Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk til TMB for Elkjøp link og vid.

Bestilling +1 her også.

Vid'en bekreftet mye ang. crafting lockpicking etc. og andre ting som Oblivion er gode på.

Er det noen som dog har info ang. hvordan universet oppfører seg, reager på deg etc. samt hvordan guildsene funker er det bare å linke det også. ;-)

Lenke til kommentar

Grei pris på Syrim hos Elkjøp nå...299 for standard utgaven.

http://www.elkjop.no...lls-v-skyrim-pc

Prisen er flotters den, men jeg ville vært veldig forsiktig med å bestille fra Elkjøp om du har lyst til å motta spillet på utgivelsesdagen. Har gått på en smell mer enn en gang fra deres side, aldri igjen. :hrm:

Virker som det varierer veldig fra folk til folk der, men ja har lest at flere har hatt levering problemer ifra dem. Men jeg har alltid fått på slipp dato eller dagen før....jeg er vel unntaket jeg da :D

Lenke til kommentar

Dritbra! Bra de lærer av feilene sine, i hvert fall.

Synes det er synd de har som mål å forenkle meny- og ability-systemet. Det er helt feil filosofi, spør du meg. De burde gått andre veien, jeg liker rollespillene mine så avanserte, og med så mye muligheter, som mulig.

Og videoene vi har fått sett hittil fokuserer for mye på grafikken. Jeg forstår jo at de vil vise den frem, og den er fin den, men personlig er det ganske uinteressant. Jeg vil heller se ting som NPC-interaksjon o.l.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

I Oblivion møtte man bare monstre som var passelig for din egen level. Gikk du ned i en hule på lvl 1 møtte du goblins. Gikk du ned i den samme hulen på lvl 15 så var det troll der nede.

Det ble "løst" i Morrowind, ved at alle monstre var plassert ut på forhånd, og det endret seg aldri uansett hvor kraftig karakteren din måtte bli.

Systemet Oblivion hadde medførte at den optimale måten å spille på var å ha en level 1 karakter, med bare skills du ikke brukte som major skills, og maksede minor skills.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det ble "løst" i Morrowind, ved at alle monstre var plassert ut på forhånd, og det endret seg aldri uansett hvor kraftig karakteren din måtte bli.

Faktisk ikkje. :)

Brorparten av mobs i Morrowind var angitt i TESCS som "leveled monster", av og til av kategori x eller y (daedra, undead, etc.) - skilnaden er at skaleringen var så godt implementert at, vel, dei fleste veit ikkje om den i det heile. :p Mellom anna nytta dei et system som sikra at "levelled monsters" alltid hadde ein minimum og ein maksimum level, så du fekk til dømes aldri ein daedric ruin full av berre scamps.

NPC-ar og unike monstre scala ikkje, så du har delvis rett. Kanskje det faktum at generisk loot ikkje vert scala i Morrowind (jfr. bandittar i full Daedric Armour) òg spelar inn - det eksisterte "levelled loot", men det kom då i form av ting som sterkare scrolls/potions i høve til karakteren din sin level.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Dritbra! Bra de lærer av feilene sine, i hvert fall.

Synes det er synd de har som mål å forenkle meny- og ability-systemet. Det er helt feil filosofi, spør du meg. De burde gått andre veien, jeg liker rollespillene mine så avanserte, og med så mye muligheter, som mulig.

Og videoene vi har fått sett hittil fokuserer for mye på grafikken. Jeg forstår jo at de vil vise den frem, og den er fin den, men personlig er det ganske uinteressant. Jeg vil heller se ting som NPC-interaksjon o.l.

De har også sagt at monstres level blir fryst når man går inn i en grotte. Det vil si at hvis du går inn i en grotte når du er level 3 uten å fullføre den, så vil fortsatt monstrene være level 3 hvis du kommer tilbake senere som level 15.

Lenke til kommentar

Systemet Oblivion hadde medførte at den optimale måten å spille på var å ha en level 1 karakter, med bare skills du ikke brukte som major skills, og maksede minor skills.

Det er vel ingen som spiller spillet slik da?

Det høres ut som det er mer arbeid enn gøy.

Uansett så var systemet i Oblivion ikke særlig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...