MiSP Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Må si jeg lo godt av dette innlegget. Regner med flere kjenner seg igjen. Endret 13. desember 2010 av MiSP Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 I utgangspunktet morsomt, men det ble litt ødelagt for min del av at det er laget av en av disse som bruker PC-spesifikasjonene sine som penisforlenger (like harry som å bruke det som er under bilpanseret imo) og jeg ser heller ikke problemet med at det - helt sikkert - kommer til konsoll. Det stopper ingen fra å spille det på PC samtidig som flere får ta del. Jeg spilte selv Morrowind på PC og Oblivion på PS3, begge deler fungerte utmerket. Mine tanker om selve spillet har jeg skrevet i den andre tråden. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 *snip* Jeg spilte som sagt aldri Daggerfall, men etter det jeg har hørt er det enorme grotter og dungeons der, blandt annet. Men nå da det er gitt ut gratis skader det ikke å sjekke selv. Angående Arena var det neppe noen kongehus osv i krig med hverandre, men dette var tross alt tidlig på 90-tallet og fylte en enorm menge disketter som det var. Verden var helt åpen, kampene morsomme, historien bra og så videre. Selv om jeg hadde spilt Ultima Underworld var Arena en revolusjon på mange måter. Det var ikke Oblivion. Samme med den brilliante måten å fortelle historie på i Half-Life 1. Eller dette med å snu historien på hodet (totalt overaskende tvists and turns) som i Half-Life 1 og Vampire the Masquerade 2. Du tenker på Bloodlines, mannemann? Det er nok ikke Vampire: The Masquerade 2, men et annet spill i Vampire: The Masqureade-settingen. Men er enig i at det er et glimrende spill. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Dette er nok eit av dei spela eg har venta lengst på, var heilt i ekstase når det kom ut. Det eg er spent på er om dette spelar vidare på historien frå "The Infernal City", eller ikkje. Delar av den var greitt nok (Imperiet kollapsar, Titus Mede tar kontroll over The Imperial City og jobbar med å samle Tamriel til eit nytt imperie), andre ting var ikkje fult så bra (Argonia invaderar Morrowind som har kollapsa) og nokre ting var berre elendig (som heile historia rundt Attrebus og Umbriel) og boka var jo generellt dårleg skrive også. Angåande kampsystemet og levelscaling har eg ikkje mykje i mot det. Kampsystemet i Oblivion var ganske bra, syns eg (som nokon har bemerka, spesielt pil & boge og magi), og eg likte med levelscalinga at eg kunne gå der eg ville frå level 1. Det eg ikkje likte var at armour som skulle vere sjeldent (daedric og glass spesielt) blei brukt av alle. Håper Skyrim blir mykje fjell, snø og at landskapet kjem til å vere litt "øde" (av menneske og landsbyar, ikkje av fiendar og sånt), og at slott og landsbyar verkar meir ekte (kor tøft hadde det ikkje vore å dra gjennom ein snøstorm, og så ri gjennom høge murar med vaktar som patrulerte dei?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 I utgangspunktet morsomt, men det ble litt ødelagt for min del av at det er laget av en av disse som bruker PC-spesifikasjonene sine som penisforlenger (like harry som å bruke det som er under bilpanseret imo) og jeg ser heller ikke problemet med at det - helt sikkert - kommer til konsoll. Det stopper ingen fra å spille det på PC samtidig som flere får ta del. Jeg spilte selv Morrowind på PC og Oblivion på PS3, begge deler fungerte utmerket. Problemet med "konsollifisering" er : En tendens til at spillene blir lettere. Hensynet til konsollenes pad-kontrollere. (mus-keyboard gir langt større muligheter). Kanskje de burde satse på Move/Kinetic i Skyrim ? Level Scaling er en uting, ihverfall etter "Oblivion metoden". Hva pokker er vitsen med å kunne gå overalt når det ikke er noe å finne uansett ? Ikke er det troverdig heller. Nei, jeg liker mye bedre at kart-områder har ulike monstre & loot som gir valuta for penga (stoort kart & maaange monstre). Det å returnere et sted å banke opp en du ikke klarte tidligere er morro! Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Move hadde muligens vært en smule rått til TES V, tror ikke Kinect hadde funket til det. Jeg skal i alle fall ha det til pc Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nei. Ikke nevn det en gang. Det hadde vært grunn til blodhevn. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Som jeg har nevnt noen ganger svingte vi sverdet i Arena med å holde nede musknappen og bevege musen. Det ville vært tøft om vi kunne gjøre det i Skyrim med Move-kontrolleren. Men det må helt klart være valgfritt. Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg for min del håper at de dropper å bruke masse tid og krefter (og penger) på teite gimmicker som ikke gjør noe annet enn å ødelegge flyten. Move, natal, wii. Pfft, oppskrytt alt sammen. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nei. Absolutt ikke oppskrytt, men dette er ikke plassen å diskutere det på Jeg håper inderlig at de får med en 5-10 stemmeskuespillere. Utrolig irriterende at det er ca 2 kvinner på absolutt alle kvinnelige NPCer og det samme for menn, noen få som hadde egne stemmer. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nei. Absolutt ikke oppskrytt, men dette er ikke plassen å diskutere det på Jeg håper inderlig at de får med en 5-10 stemmeskuespillere. Utrolig irriterende at det er ca 2 kvinner på absolutt alle kvinnelige NPCer og det samme for menn, noen få som hadde egne stemmer. De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Stemmeskuespill, level-scaling, vakter med superradar (dette er mitt største ankepunkt, faktisk), repeterende grotter; alt dette har Bethesda fått tonnevis av tyn for. I dag har de ikke bare midler til å skaffe seg mange flere stemmeskuespillere og legge mer ressurser i å håndlage grotter (og andre områder), jeg tror også de har fått med seg at dette er ting folk er misfornøyde med. Jeg venter med å si noe sikkert til vi har hørt intervjuer (ja, spillutviklere skryter gjerne hemningsløst i intervjuer på forhånd, men om de sier at de har hyret 30 stemmeskuespillere pleier dette å være fakta), men jeg er ganske sikker på at Oblivions store blundere blir rettet opp. Intervjuer bør komme opp om få dager, og vi får nok uansett mange svar når den tid måtte komme. En ting få har nevnt: det ble heldigvis ikke et MMO! Eller, rettere sagt, de fortsetter singleplayer-serien. Om ZeniMax Online lager et MMO på siden kan jo bli interessant det også. Endret 13. desember 2010 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Nyåret blir bedre enn det slutten på en ferie pleier å være: (via @ElderScrolls) Excited about the new Elder Scrolls teaser? You can learn more about Skyrim sooner than you think. This weekend Bethesda revealed The Elder Scrolls V: Skyrim to the world during the Spike TV VGAs. A press release this morning confirms what we already knew – gamers can get an in-depth look at the highly anticipated sequel to Oblivion in Game Informer's February issue. We began planning ahead for this story months ago, and we've been dying to share the exciting news. Now that we've seen the game up close and personal at Bethesda Game Studios, we're even more stoked to share what we've learned. Check back here on January 6th to see the cover reveal, which is the beginning of an entire month of coverage devoted to Bethesda's latest potential masterpiece. http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2010/12/13/the-elder-scrolls-v-skyrim-coming-next-issue.aspx Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Fikk tillatelse til å kopiere forsiden til Erik, til det kommer noe mer info. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg for min del håper at de dropper å bruke masse tid og krefter (og penger) på teite gimmicker som ikke gjør noe annet enn å ødelegge flyten. Move, natal, wii. Pfft, oppskrytt alt sammen. Selvsagt må spillbarhet gå foran alt annet, inkludert grafikken. Men kanskje vi kan få Move-støtte som DLC eller i en patch etterhvert? Men det må fungere helt sånn det skal og ikke bare være slengt på. Heavy Rain prøvde å slenge på Move-støtte, men det fungerte ikke i det hele tatt. Men så er det jo litt forskjell fra å tegne en rett strek og å denge noen med en tohåndsøks. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hehe, å svinge sverdet med move kontrolleren fungerer jo helt fint i sports champions. Og å få til å kaste en ildkule med move burde heller ikke være noen sak. For å være helt ærlig, hvis PS3 versjonen kommer med god move-støtte så vurderer jeg sterkt å kjøpe den også, for å oppleve en annerledes måte å spille på. De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere. Jeg melder meg frivillig. Hvor skriver jeg meg opp? Og. Wohooo, 6 januar merkes av på kalenderen. ^_^ Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Gi meg et Skyrim på PC uten move og annet unødvendig dill dall og uten noen grafikkmessige begrensninger satt av 'konsollifisering', så blir jeg fornøyd. Jeg liker å slappe av når jeg spiller, i sittende stilling. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Stemmeskuespill, level-scaling, vakter med superradar (dette er mitt største ankepunkt, faktisk), repeterende grotter; alt dette har Bethesda fått tonnevis av tyn for. I dag har de ikke bare midler til å skaffe seg mange flere stemmeskuespillere og legge mer ressurser i å håndlage grotter (og andre områder), jeg tror også de har fått med seg at dette er ting folk er misfornøyde med. Jeg venter med å si noe sikkert til vi har hørt intervjuer (ja, spillutviklere skryter gjerne hemningsløst i intervjuer på forhånd, men om de sier at de har hyret 30 stemmeskuespillere pleier dette å være fakta), men jeg er ganske sikker på at Oblivions store blundere blir rettet opp. Intervjuer bør komme opp om få dager, og vi får nok uansett mange svar når den tid måtte komme. En ting få har nevnt: det ble heldigvis ikke et MMO! Eller, rettere sagt, de fortsetter singleplayer-serien. Om ZeniMax Online lager et MMO på siden kan jo bli interessant det også. Enig i alt du sier her. Pluss melee combat. De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere. Om ikke enda flere enn det også ^_^ Endret 14. desember 2010 av ShampooMacTavish smeltet innlegg Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Liker ikke at jeg ikke kunne laste ned Daggerfall fra elderscrolls sine sider etter de oppdaterte den. Hadde lyst til å prøve det nå :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå