Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Thieves Guild virker som noen forpulte rasshøl og har holdt meg langt unna. Er det noen oppdragslinje hvor man kan ødelegge dem? Svar i spoiler.

Ja isolert sett er vel "have you seen the warriors from Hammerfell have curved blades? CURVED BLADES!" vel så morsom :)

Liker best "death is highly overrated".

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

JA, men hvorfor har dem laga det med sånn tjukt jævla papir og det hjelper jo lite når landskapet er så lite at jeg har klart å få full oversikt etter kort tid og som sagt så har jeg ikke fått feelingen av å være litt lost i en stor verden.. Det kartet er en episk fail.

Det virker jævla stort men man ser jo nesten hele landskapet uansett hvor man er og man trenger ikke mer enn 2-3 minutter på å gå gjennom en tredjedel av hele kartet så jeg ville ikke si at det er gigantisk så illusjonene virker godt på deg.

Ganske sikker på at du enda ikke har vært overalt. Hvis du tror man ikke trenger mer enn 2-3 min for å gå gjennom en tredjedel av kartet, så anbefaler jeg deg å flytte på "WASD" eller Kontrollstikka. (Du kan bevege deg rundt på kartet o: )

JA, og det vet jeg men da jeg kom til witherun og studerte utsikta så fant jeg ut at minst 50% av hele skyrim var synlig også gikk jeg ut fra byen og fulgte veien vestover og etter 4 minutter så var jeg ved havet også gikk jeg til høyre inn i vinterlandskapet og brukte 2-3 minutter på å gå gjennom hele det landskapet. Sliter med å få følelsen av å være skikkelig langt ute i skauen og miste rettningssansene mine. Det er ikke så stort som de har klart å illusjonere og jeg fikk nesten sjokk da jeg så omtalene i media om at det var enormt og vakkert. Selvfølgelig er det vakkert men det er ikke enormt. fra the elder of scrolls morrowind så har spillene krympa og dem har aldri hatt så lite variasjon i landskapet da de har brukt de samme detaljene flere ganger. Kvaliteten på spillene blir dårligere. Og interfacen i skyrim ødelegger mye av feelingen av å bli helt lost i spillet som jeg liker å bli. Jeg savner mange viktige føleleser som gode kvalitets spill har klart å bringe meg.

Skyrim er ikke det første rpg spillet jeg har kjøpt meg så jeg veit godt hva jeg prater om så ikke kom her å påstå at jeg ikke kan ha vært over nesten hele kartet da.

Lenke til kommentar

I Darkness Returns (Thieves Guild-questen) der jeg skal levere tilbake Skeleton Key, vil jeg miste Skeleton Key for alltid hvis jeg fullfører questen? jeg har lyst til å beholde nøkkelen, den er ganske bra!

Du kan beholde den helt til du leverer tilbake questen. Etter det så er den bort, gitt.

Forklaring på vits:

Det morsomme med "I took an arrow in the knee"-vitsene, er ikke fordi selve utsagnet er morsomt, men at samtlige vakter i hele Skyrim har på et eller annet tidspunkt vært en vandrer som har blitt skutt i kneet med en pil.

Det i seg selv var artig det, men når den blir såpass overbrukt som den blir nå til dags sammen med alle andre internett meme'er så blir den ekstremt gammmel veldig fort. Man trenger ikke lete på mange kommentarene på Youtube før man finner kommentarer om en pilrelatert kneskade.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Darkness Returns (Thieves Guild-questen) der jeg skal levere tilbake Skeleton Key, vil jeg miste Skeleton Key for alltid hvis jeg fullfører questen? jeg har lyst til å beholde nøkkelen, den er ganske bra!

Jepp, den vil bli borte. Jeg angrer på at jeg gjorde den ferdig...

Jeg har tenkt å holde på den til jeg får skrapet sammen nok skill til den Lockpicking-perken som gjør alle lockpicks til Skeleton Key (Lockpicks never break).

Lenke til kommentar

Det i seg selv var artig det, men når den blir såpass overbrukt som den blir nå til dags sammen med alle andre internett meme'er så blir den ekstremt gammmel veldig fort. Man trenger ikke lete på mange kommentarene på Youtube før man finner kommentarer om en pilrelatert kneskade.

At vitser blir overbrukt er da ikke akkurat nytt. Youtube-kommentarene er jo velkjente for å repetere seg om og om igjen på hver eneste video på siden. Skulle av og til tro at de hadde en felles kommentarside.

Lenke til kommentar

Etter at jeg formaterte HDDen for et par uker siden, og slettet skyrim saven i samme slengen, så spilte jeg litt i går kveld på min nye save, som var i level 2. Prøvde da en helt ny approach på spillet, nemlig å ikke bruke kartet, eller ta questene(nesten). Jeg gikk fra riverwood, og begynte med questet der jeg skal finne the golden claw. Da jeg kom ut av hulen, etter jeg var ferdig, så visste jeg ikke hvor jeg var, så jeg gikk litt rundt, og fant en annen hule, som jeg gikk gjennom. Drepte en masse skjelletter, og fant morsome ting jeg aldri har sett før. Da jeg kom ut fant jeg en stonehenge linkende formasjon, der jeg skulle vri på disse statuene med en slange, ørn og bjørn for å få tilgang til en chest med fantastiske ~5 gold. Deretter fant jeg veien bort til Whiterun, og deretter tilbake til Riverwood. Da bestemte jeg meg for å gå til sør-øst, der jeg aldri hadde vært før. Samlet masse blomster, og drepte vilt. Fant ut hvordan jeg lagde potions, og lagde fine armor med leatheret. Gikk inn i en hule med vampyrer, kom til slutt til en vampire master(eller noe liknende, husker ikke helt hva han het). Han var dritsterk, så jeg døde, og jeg hadde selvsagt ikke savet siden jeg gikk inn i hulen, som var ganske stor. Så gikk jeg til en by, som jeg ikke husker hva heter, og var vitne til en begravelse. Da jeg var ferdig å se meg rundt gikk jeg nord til et vann, og samlet litt fisk, og snakket med en og annen hunter. Så fant jeg steiner som gav meg blessings. Deretter fant jeg også en mølle-ish bygning, der man skjærer opp trestokker. Snakket med en dame som sa at jeg kunne hjelpe ved å ta en øks å hugge trær rundt. Skjønte ikke helt hvordan det skulle gjøres, men jeg fant ut hvordan man brukte denne tresagen. Så da prøvde jeg det også. Alt dette ble gjort på en time eller så. Til sammenlikning hadde jeg bare gjort quests og fast travelet når det var mulig på den andre saven. Da kom jeg til level 14, uten å egentlig ha gjort noe særlig. Har visst spilt dette spillet helt feil.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å dirke låser på konsoll? På PC klarte jeg meg fint uten å bruke et eneste poeng på ferdigheten. Selv mesterlåser går til slutt.

Det er ikke noe problem på PS3 om du er litt rolig på kontrollern. Har tatt expert-locks med bare 20 i skill etter litt tries.

Lenke til kommentar

Hjerim er ganske ålreit, men mangler en kiste eller to for stuff. Jeg liker å sortere i kategorier, og det er vanskelig i Hjerim. Dessuten er det ingen containers i rommet som har enchanting table og alchemy lab.

Hmm okey Da vil jeg revurde og kjøpe det.

hvilke hus mener dere er "mest" praktiske i form av kister+ armor decor. eller er det ting du må selv investere i upgrades på huset for og få?

Bruker bare det svære rommet mitt i Winterhold College :)

Alså du legger det i skapene osv? eller på gulvet :p?

PUT ALL THE THINGS ON EVERYWHEREEEE!

Lenke til kommentar

Drepte min første ordentlige drage utenom den første man møter nå. Syns ikke det var så episk egentlig, var bare å gjemme seg under noe tak og skyte med pil og bue til den landa og så ta et par powerattacks and that's it. Var en frostdragon. Håper andre drager blir mer epic og lander raskere. Ja, veit om shoutet for å hente de ned.

Lenke til kommentar

Drepte min første ordentlige drage utenom den første man møter nå. Syns ikke det var så episk egentlig, var bare å gjemme seg under noe tak og skyte med pil og bue til den landa og så ta et par powerattacks and that's it. Var en frostdragon. Håper andre drager blir mer epic og lander raskere. Ja, veit om shoutet for å hente de ned.

Har du prøvd en, har du prøvd alle.

Dragene i spillet er ingen epic opplevelse for å si det slik, noe som er skuffende.

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gjøre ferdig main questet nå.

Var nesten litt skuffende å slåss mot Alduin, siden han var den minst vanskelige slåsskampen siden jeg landa med Odaving. :/

Han "gatekeeper"-karen som jeg måtte teste combat skills mot var mye vanskeligere, og Dragon Priesten ved Skuldafen (Nahkriin) var iallefall mye vanskeligere. Det kan hende det er vanskeligere med andre specs? Jeg var 1h + shield heavy armor. Perks i block, one hand, heavy armor og smithing. Level 20

edit: Nå skal det sies at jeg har en level 30 pure destruction mage også, og jeg har ikke lært rank #3 av fus ro dah ennå. Og på magen var det vanskeligste dette:

Uten TVIL inni Azura's Star. Det var nesten HELT umulig, og jeg spiller på adept vanskelighetsgrad. :/

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...