Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare spilt 8-9 timer av skyrim foreløpig, og har funnet ut at jeg ikke har tid. Skal dog hjem 14. desember, og vil være i fred til 1.januar. DA blir det mye skyrim.

Har bare et spørsmål, siden jeg ikke kan sjekke det nå.

Jeg er person som liker å gjøre alt av quests etc etc, er det noen som helst måte å vite hvilke quest jeg ikke har tatt? Etc. Har bare en tendens til å bruke mye tid en by for å vite 99% at jeg har tatt alle sidequests etc. Bare i riverwood eller hva den første "byen" het så loka jeg rundt lenge.

Lenke til kommentar

Vet det har vært spurt om før, men det er først nå jeg har interessert meg for smithing; Hvor er det enkelt å finne/kjøpe ingots?

du finner mye i nærheten av whiterun og en liten gruve i nærheten der finner du transmute som gjør jern og sølv biter om til gull. vær klar for å denge noen banditter =) (teltby icon)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Har bare spilt 8-9 timer av skyrim foreløpig, og har funnet ut at jeg ikke har tid. Skal dog hjem 14. desember, og vil være i fred til 1.januar. DA blir det mye skyrim.

Har bare et spørsmål, siden jeg ikke kan sjekke det nå.

Jeg er person som liker å gjøre alt av quests etc etc, er det noen som helst måte å vite hvilke quest jeg ikke har tatt? Etc. Har bare en tendens til å bruke mye tid en by for å vite 99% at jeg har tatt alle sidequests etc. Bare i riverwood eller hva den første "byen" het så loka jeg rundt lenge.

En del miscellaneous quest blir generet automatisk, så det er i praksis uendelig mange quests. Vil tro at beste måten å se hvor mange sidequests det er, er å sjekke en Wiki etter folk har fått litt tid til å skrive artikler.

Lenke til kommentar

Husk at spillet har uendelig med quests, så det kan godt hende at du gjør en repeterende quest mens du faktisk tror du gjør en questline.

Vet det har vært spurt om før, men det er først nå jeg har interessert meg for smithing; Hvor er det enkelt å finne/kjøpe ingots?

Whiterun er en super plass. Der har du to blacksmiths som selger ingots og ore rett ved siden av hverandre. Rett ved hovedinngangen er de også, så det er enkelt å reise dit. :)

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Whiterun er en super plass. Der har du to blacksmiths som selger ingots og ore rett ved siden av hverandre. Rett ved hovedinngangen er de også, så det er enkelt å reise dit også. :)

Og har ikke de to, så har Eorlund alltid noe oppe i Skyforge

Lenke til kommentar

Whiterun er allerede sagt, men ta også turen til Riverwood og Solitude. Er rett og slett bare å raide de ulike blacksmithene i byene og sette i gang. Om du skal levle BS kan du legge en rute som du kjører i loop for å hamstre Iron ingots etc. :) De får inn nytt materiale ganske kjapt disse karene, hehe

EDIT: Kan nesten regnes som 3 BS i Whiterun, da det er to personer ved den ene (1 inne/1 ute).

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Er kommet til den questet der man skal besøke greybeards og halveis i companion queste med min redguard, og fikk nettopp vite at orc har den beste abilitien siden den er den eneste unike abilitien, og at alle andre abilities kan man få lett. Er det verdt å begynne ny character da? Er litt utålmodig xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

spillet nærmest skriker etter 4GB minne. Håper inderlig at det neste utvikles på 64-bit siden det er blitt så utbredt. Jeg mener de tre prossesorene på Xbox 360 er jo 64-bit.

Litt rart at det ikke er noen 64-bit spill etter 6 år med 64-bit konsoller.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Whiterun er en super plass. Der har du to blacksmiths som selger ingots og ore rett ved siden av hverandre. Rett ved hovedinngangen er de også, så det er enkelt å reise dit også. :)

Og har ikke de to, så har Eorlund alltid noe oppe i Skyforge

Det er to selgere i Warmaiden, men de har bare en felles butikk. Det har ingenting å si om du handler fra hun dama utenfor Warmaiden eller fyren inne.

Lenke til kommentar

Er kommet til den questet der man skal besøke greybeards og halveis i companion queste med min redguard, og fikk nettopp vite at orc har den beste abilitien siden den er den eneste unike abilitien, og at alle andre abilities kan man få lett. Er det verdt å begynne ny character da? Er litt utålmodig xD

Jeg anbefale på det sterkeste å ikke gå etter abilities og stats i rollespill, og spesielt ikke i Skyrim. Gå heller for det du foretrekker og gjør det du selv vil. Ingen raser har abilities du "må" ha. Noen er mer interessante enn andre, som Khajiit (nattsyn) og Argonian (kan puste under vann). Men å velge rase kun etter ability er teit.

Btw selv har jeg rundet 30 timer på en karakter og endelig somlet med ned til Riften. Har vært en tur oppe i Wind-et-eller-annet, men dro raskt igjen. Jeg har ennå til gode å dra til noen av de andre byene, og det tok en del timer før jeg dro til Greybeards. Har ikke vurdert å fortsette den questlinja ennå. Det er så mye annet å gjøre her.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg anbefale på det sterkeste å ikke gå etter abilities og stats i rollespill, og spesielt ikke i Skyrim. Gå heller for det du foretrekker og gjør det du selv vil. Ingen raser har abilities du "må" ha. Noen er mer interessante enn andre, som Khajiit (nattsyn) og Argonian (kan puste under vann). Men å velge rase kun etter ability er teit.

Btw selv har jeg rundet 30 timer på en karakter og endelig somlet med ned til Riften. Har vært en tur oppe i Wind-et-eller-annet, men dro raskt igjen. Jeg har ennå til gode å dra til noen av de andre byene, og det tok en del timer før jeg dro til Greybeards. Har ikke vurdert å fortsette den questlinja ennå. Det er så mye annet å gjøre her.

Orc er likevel jævlig kjekt om du skal være warrior. (Ja, en sånn mannemann uten skjold selvfølgelig :wee: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...