Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Det er LATTERLIG at Dragonbones/Scales veier så mye som det gjør ... Er det liksom meningen av vi skal la dritten ligge, skrive ned hvor dragen daua også plukke det opp igjen senere???

Syns det er ganske sannsynlig at "beina" til en svær drage skal veie litt jeg da....realistisk sett er det helt ok.

Pssst. I am sworn to carry your burden......*hint hint*

Endret av Xandathrii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? Hvordan i alle dager er det spilleren sin skyld?

Fordi spilleren selv styrer hvor mye skade h*n vil gjøre. Synes du det er for lett? Bruk et våpen med mindre skade.. Ja det burde ikke vært op in the first place, men det er nå det, deal with it.

Gud, hvordan er det mulig å lirke ut noe så dumt? Beklager, men utsagnene dine mangler logikk. Det er aldri spilleren som skal moderere seg fordi det er for lett... man får jo delvis bedre våpen for en grunn.

Jeg har to personer som har mange timer bak seg en på 44 som har smithing og enchanting og en på 37 som ikke har det. Og jeg ser himmel og hav i forskjell på skade jeg gjør, der jeg i stor grad kunne ture gjennom huler med 2 håndsøksa mi og bare slakte ned alt jeg så lett så må jeg bruke hodet mer på personen som ikke har ting jeg har lagd selv. Dette skyldes at våpnene jeg finner er dårligere enn hva jeg kunne lagd selv, så på en måte har jeg gjort det vanskeligere for meg selv ved å ikke lage våpen selv.

Jeg er uenig med deg i at spilleren ikke skal måtte moderere seg, men samtidig enig. Problemet i Skyrim når det kommer til dette ligger i stor grad i hvordan crafting biten fungerer. Det er alt for lett og lage utstyr som er så hinsides all fornuftig bra i forhold til artifacts man finner. Arch mage robe som er en av de bedre plaggene for magikere kan enkelt gjøres unødvendig ved å enchante heavy armor med oppimot 100% cast reduction til for eksempel destruction. Ergo kaster man destruction spells nesten gratis. Vil man lage seg ett sverd med mye skade er det alt for enkelt da man enchanter komplett sett som booster smithing, og deretter så lager man ett våpen som intet annet i spillet klarer å matche. Dette er en svakhet i spillet og her har de ikke tenkt godt nok igjennom effekten av hvordan man kan kombinere de tre crafting bitene.

Jeg stoppet med å spille min level 44 pga av at ting ble for lett, spilte da expert, og da hadde jeg ikke engang utnyttet de tingene jeg virkelig kunne utnytte i crafting biten. Samt at jeg ville gå en litt annen vei enn jeg gikk med han, så min moderering for den nye var enkel, ingen perks i crafting. Jeg grinder dem for å få skillpoints og level, men jeg vil ikke bruke dem. Planlegger riktignok og ta 2 perks i smithing for å få mulighetent il å forbedre items på workbench. Men skulle jeg gjøre det vil jeg aktivt velge å ikke bruke annet enn de tingene spillet gir meg av muligheter med ting jeg finner. Og jeg har ikke lyst til å gjøre det før jeg finner ett behov for det, dvs fiender jeg ikke klarer å ta i det hele tatt.

Det skulle ikke være nødvendig for spillere å moderere seg selv i ett spill, men jeg ser at i Skyrim så er det for min egen del en fordel at jeg gjør det. Det blir vanskeligere for meg når jeg gjør det, men samtidig mer morsomt. Og jeg spiller på expert nå og møter til tider på folk jeg ikke klarer å ta ned utenom å tenke kreativt og bruke de evnene jeg har på best mulig måte. Sånn sett for min del har da min egen moderering sørget for at jeg synes spillet er utfordrende og morsomt.

Vel, det er flott at det fungerte for deg. Men regner med at du ser den logiske bristen i å lage ting i spillet som "spilleren ikke burde ta nytte av fordi det da blir for lett". Spillet legger jo tilrette for utvikling av karakteren, og det går på både utvikling av ferdigheter og bedre utstyr. Kan vel prøve å gjøre det samme med Kajiten min. Men med 30x backstab dmg trenger man ikke heftige våpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

hvordan finner jeg ut om jeg har en disease på ps3? finner det ingen plass. men har 25% vanskliger å pickpocket, pluss ei dame sa u look sick.....

Gå til en Shrine å aktiver, fjerner diseases ;)

Lenke til kommentar
Contracted from slaughterfish and skeevers, Ataxia causes you to lose 25 skillpoints in Pickpocket and Lockpicking until cured.

Så vet du det og. Uten å spoile for mye (vet ikke hvor langt du har kommet), så finnes det en "sykdom" som gjør deg immun mot alle sykdommer.

I spoiler ER en spoiler, så ikke klikk hvis du ikke vil vite!

Jeg snakker selvfølgelig om Lycanthropy eller varulv-syken, som man får litt uti Companions-storyen

Lenke til kommentar
Contracted from slaughterfish and skeevers, Ataxia causes you to lose 25 skillpoints in Pickpocket and Lockpicking until cured.

Så vet du det og. Uten å spoile for mye (vet ikke hvor langt du har kommet), så finnes det en "sykdom" som gjør deg immun mot alle sykdommer.

Jeg snakker selvfølgelig om Lycanthropy eller varulv-syken, som man får litt uti Companions-storyen

Til spoileren:

Går det ann å ta questlinen uten å bli varulv?

Lenke til kommentar

Til spoileren:

Går det ann å ta questlinen uten å bli varulv?

Vet ikke om du kan ta den helt uten å bli, men du kan kurere deg selv etterpå. Men jeg tror det er bugget slik at man ikke får rested bonus etterpå selv om man er kurert. Noen som kan bekrefte?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...