Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Jeg mener det må være litt Sony sin feil og.. Er ikke Bethesda sin feil at PS3 har for lite minne til å lagre hvor ting ligger. Skal spillet fikses må mye av funksjonaliteten kuttes, som hvor pynten på bordet ligger.

 

Selv spiller jeg på PC og har 16GB ram til rådighet så jeg har ikke opplevd problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt: De klarte jo aldri å fikse Fallout 3 og NV (PS3). Hvorfor stole på at de klarer det her? Det er noe grunnleggende feil med hele spillmotoren, og en fiks vil måtte endre på så mye at det knapt er samme spillet lenger. Nå spiller jeg på en brukbar PC og merker ikke mye til feilene, men mistenker at den tapte bildeflyten jeg har opplevd de siste dagene rett og slett kommer av at jeg har spilt for lenge og flyttet på for mye. Men da er spørsmålet: Hvorfor i hule helvete kan ikke vi PC-spillere få lov til å utnytte mer enn 2 GB av internminnet vårt? Må dere ødelegge for oss så det blir "rettferdig" overfor konsollfolket? Jeg kunne hatt hele spillmappen lastet inn i rambrikkene mine på en gang uten at det hadde blitt trangt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spilt siden før patchen, var det noen som hadde en Qick fix for damage reduction bugen?

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1302434-wipz-skyrim-script-extender-skse/

og den filen skal hvor?

Det står i readme :)

Og den finner jeg hvor?

 

Føler meg veldig noob, nå, men det eneste på den linken din er et nytt forum og i førsteposten er det to linker; den ene laster ned en fil, som jeg antar er "moden" og den andre går til en side som er nede...

Lenke til kommentar

- «Skyrim» kan være ødelagt for alltid på PS3.

 

Utrolig ræva av Bethesda. Glad jeg har spillet på PC.

Blåst ut av sammenheng. Det er alltid en fix.

 

Det er viktig å presisere her, mener Sawyer, at det ikke er en bug eller en glitch det er snakk om, men heller at dette er en fundamental måte spillmotoren er bygd opp på. Derfor kan det ikke bare fikses uten at store deler må kodes på nytt.

 

Sånn, sett bort ifra det, så aner jeg ikke selv. Har ikke den fjerneste anelse på programmering og hva de nå gjør for å mekke spill, men synes det er synd om det skal være slik. Kjenner flere som har spillet på PS3, og sett bort ifra de vanlige Bethesda-buggene er det vel det at spillet plutselig henger seg i noen sekunder de fleste opplever.

 

jeg lurer på hvorfor de på død og liv må ha referansefila i minnet? isåfall hvorfor ikke ha flere referanse filer på konsoller? og referere til neste referanse fil når spillmotoren spør etter lokasjon på en gjenstand.

Lenke til kommentar
. Sawyer var producer på et spill som benyttet seg av akkurat den samme spillmotoren, «Fallout: New Vegas», og har i den sammenheng stor innsikt i hvordan ting fungerer bak kulissene.

 

Han har så vidt jeg klarer å se det definitivt erfaring med grafikkmotoren

Nei. Det er ikke samme motoren, Pressfire spyr drit rundt seg å oversetter som en full dyslektisk trønder. Google it.

 

http://pc.ign.com/articles/114/1144412p1.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det må være litt Sony sin feil og.. Er ikke Bethesda sin feil at PS3 har for lite minne til å lagre hvor ting ligger. Skal spillet fikses må mye av funksjonaliteten kuttes, som hvor pynten på bordet ligger.

 

Selv spiller jeg på PC og har 16GB ram til rådighet så jeg har ikke opplevd problemet.

 

Du har ikke 16GB RAM til rådighet. Skyrim er låst til 1,3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Imperie-vakt står og ser på mens jeg dasker livskiten ut av en drage (som nettopp har knertet to av vennene hans og er på god vei til å sende ham selv til Sovngarde). Når jeg er ferdig sier han: "Hvis du tror du har det som skal til, slutt deg til oss." Eh ..?

 

Nei. Det er ikke samme motoren, Pressfire spyr drit rundt seg å oversetter som en full dyslektisk trønder. Google it.

 

http://pc.ign.com/articles/114/1144412p1.html

Bethesda har sverget dyrt og hellig at det er en helt ny motor, men Skyrim oppfører seg så likt sine forgjengere at jeg i beste fall kan gå med på at det er en videreutvikling. Tror tross alt folka er såpass kompetente at om de skulle laget en ny motor fra bunnen av ville vi ikke sett mye av nøyaktig de samme problemene som hjemsøkte de forrige utgivelsene.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har ivertfall ikke funnet andre forkjeller på Skyrim og Fallout New Vegas motoren enn at Skyrim motoren har bedre grafikk.

 

Ble egentlig litt sint når jeg oppdaget hvor lik motoren er til FNV. Samme 32-bit dritten. Begrensete gameplay elementer. Spamming av de samme fiendene, spesielt Draugrs. Falmers.

De fleste questene har noe med å hente noe eller finne noe for noen. Kjedelig!!

 

Level 29 og det er blitt kjedelig allerede. Dessuten har det kommet en drage nesten hver gang jeg er kommet meg til ett sted. Minst 50 drager eller mer til nå. og det er omtrent uspillbart uten 4GB modden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Helvete finnere dere alle drager :p Jeg prøver å finne dem for har mist 6-7 souls jeg trenger før jeg har unlocked alle shouts jeg har skaffet, og har enda maaange igjen. Og de drager jeg finner bare sirkler og så flyr de bort. Umulig å treffe dem med piler og :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...