Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde aldri latt en tolvåring spille Skyrim, det er en grunn til at det er 18-års aldersgrense og jeg mener som voksen at det er vårt ansvar å beskytte barna mot slikt.

 

"At alle andre av vennene får spille det" betyr nødvendigvis ikke at foreldrene til disse vennene aner hva barna sitter og spiller.

Søster'n spurte meg om hvor det var best å kjøpe et bestemt spill til 14-åringen sin. Det var et hun ønsket seg til jul, jeg sa hun måtte sjekke litt på nett først om hun virkelig ville la datteren spille det spillet. Hun kom tilbake og takka meg for at jeg hadde advart henne mot spillet. Hun ante ikke hva det var, men hadde tenkt å kjøpe det siden datteren hadde så lyst på det. Tror det er svært mange foreldre der ute som kjøper spill til barna som de ikke ville ha kjøpt om de ante hva det var de kjøpte...

Endret av Fade1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Jeg hadde aldri latt en tolvåring spille Skyrim, det er en grunn til at det er 18-års aldersgrense og jeg mener som voksen at det er vårt ansvar å beskytte barna mot slikt.

Aldersgrenser på spill er kun anbefalinger, og de er satt for å veilede/hjelpe de som kjøper spillene.

Spillet Call of Duty: Black Ops fikk også 18 års aldersgrense, der du kan skyte å sprenge av kroppsdeler på fienden, og en singelplayer som er ganske intens og voldelig, med sterk historie.

Det er garantert dobbelt så mange 12 åringer som spiller Black Ops enn Skyrim, og jeg mener Black Ops er mye værre en Skyrim i dette tilfellet.

 

Edit: Føler at tråden kanskje sklir litt ut ifra det som er tema her, de som har lyst kan godt få starte en ny tråd under Generell Spilldiskusjon.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

At det finnes enda verre spill der ute gjør det da ikke automatisk ok å la barn spille litt mindre voldlige spill... De som har satt aldersgrensene på spillene setter ikke 18 år bare på gøy. Jeg er svært streng med hva mine barn får lov til å spille. Det er nok av grusomme ting ellers i verden til å gjøre det til underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri latt en tolvåring spille Skyrim, det er en grunn til at det er 18-års aldersgrense og jeg mener som voksen at det er vårt ansvar å beskytte barna mot slikt.

 

"At alle andre av vennene får spille det" betyr nødvendigvis ikke at foreldrene til disse vennene aner hva barna sitter og spiller.

Søster'n spurte meg om hvor det var best å kjøpe et bestemt spill til 14-åringen sin. Det var et hun ønsket seg til jul, jeg sa hun måtte sjekke litt på nett først om hun virkelig ville la datteren spille det spillet. Hun kom tilbake og takka meg for at jeg hadde advart henne mot spillet. Hun ante ikke hva det var, men hadde tenkt å kjøpe det siden datteren hadde så lyst på det. Tror det er svært mange foreldre der ute som kjøper spill til barna som de ikke ville ha kjøpt om de ante hva det var de kjøpte...

 

 

Var det "Hello Kitty"?

 

Isåfall så har du gjort verden en stoor tjeneste! :innocent:

Lenke til kommentar

Har selv spilt ca 100 timer på en character og er der ferdig med main queste, dark brotherhood, mage college, companions og thieves guild. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke så lang tid på dette?

 

Kanskje dette bildet har rett og at det bare er fordi jeg er jente? :whistle: : men-and-women-vs-mall-and-skyrim-367x500.jpg

 

Hehe, ser den... Nå har jeg brukt lang tid med vilje og kost meg med spillet. Har tatt vanvittig mange "misc" quest også samt handlet, trent opp skills osv. Jeg suste gjennom Oblivion og når hovedquestet var ferdig mista jeg litt gnisten på å spille. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen. Nå har jeg kommet opp i armorlevel 1250 og kan fortsatt oppgradere ca. 30% til. Er egentlig ikke noe særlig poeng å oppgradere den mer, men litt gøy å se hvor høyt en kan få den :p

Lenke til kommentar

Har selv spilt ca 100 timer på en character og er der ferdig med main queste, dark brotherhood, mage college, companions og thieves guild. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke så lang tid på dette?

 

Kanskje dette bildet har rett og at det bare er fordi jeg er jente? :whistle: : men-and-women-vs-mall-and-skyrim-367x500.jpg

 

Hmm.. jeg må vell ha hjernen til en jente o.O

Lenke til kommentar

Noe annet?

Thane i samtlige holds, The great skyrim treasure hunt (Skattekartene), samtlige dragonshouts.

 

Har selv 94% achievments,men noe er fucka med Oblivion walker, har 15 artifacts uten å ha fått achievment. Noen som vet om jeg må ha alt på kroppen elns?

 

Hva antall timer angår, er jeg for øyeblikket på 302 totalt, har ingen planer med å slutte med det første.

Lenke til kommentar

Du sitter alene hjemme. Du har på Stereo anlegget ditt. Du spiller på en 30" skjerm.

Det er helt mørkt.

Du går opp på en fjelltopp. Du ser utover. Du hører en drage ule.

Dragen flyr mot deg, du drar fram sverdet og skjold.

Så begynner denne sangen her å spille

 

Du slåss mot dragen i en episk kamp. Og på slutten av sangen, halshogger du dragen.

 

Dat feel. Is amazin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepsi pepsi. Har 155 timer på min lvl 64 Warrior/rogue orsimer jeg har spilt fra starten av. Slikt går det når man planlegger hva man vil spille som lenge før spillet kommer ut!

 

Noe annet?

Thane i samtlige holds, The great skyrim treasure hunt (Skattekartene), samtlige dragonshouts.

 

Har selv 94% achievments,men noe er fucka med Oblivion walker, har 15 artifacts uten å ha fått achievment. Noen som vet om jeg må ha alt på kroppen elns?

 

Hva antall timer angår, er jeg for øyeblikket på 302 totalt, har ingen planer med å slutte med det første.

 

Mange som koser seg time etter time her ser jeg, men 302 timer er jo Mad, hehe! :D Knallbra! Da har man fått valuta for pengene.. Er alle 302 timene på 1 char eller? hehe

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar

Noe annet?

Thane i samtlige holds, The great skyrim treasure hunt (Skattekartene), samtlige dragonshouts.

 

Har selv 94% achievments,men noe er fucka med Oblivion walker, har 15 artifacts uten å ha fått achievment. Noen som vet om jeg må ha alt på kroppen elns?

 

Hva antall timer angår, er jeg for øyeblikket på 302 totalt, har ingen planer med å slutte med det første.

 

Du må ikke ha alle 15 på kropp, men må eie alle 15 (kan altså ikke selge noen). Dessuten er det 16 totalt, men Skeleton Key (fra Thieves Guild-questene) teller ikke. Du må også ha alle 15 på -samme- karakter. Lista finner du her.

Lenke til kommentar

Du må ikke ha alle 15 på kropp, men må eie alle 15 (kan altså ikke selge noen). Dessuten er det 16 totalt, men Skeleton Key (fra Thieves Guild-questene) teller ikke. Du må også ha alle 15 på -samme- karakter. Lista finner du her.

Vel, da har jeg tabbet meg ut. Har alle, bortsett fra Mask of Clavicus Vile. Jeg gjorde som fyren sa, og fikk The Rueful Axe istedenfor masken.Blir altså en ny karakter på meg for en delvis gjennomspilling på nytt. Mitt antall timer med spillet er fordelt over en haug karakterer, og ble stort sett utført under en sykemelding i desember. Bare karakteren jeg holder på med nå og den forrige er spilt til lenger enn level 15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...