Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg med et himla stort irritasjonsmoment som ødelegger hele spillopplevelsen min så jeg slipper å kaste bort dagesvis med spilling?

Dette gjelder skyrim på ps3

Jeg er vampyr på stage 4.. vet at jeg kan ta på meg et par quest hvor jeg må bite noen som sover, og de finner man lett i byene.. greit nok.. MEEN jeg har fått med meg en follower (farkas eller noe) som det ikke går an å bli kvitt med mindre man går tilbake dit man fikk han (og det er seff i en by hvor jeg ikke kommer inn fordi folk dreper meg). Han ødelegger all snikingen min slik at jeg ikke kommer meg inn i noen hus om natten fordi han flyr på alle vaktene slik at vi blir oppdaget.... Eneste muligheten slik jeg har lest og ser er å finne noen som sover utenfor byen, men det er jo helt håpløst! er det noen som vet om en løsning til eller om et sted hvor det finnes sovende folk ute? Om jeg må starte på level 8 igjen kaster jeg hele spillet i søpla!

Uhm, kan du ikke bli kvitt ham? Du kan vel strengt tatt si til ham "Wait here" uansett hvor han er, og så blir han der til du plukker ham opp? Forlat ham utenfor et sted du har oppdaget, så du kan hente ham raskt og enkelt senere. Da skal du kunne snike deg rundt og få tygget i deg en person eller to.

Nei dette går ikke med Farkas.. det har gått med de andre, men denne fyren er visst på et oppdrag han nekter å vike fra...

Edit: skal teste ut dette med en gang :p jeg hater den mannen!!!

Endret av Wolverinne
Lenke til kommentar

Farkas er assosiert med et oppdrag for The Companions. Noe med silver hand så vidt jeg husker

Gjør oppdraget, så forsvinner han. Eventuelt tror jeg det er mulig å be ham "wait here", så snike deg vekk fra han og gjøre det du vil, og så hente han igjen etterpå.

Edit:

Alexxi, høyreklikk på skyrim på steam og "verify game cache" (eller noe lignende, husker ikke akkurat hva det heter). Det vil ta litt tid, så vil steam mest sannsynlig laste ned noen filer, og så burde det fungere. Er et relativt kjent problem

Endret av Error
Lenke til kommentar

Farkas er assosiert med et oppdrag for The Companions. Noe med silver hand så vidt jeg husker

Gjør oppdraget, så forsvinner han. Eventuelt tror jeg det er mulig å be ham "wait here", så snike deg vekk fra han og gjøre det du vil, og så hente han igjen etterpå.

det går ikke å gjøre questen når han du skal levere oppdraget til + hele byen prøver å drepe deg fordi du er vampyr på stage 4... og man kan ikke be Farkas om å stå stille eller gå vekk slik som man kan med de andre followerne

Lenke til kommentar

Da er du screwed :p Er vel bare å google og se om det er noen faste steder hvor NPC'er pleier å legge seg nedpå, sånn ute i jungelen. Lykke til

jeg har googlet i timesvis og ender opp med samme konklusjon som deg: i'm screwed, eller veeeldig heldig om jeg finner en uteligger random på kartet... :p

Lenke til kommentar

he's gone!! Et av ytterst få quests man faktisk kan fullføre løpe igjennom hele området uten å snakke med han som gav det (som vil drepe deg). Etter at mine medsammensvorne drepte halve byen i mitt forsvar ble jeg endelig kvitt Farkas, så da er det muligheter for å snike meg inn i en eller annen by og finne en sovende sjel. noe som er vanskelig nok i seg selv, men regner med at dette blir evig mye lettere uten en idiot som hopper på alle vakter han ser!

Lenke til kommentar

begynte ny char, skal spille assassin med dagger. noen som har tips til build?

Greit nok at skal ha i sneak. men skal jeg ta i light armor? eller one hand weapon? crafting ? lockpick osv?? noen tips?

Jeg spiller assassin, er vel lvl27 om jeg husker rett. Bruker 2x smithoppgraderte Blades of Woe som du får slik:

får 1 gjennom quests i Dark Brotherhood questchain, og du kan pickpockete en fra sjefen i Dark Brotherhood

Ellers bruker jeg Ancient armouren du får i løpet av Dark Brotherhood questlinen, utenom chesten, der bruker jeg Ciceros chest pga bedre passive enchant. Og jeg bruker en glassbue til skyting, noe jeg gjør sykt mye av.

Selv har jeg makset perks i sneaking og pickpocketing, godt på vei gjennom archery, har startet putte poeng i den første på One Handed (øker one handed skaden din betraktelig), og har perket smithing bare nok til å kunne oppgradere enchanted gear.

Angående light armour og heavy armour osv... jeg vet ikke... jeg har vel ca 160 poeng i vitality og jeg dauer aldri mot mobs. Det blir lite skade tatt når du dreper det meste før det rører deg, (om du er snikete nok,) så jeg har pøst alle andre poeng rakt i energy (eller hva det nå kalles) og ignorert magic helt. Funker fjell for meg så langt i alle fall, uten at jeg er så langt inn. Har kjørt hele Dark Brotherhood og er vel ca 3 drager inn i dragequestlinen. Men troll og mammuter og whathaveyou går alltid greit.

Tips... tja jeg er ikke dypt nok i spillet til å si hva som er best og ikke, men jeg kan si at det meste dauer på ett stab eller ett skudd fra bua di om du har litt go'perks i sneak og archery/onehand. Jo lettere armour jo bedre sneak, men armouren fra Dark Brotherhood har gode sneakboosting enchants på seg som hjelper godt. Tenk også på lys. Hvis du ser lys kan du ofte plukke fakler av veggen for å skjule deg bedre. I tillegg kan en pil mot en vegg distrahere noen lenge nok til at du får snike deg forbi eller linet opp et finfint skudd med buen din.

Men gå sneak først mtp perks, det er så gull det. Og pickpocket perks til topp ASAP det og, det er smålig godt å kunne nabbe et våpen ut av handa på folk her og der. Mye fint å finne.

Question til andre snikere og skillmaesters: tips til en fet hatt? Min Ancient hatt er bugget så jeg ser ikke modellen når jeg har den equipped. Og det er jo kjipt.

Eventuelt er jeg også på leting etter gear upgrades generelt (har som sagt 2x Blade of Woe, glassbue uten noe spesiell enchant, Ancient armouren fra Dark Brotherhood utenom Chesten (der bruker jeg Ciceros chest). Neck og ring... er vel bueskade og onehandskade såvidt jeg husker i farten.

:)

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Jeg står med hjelmen under armen, og en tåre i øyekroken mens jeg ser ned på den livløse kroppen, der den ligger stille mens snøen pisker rundt den...det uler i vinden, men ellers er det stille..

hvil i fred min trofaste venn....

Kampene ved Shearpoint hadde vært harde, og ikke minst tatt oss på senga.. Dragen var en ting... men når presten fra de døde spratt opp av kisten sin, brøt helvete løs... vi var verken mentalt eller fysisk klare for utfordringen...

Jeg skal bringe deg tilbake.....

Med lommene nesten tomme med medisin og mat, gikk kampen nesten over til de dødes rekker, men akuratt da Krosis skulle til å slynge ut en ny flamme, fikk jeg satt mitt sverd tvers igjennom skallen hans, og han imploderte i svart røyk.... Drageblod! det var over...

Men prisen var så alt for dyr....

Hvil i fred..

hvil Lydia....

Endret av Xandathrii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Jeg står med hjelmen under armen, og en tåre i øyekroken mens jeg ser ned på den livløse kroppen, der den ligger stille mens snøen pisker rundt den...det uler i vinden, men ellers er det stille.. *snip*

Lydia ble maltraktert av en rekke slemme banditter med store våpen i vår første huleekskavasjon. Jeg kom ikke til hennes redning.

Ekkel bitch som lager alt for mye lyd og blokkerer deg når du prøver å kite fiender rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...