Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Jeg sliter SYKT med å ta drager! Jeg har fokusert på one hand og sneak, bruker dagger i right og sword i left ..

Hm selv spiller jeg sneakheavy light/null armour, dualwielder blade of woe og bruker bue til ranged (orcish), alt oppgradert ganske bra via smithing, jeg har i alle fall tatt de tre første storylinedragene ganske så lett... Jeg har alt av sneak perks, er lvl 26ish, har 3/5(?) one handed weapon (den som øker 1h skaden med 60%), og litt archery (3/5 av den første tror jeg, som øker skaden og den zoomingsaken og litt slikt, husker ikke helt i farta).

Hva slags perks har du, hva lvl er du? Og har du noen damageboosters fra gear (Dark Brotherhood-sett hanskene eller cicerohanskene feks)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller som sneak med lightweight armour, og bruker 1H dagger i right og 1H sword i left. Jeg bruker Dwarven dagger og Elven sword, selve armouren min er ganske shit. Har ikke noe som forbedrer damagen min, gir meg mer HP eller noe slikt. Eneste er boots som gir meg 25% bedre sneak og gloves som gir meg 15% bedre 1H damage, men det booster ikke daggeren min.

Jeg er level 77 i Sneak og har alle perksene utenom Stelath 5/5 og Shadow Warrior som jeg trenger høyere level for å kunne få. Jeg er level 56 i One-Hand og har tatt de perksene som hjelper meg som foreksempel Armsman 3/5, Dual Flurry 2/2, Fighting Stance, Bladesman 1/3 og Savage Strike.

Selve hovedlevelen min er 20. Sneakdamagen min er x15, men fikk ikke til å komme meg inn på denne dragen, den sitter høyt oppe på power word statuen. Og Archery har ikke jeg lvlet særlig mye, og har ikke brukt noen perks på det.

Lenke til kommentar

Hvorfor booster ikke hansken din daggeren din? Det er enhånds det, er det ikke? :s

Du har uansett 3x (2x kanskje, uten buffs...) damage fra sneak med archery, og med ei grei bue og greie arrows gjør i alle fall jeg ganske kort prosess av det meste jeg skyter på. Med 3x dmg though... Bruker det mer enn daggerne faktisk. hm. Selv om jeg har type 40 i archery.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det vet ikke jeg, har hørt +% damage med 1H ikke påvirker daggere, tydligvis pga all damagen den får fra sneak.. Men ikke vet jeg :)

Klarte å ta dragen nå, men det var ikke på en helt ærlig måte.. Dragen oppførte seg rart, når den landet så kunne jeg stå å slå på den ned til 50% uten att den reagerte i det hele tatt. Så fløy den opp igjen men kræsjet ned på bakken og sklei bortover, som vil si jeg kunne slå enda litt til på den uten reaksjoner siden den lå nede.

Lenke til kommentar

Har en sneak char i level 23 selv, leste meg litt opp før jeg startet som sneak da jeg var litt skeptisk til spillestilen. Selv har jeg aldri hatt mye behov for daggers, kun ved store grupper og når jeg er i trøbbel. Har sneaking i ca 55 og bue i noe av det samme. En dwarfen bow kan gjøre MYE dmg når du er gjemt ;)

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar

Har de oppdatert questen når du har tatt itemet?

Noen items starter jo questen selv f.eks en del ting som Thieves guild vil ha.

Men hvis jeg husker riktig så har bethesda uttalt at om du har drept noen, eller plukket opp noe som er en del av en senere quest (hvor da ikke itemet starter questen) så vil dialogen med questgiver bli anderledes og questen skal rette seg derretter.

Har opplevd det en gang, at en spør meg om å hente noe hvorpå jeg får svaret "aaah denne greia her" Questen var den dragontableten i Falls reach barrows.

Fungerte slik for meg også med den dragon tableten du nevner, men når jeg hadde plukket opp Panteia's Flute fra en hule, så ble ikke questen oppdatert når jeg senere plukket opp questen. Har vært sånn med noen andre items også, så regner med det er en bug som duster rundt.

Lenke til kommentar

Slai, der er en enkel måte å finne ut dette på. Ta av deg all armouren din med +% damage med 1H og se på base damagen til daggeren din. Ta så på deg denne armouren, og se om damagen på daggeren din har blitt høyere. Med meg blir damagen på sverdet mitt høyere, men ikke på daggeren min! Skal gjøre Dark Brotherhood snart :)

Lenke til kommentar

Er det nokon som veit korleis ein kan resette perks? Eller må eg bare lage ein heilt ny konto?

Du må bruke player.removeperk <perkID> på de du vil fjerne, og så bruke player.addperk <perkID> for å legge til perk.

Jeg holdt på i 2 timer i går med å rote i consoll.

For å finne ut ID'en til perks så må du skrive help "perk name" 4, feks: help "barbarian" 4, da får du opp perkID og andre ting som har barbarian i navnet, feks quests, items osv.

Meeeen, motstå fristelsen å leke for mye... Jeg endte opp med full Daedric armor med beste enchants + Daedric Bow og arrows...

Jeg har så klart skiftet tilbake nå, da jeg fant ut at jeg var waaaay too imba. Drepte Mammoth med 2 piler, når jeg tidligere har brukt 30 :p

Tusen takk for svar, men skjønnar ikkje heilt korleis eg får finne ut perk ID. Om eg skal fjerne perks frå feks destruction, korleis finn eg ut kva som er ID til destruction?

Hvis du skal fjerne Destruction.

Så skriver du først: help "Destruction" 4

Så dukker det opp id'en til ALT som har "destruction" i navnet. Det står helt til venstre hva type det er. Perk for... uhm, perk :D

Deretter skriver du: player.addperk/removeperk <perkid>.

Tungvindt. Dessuten fekk eg ikkje opp noko slik når eg gjorde det. Fekk iallfall ikkje scrolle opp for å sjå om det var fleir.

AH, sorry. Du kan bruke page up/down :)

Lenke til kommentar

takker for kjapt svar folkens! =)

Pcen min blei gradert som nesten middels på de 2 testsidene. Det er grafikkortet som i første omgang kommer til kort. :-/

Men jeg er fortsatt i tvil om det vil lønne seg å kjøpa det til bærbaren min da. Kanskje jeg skal ha det til konsoll midlertidig likevel til jeg får meg en bra pc :hmm: what to do, what to do..

Lenke til kommentar

Dual wield skader mye, og det er ganske enkelt å bevege seg bakover slik du dodger noen attacks. Bare ikke slå for fort og for mye uten å tenke deg om, animasjonen vil gjøre slik du ikke kan bevege deg bakover. Slå, gå bak, slå, gå back og så videre. Bruk også unrelenting force så mye du kan :) Gler meg til perken som gir 50% mer damage med DW attacks!

Lenke til kommentar

Hvorfor booster ikke hansken din daggeren din? Det er enhånds det, er det ikke? :s

Det finnes to typer hansker som du kan få tak i: En som gir dobbel backstab skade og en som gir dobbel one-hand skade. Den andre typen finner du ved

inngangen til Dark Brotherhood der hun som inviterer deg inn i DB står.

Har allerede valg endel one-hand skills og har mest lyst til å fortsette med det. Snike seg rundt med two-hand føles litt unaturlig.

Å slakte drager føles unaturlig!

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...