Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Om du møter 3 drager så har det etter all sannsynligvis (av egne erfaringer) skjedd en fødsel i forkant. Der jeg forstår at ene er faren, ene er moren og den tredje (som ofte flykter til slutt) er barnet.

EDIT: Drager.. Ikke dager

Hæ? Drager som føder? Tror du roter litt nå. Alle dragene i spillet i Skyrim kommer fra:

Tidligere drepte drager som blir vekket til live igjen gjennom kraften til hoveddragen.

Ja, eller et slags rituale. Alduin var ihvertfall ikke en del av det. Det skjedde på en av de "kraterne" av stein en ser rundt om i Skyrim. Husker ikke eksakt hvor det var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann kjære ulv i fåreklær.

Jeg har et spørsmål til dere.

Takler pcn min skyrim greit/ bra trur dere? ( unnskyld om eg poster dette i feil tråd, vet det er mange som sikkert har spurt om det. Leste i skyrim faq tråden om systemkravene men greit med litt tilbakemeldinger fra dere og.)

Systemspecs.:

Bærbar Acer

IntelCore i3 330M 2,13Ghz, 3m L3 cache

ATI mobility radeon hd 5650 1024mb

4 GB ram (hvorav selvfølgelig en 20-25% går til windows 7)

500gb hdd

Jeg er sykt kin på å skaffe meg skyrim til pc ( vil ikke ha det til konsoll) og er ikke ekstremt kresen på grafikk. Det må se noenlunde pent ut og gå uten lagg. Egentlig det siste som er aller viktigast for meg. Så om systemet ikke klarer å kjøre det noe godt nå så vente eg til eg får meg en bedre pc.

Ka trur dere?

Føler denne sier litt mer om ytelsen utenom hva som er recommended :)

http://www.yougamers.com/gameometer/10496/

Lenke til kommentar

heisann kjære ulv i fåreklær.

Jeg har et spørsmål til dere.

Takler pcn min skyrim greit/ bra trur dere? ( unnskyld om eg poster dette i feil tråd, vet det er mange som sikkert har spurt om det. Leste i skyrim faq tråden om systemkravene men greit med litt tilbakemeldinger fra dere og.)

Systemspecs.:

Bærbar Acer

IntelCore i3 330M 2,13Ghz, 3m L3 cache

ATI mobility radeon hd 5650 1024mb

4 GB ram (hvorav selvfølgelig en 20-25% går til windows 7)

500gb hdd

Jeg er sykt kin på å skaffe meg skyrim til pc ( vil ikke ha det til konsoll) og er ikke ekstremt kresen på grafikk. Det må se noenlunde pent ut og gå uten lagg. Egentlig det siste som er aller viktigast for meg. Så om systemet ikke klarer å kjøre det noe godt nå så vente eg til eg får meg en bedre pc.

Ka trur dere?

Har en følelse av at du tilfeldigvis har Acer Aspire 5740G? Har den jeg også skjønner du. Fungerer helt fint, grafikken er grei, men du må nok sette den litt ned om du skal ha 100% flyt. Men kjør på for all del (har du xbox/ps3 kan kanskje det være å foretrekke)

Jeg bruker i hovedsak min stasjonære PC som spiser skyrim til kveldsmat:)

Hehe jeg skal ikke installere denne, men den var litt morsom. :p

PS: Jeg tok dette bilde fra nexus. :p

1416-1-1322186534.jpg

Du har også en mod for å få nakne spillere?.. Ikkje bra. Så ikke månen først:P

Lenke til kommentar

Hmm.. Det er ofte jeg oppdager plasser som jeg går forbi, men tørr ofte ikke å fare inn å drepe fiendene. Grunnen er at kanskje jeg får en quest der senere hvor jeg skal drepe noe eller ta noe, men allerede har gjort det. Er dette noe å være redd for? :ermm:

Ifølge Bethesda skal det ikke være noe å være redd for.

Hvis du allerede har drept de, eller funnet den tingen så skal det være slik at questen fanger det opp og du får en annen dialog som gjør questen ferdig.

Quest item kan ikke kastes.

Lenke til kommentar

hvordan har det seg at samtlige drager sier "Yo!" når jeg går i kamp mot dem? Det eneste som kommer opp som subtitles er "Dragon: Yo!".

"YOL" er dragespråk for "ild", så jeg regner med at det neste som kommer fra dragen er litt ildsprut? ;)

Alternativt er det "FO" som betyr "Frost", og dragen spruter da ... frost.

Easypeasy. Du får jo disse shoutene selv om du velger å låse dem opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har plukket opp flere quest items før jeg har fått questet, og da har det ikke oppdaert slik at jeg kan gi fra meg den, mens i andre tilfeller har det oppdatert. Veldig tilfeldig med andre ord :p

Har de oppdatert questen når du har tatt itemet?

Noen items starter jo questen selv f.eks en del ting som Thieves guild vil ha.

Men hvis jeg husker riktig så har bethesda uttalt at om du har drept noen, eller plukket opp noe som er en del av en senere quest (hvor da ikke itemet starter questen) så vil dialogen med questgiver bli anderledes og questen skal rette seg derretter.

Har opplevd det en gang, at en spør meg om å hente noe hvorpå jeg får svaret "aaah denne greia her" Questen var den dragontableten i Falls reach barrows.

Lenke til kommentar

hvordan har det seg at samtlige drager sier "Yo!" når jeg går i kamp mot dem? Det eneste som kommer opp som subtitles er "Dragon: Yo!".

Hadde eg vore meir kreativ, ville eg no ha posta eit photoshoppa bilete av ein gangsta-drake. Eg trur det berre er ein litt rar transkribering av shouta. Til dømes "Rho"(?) Høyrest meir ut som ein stemd uvular frikativ, altså /ʁ/. Drakane mine seier ting som .. Ok, eg hugser ikkje heilt kva ordet for fire og frost breath er, men det.

Lenke til kommentar

Hadde eg vore meir kreativ, ville eg no ha posta eit photoshoppa bilete av ein gangsta-drake. Eg trur det berre er ein litt rar transkribering av shouta. Til dømes "Rho"(?) Høyrest meir ut som ein stemd uvular frikativ, altså /ʁ/. Drakane mine seier ting som .. Ok, eg hugser ikkje heilt kva ordet for fire og frost breath er, men det.

Som sagt, YOL er fire og FO er frost.

Som sagt, YOL er fire og FO er frost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...