Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Bestemte meg for å gjøre ferdig main questet nå.

Var nesten litt skuffende å slåss mot Alduin, siden han var den minst vanskelige slåsskampen siden jeg landa med Odaving. :/

Han "gatekeeper"-karen som jeg måtte teste combat skills mot var mye vanskeligere, og Dragon Priesten ved Skuldafen (Nahkriin) var iallefall mye vanskeligere. Det kan hende det er vanskeligere med andre specs? Jeg var 1h + shield heavy armor. Perks i block, one hand, heavy armor og smithing. Level 20

edit: Nå skal det sies at jeg har en level 30 pure destruction mage også, og jeg har ikke lært rank #3 av fus ro dah ennå. Og på magen var det vanskeligste dette:

Uten TVIL inni Azura's Star. Det var nesten HELT umulig, og jeg spiller på adept vanskelighetsgrad. :/

Hehe, stod i trappa og fyrte av med pil og bue mot Nahkriin jeg. Han gjorde ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanskelig å dirke låser på konsoll? På PC klarte jeg meg fint uten å bruke et eneste poeng på ferdigheten. Selv mesterlåser går til slutt.

syntes heller ikke det er vanskelig. men forferdelig plagsomt opplegg. brekk, vent 3 sec så putter han inn en ny en og du må manuelt ta den ditt du fant ut at låsen rikka seg og finjustere videre. kan man justere hvor hardt han tar i med kniven med konsoll kontroller?

Lenke til kommentar

Drepte min første ordentlige drage utenom den første man møter nå. Syns ikke det var så episk egentlig, var bare å gjemme seg under noe tak og skyte med pil og bue til den landa og så ta et par powerattacks and that's it. Var en frostdragon. Håper andre drager blir mer epic og lander raskere. Ja, veit om shoutet for å hente de ned.

Har du prøvd en, har du prøvd alle.

Dragene i spillet er ingen epic opplevelse for å si det slik, noe som er skuffende.

Ah, kjedelig da : \

Møtte en drage til uti skogen, så da tenkte jeg at det ville være litt morsommere pga. ingen vakter som hjalp meg med pil og bue, men var fortsatt ganske lett. Brukte ingen potions eller noe. Kjører dual-wield og et par power attacks, samme som forrige gang.

Er det vanskelig å dirke låser på konsoll? På PC klarte jeg meg fint uten å bruke et eneste poeng på ferdigheten. Selv mesterlåser går til slutt.

syntes heller ikke det er vanskelig. men forferdelig plagsomt opplegg. brekk, vent 3 sec så putter han inn en ny en og du må manuelt ta den ditt du fant ut at låsen rikka seg og finjustere videre. kan man justere hvor hardt han tar i med kniven med konsoll kontroller?

Går ikke det på PC? Hvis det ikke går så er det ganske kjipt, for om du kjører på med full fart med kniven på konsoll så brekker den jo gjerne selv om det går an om du tar det rolig :p

Edit:

Er nå lvl 15, og har 50 i smithing og har mer enn nok materials til å lvle det veldig mye høyere. Andre høye skills som er høye er speech på 40-et-eller annet. Har normalt steel og litt orcish. Vil jeg "ødelegge" balansen om jeg lvler smithing for alt jeg har og plutselig har fullt daedric? Har også et daedric heart klart som jeg har stjelt fra f. eks the companions sitt hus.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hvis du skal levle smithing og likevel vil ta vare på "the RPG feel" vil jeg anbefale deg å levle det sånn som det mest sannynlig er tenkt.

Dvs. lage det dyreste og kuleste du kan, istedenfor å masseprodusere iron daggers og cappe på level 100 etter tre timer.

Tar mye lengre tid, du trenger mye mer materialer og balansen blir oppretthold i større grad.

Broren min, som låner skyrim av meg for tiden, gikk rett på å powerlevle smithing. Jeg, som ikke har gjort det, vil tørre å påstå at jeg har hatt det mer morro. Ikke bare fordi det er vanskeligere, men fordi man ikke kan skaffe det beste gearet med en gang, og fordi RPG-feelingen blir tatt vare på i høyere grad.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Må nesten fortelle om mitt lille eventyr i skyrim tidligere i kveld. Var ute å red på min trofaste hest, når en svær bjørn plutselig dukket opp.

Ble litt stressa, så jeg og hesten sprang av gårde. Nå var dette litt oppe i fjellene, så jeg og hesten endte til slutt ved kanten på et stup. Bjørnen kom jagende, og da presterte jeg å skli utfor kanten mens jeg satt på hesten..

Flakser nedover, og skjønner fort at døden ventet i bunnen. Så skjer det magiske øyeblikket. I bunnen av dette stupet renner en elv, og ca 5 meter før jeg og hesten oppnår bakkekontakt, så hopper jeg av hesten og lander nydelig i elva. Hesten smadres til døde. Jeg reiser meg opp, uten en skramme. Snur meg rundt og ser kadavaret av min trofaste hest flyte videre nedover elven. RIP Horsey :-(

Slike øyeblikk gjør at jeg digger Skyrim.

Endret av whaley
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fornuftig det ja Error, og av den grunn har jeg ikke spammet daggers/bracers. Men har improva alt jeg har fått og laget endel smykker og lvlet på det. Tipper jeg fortsetter slik fremover, om et par lvler har jeg nok points til orcish og da kan jeg faktisk begynne å lage litt brukbar armor og :p Har til nå kun laget en hjelm og that's it om jeg husker rett :p

Lenke til kommentar

Går ikke det på PC? Hvis det ikke går så er det ganske kjipt, for om du kjører på med full fart med kniven på konsoll så brekker den jo gjerne selv om det går an om du tar det rolig :p

full fart hele veien med wsad ja. har lurt på koble til 360 kontrollern bare for å teste. men er talentløs med analog på alt annet en bilspill.

Lenke til kommentar

Drepte min første ordentlige drage utenom den første man møter nå. Syns ikke det var så episk egentlig, var bare å gjemme seg under noe tak og skyte med pil og bue til den landa og så ta et par powerattacks and that's it. Var en frostdragon. Håper andre drager blir mer epic og lander raskere. Ja, veit om shoutet for å hente de ned.

Blood Dragon kan være skummelt, har blitt spist et par ganger, selv om jeg hadde halv HP igjen.

Lenke til kommentar

Det er noen som kombinerer thief med magic for å f. eks tåle mer, kontrollere target o.l.

ThiefMage? hmmm, høres jo intressant ut ;)

Tenkte jeg først og fremst skulle teste ut bow+stealth så langt det går, så begynne å utforske supply skills ;)

Har vært hardcore warrior i 70 timer nå, så denne forandringen blir uvant, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...