Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Kva som er "den beste løysinga" er ikkje akkurat satt i stein. TES-spela har lenge hatt eit kontrollsystem basert på WASD+mouselook, som ikkje er noko meir komplekst enn systemet for f.eks. Battlefield 3 - og sistnemnte har PC som lead platform.

For dei aller fleste skulle ein tro det var meir logisk å gjere som DICE, altså å lage PC-utgåva så god som mogleg, og så skru ned konsollutgåvane til dei køyrer godt. Men det forutsett at ein ser PC-publikumet som hovudmålgruppe, og helst vil gjere dei til lags - om du ønskjer å fokusere på konsollbrukarar gjer du det sjølvsagd omvendt. Og korleis vert ein helt sikker på at konsollutgåva er så konsolltilpassa som mogleg? Jo, ein utviklar til konsoll frå botnen opp av, medan PC-utgåva vert slengt saman som ein rask port av Xbox-versjonen mot slutten av utviklingsyklusen. PC-folka tek jo til takke med det dei får, uansett, ikkje sant? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For første gang synes jeg Argonians ser steinharde ut. Spiller nok som en av de på andre gjennomgang, men Nord er min favoritt. Min første karakter har alltid vært Nord, rett og slett fordi jeg liker økser, sverd og hammere. Andre gjennomgang osv eksperimenterer jeg gjerne litt mer.

Digg å se at rasene har distinkte forskjeller denne gangen iallefall :D

Lenke til kommentar

Cloudemyx: Kjem jo litt an på kva slags skills du skal gå for. Argonian er allsidige, Khajiit heller veldig mot stealth.

Kanskje eg skal spele ein Argonian òg. :c

Plar velgje Redguard framfor Nord om eg først skal spele burlyman med øks/sverd/etc.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Redguard fra Morrowind er jo nesten som å spille med cheat. Dog var det favoritten, siden jeg startet med et bra angrep og kunne levle på andre ting slik at jeg fikk en karakter som kunne være mestertyv, snikmorder og bueskytter med litt innsats.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Nord virker som mitt førstevalg, men mest pga av at de passer inn i settingen. Den endelige avgjørelsen kommer for min del den dagen jeg ser hva slags fordeler og ulemper hver rase har.

En ting er sikkert: Han skal være dekket av heavy armor og spesialiseres i 2h og 1h/s. Kanskje en liten tøtsj av destruction og restoration for effektivitetens skyld. :)

Lenke til kommentar

Får håpe at Bosmer ikke er like irriterende i Skyrim som de var i Oblivion. Flere av de irriterende karakterene i Oblivion var nettopp Bosmer. De ser iallefall ikke like pinglete ut nå, fra bildet å dømme.

@Zealuu: Synes alle de rasene vi har sett til nå har vært interessante, så det blir vanskelig å velge mellom de. Muligens velger jeg Nord, siden vi er i Skyrim. Ender vel opp med å spille igjennom spillet med alle uansett.

Lenke til kommentar

Skal si Bosmerene har fått en real ansiktsløftning. Det liker jeg. Selv tror jeg at jeg skal utnytte mulighetene til dual wield og kjøre dual wield swordsman med litt destruction. Blir sannsynligvis en stealth character.

@Cloudemyx I know. Det var fryktelig mange irriterende Bosmen i Oblivion!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...