Før jeg aner ordet av det er det midt på natten.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hei, starta på skyrim først i går, så har noen enkle spørsmål. Jeg er nå level 10, og en badass 2h orc warrior, men hvilke perks og sånt bør jeg fokusere på med et sånt oppsett? Foreløpig har jeg satsa på 2h og smithing egentlig, noe mer jeg bør ha med?

 

Sjekk ut class buildsene til Trendkill, part to av videoene er perk forslag: http://www.youtube.com/watch?v=h0rSxb1vQtk

Lenke til kommentar

hvordan er skyrim sammenlignet med oblivion?

 

1. Skyrim har mye mer variert og (mener jeg) storslått natur. Angivelig noe mindre kart enn Oblivion.

2. Mange flere "hotspots" = ting å gjøre, tilsynelatende mindre autogenerert landskap, og langt mer interessante huler/fort/ruiner/gravkamre.

3. På ingen måte noen bedre UI.

4. Langt mindre fremtredende level- scaling, som var det mange virkelig hatet med Oblivion (meg selv inkludert.)

5. Fremdeles rimelig begrenset karakter-interaksjon. (Det er jo et TES-spill...)

 

6. Ingen av guardsene i Skyrim har telepatiske evner (kan drepe deg fordi du har drept en person langt borte i gokk.)

Lenke til kommentar

Det er ekstremt mye å gjøre i Skyrim, hvertfall. Jeg klarer ikke å gå til en quest uten å bli distrahert av MINST to små sideveier som leder til en hule med masse monstre og loot i. Eller å lage små historier selv, som i går, når jeg rusla til solitude, ble angrepet av en irritert sabeltanntiger langt oppi ei fjellside, og knapt skadet han når jeg skjøt piler. Så jeg stakk. Men akkurat når jeg snur meg lander en forbanna drage 5 meter unna og spyr frost. Jeg hopper av veien og nedover til veien under, og hoppa rett på en liten gjeng landeveistyver som også aggroer meg. Ser en elv og en foss ved siden av veien, hopper uti men klarer ikke å svømme mot strømmen, så jeg stoler på kreisi Skyrim physics og tar en leap of faith. Splasher ned i vannet og lever fremdeles.

 

Kikker oppover, og ser den forbanna tigeren stå og kikke etter meg over kanten laaaaaangt over meg. Så slår fysikken til og han begynner å tumble nedover fjellsida, og treffer hver ENESTE stein på veien ned, ender opp i bunnen av fossen jeg hoppa ned, med hodet fast mellom to steiner.

 

Og dragen og tyvene har begynt å slåss med hverandre. Så jeg rusler avgårde, tenker "well played my friend" og stealther vekk fra hele scenen. Ikke noen andre spill jeg kan komme på som kan generere slike spillerhistorier :)

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En annen skjedde på bakkenivå. Kom over en fyr langs veien som ville snakke med meg. Men jeg var ikke i snakkehumør, så jeg avbrøt samtalen og slo ett slag på han. Han klikka, ropte FALL BAAAAAAAAAAACK! til seg selv og sprang rett ut i elva ved siden av og forsvant.

 

Jeg rusla bort for å se etter han, da satt han fast i noen steiner ved kanten og svømte rundt og ropte I WILL BATHE IN YOUR BLOOD!, før han løsnet, og forsvant over kanten på en foss.

 

Stakkars.

Lenke til kommentar

:!:

Fantastisk!

Har hatt flere slike magiske øyeblikk jeg også. Siste var i går da jeg var ute og gikk i ukjent terreng. Fant en person som lå død rett ved en bok, en Ebony bow og en kiste med noe loot. Tok med meg alt og gikk videre. Går ikke lange stykket og finner en svær foss med flere fossefall og blir opptatt av å se opp på den. Så ser jeg meg rundt og ser en stor og lang trestamme som har falt fra kanten og over på den andre siden og har laget en bro. Ute på trestammen står det en banditt og jeg kan jo ikke gå i fra en slik episk kamp. Går ut på trestammen, som er akkurat bred nok til at en kan gå over, med sverdet klart og vi møttes på midten av trestammen. Et stort fossefall på min høyre side og flere meter under oss en liten "dam" med steiner og vannet som leder til nok et fossefall. Enhver som hadde falt ned der hadde vel dødd, om en ikke treffer steinene så ville den dammen ikke være dyp nok til å ta av for et fall. Til tross for at dette bare var en banditt, så kunne jeg jo være så uheldig å falle ned i kampens hete. Ikke store sorgen, men jeg syntes at dette var såpass spesielt at noe annet enn seier ville være vanære. Dragonborn kan jo ikke tape for en tilfeldig banditt. Det var ikke mange sverdslagene som skulle til og banditten lå død. Jeg kastet ham ned fra stammen og feiret seieren med å se på den fantastiske utsikten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...