Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

opplevde noe rart i dag.

Skulle gifte meg, og i det jeg skulle inn i kapellet så dukket Lydia (død) på gulvet...

Giftet meg, og reiste til huset mitt, der lå lydia på gjesterommet.

 

Så nå har jeg en død halvnaken kjerring, og ei gnagende kone. (ysolde)

 

Må da være en bug at Lydia ligger dau i senga..?

Jeg opplevde akkurat det samme, bare at bryllupet ble avlyst. Jeg måtte bruke konsoll for å gjenopplive Lydia for at Aela the Huntress ville gifte seg.

 

 

Når det gjelder forbedring kontra lage helt nytt våpen; Er det like mye i skill increase for disse to aktivitetene?

 

Jepp, rimelig sikker på det.

Du kan tydeligvis også bruke det shoutet som skyver folk bort til å blåse liket ut av kirka (har jeg lest).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den firespellen er bugga hvis du putter den på og ikke har installert den første patchen som kom samme dagen som spillet.

Takker! :D Skal gjore det da.

 

 

 

Har provd alt det dere sier, men til ingen nytte... Jeg trykker baade paa begge musetastene og E, men faar ikke vekk merket fra fire... kan ikke bruke 2 hand paa noe annet enn fire naa... Naar jeg prover aa trykke vekk fire bytter den bare mellom right og dobbel hand... Er utrolig irriterende fordi jeg maa alltid ha 1 hand med fire

Hva skjer hvis du åpner spell-menyen, og så høyre-klikker på et spell (f.eks. healing)?

Det samme skjer, jeg faar healing paa left hand og fire paa right

Lenke til kommentar

Det opplevde jeg og, måtte be om å få gifte meg på nytt. Da gikk det bra. Men Lydia ble med på lasset.

 

konsoll..åssen funker det? (sikkert noob spørsmål, men jeg har aldri brukt konsoll)

Jeg prøvde å dra liket til Lydia ned i kjelleren, noe som hadde fungert for noen. Dette hjalp ikke for meg, da det dukket opp et halvnakent lik i stedet for Lydia. Det var en Dark Elf jeg IKKE hugser å ha sett tidligere. :p

 

Konsoll (eller console) kan bli brukt til å gi kommandoer. Litt vanskelig å forklare, men du forstår sikkert mer ved å lese hvilke kommandoer man kan gjøre: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Console_Commands_(Skyrim)

Lenke til kommentar

Er nå level 100 i conjuration...

 

 

 

Lærer jeg ingen nye spells bortsett fra thrall? Isåfall, skuffende:P

Å få dobbel effekt av summons er skuffende, ja.

 

ಠ_ಠ

 

Det er jo det da...:p hadde forventet "Epicz summoning of the doom lord" lignende greier.. Eller at sverdene mine fikk en supersterk enchant

 

edit: Bruker som oftest ikke Atronach folka, bruker som regel Dremora lord.. og da er vel siste perken ubrukelig?

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det går ann å fjerne enchanten til et ustyr, eller i såfall bytte soul gem'en med en større?

 

Til den som svarer; kan du svare direkte til innlegget? slik at jeg vet at du har svart? :)

Jeg søkte rundt på det store internettet igår om det, siden jeg misliker Soul Traps på mine 2 våpen. Og ifølge det jeg har f unnet, så er det dessverre sånn at.. nei. Du kan ikke fjerne enchantments.

 

Du må ødelegge eller selge våpenet og så kjøpe/lage ett nytt. Trist, men sant.

 

Hvordan ødelegger man våpen? Får man Ingots eller Ore av det?

Lenke til kommentar

opplevde noe rart i dag.

Skulle gifte meg, og i det jeg skulle inn i kapellet så dukket Lydia (død) på gulvet...

Giftet meg, og reiste til huset mitt, der lå lydia på gjesterommet.

 

Så nå har jeg en død halvnaken kjerring, og ei gnagende kone. (ysolde)

 

Må da være en bug at Lydia ligger dau i senga..?

Jeg opplevde akkurat det samme, bare at bryllupet ble avlyst. Jeg måtte bruke konsoll for å gjenopplive Lydia for at Aela the Huntress ville gifte seg.

 

 

Når det gjelder forbedring kontra lage helt nytt våpen; Er det like mye i skill increase for disse to aktivitetene?

 

Jepp, rimelig sikker på det.

 

Det opplevde jeg og, måtte be om å få gifte meg på nytt. Da gikk det bra. Men Lydia ble med på lasset.

 

konsoll..åssen funker det? (sikkert noob spørsmål, men jeg har aldri brukt konsoll)

Her ser du konsollen i bruk. Du åpner den ved å trykke på tasten til venstre for 1-tasten.

 

post-174005-0-36126100-1322065805_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er skuffet over shouts? Har fem til nå, men bare ett som er relativt brukbart. Resten er bare møl. Tar listen i en spoiler.

 

 

Først har vi Unrelenting Force (oppgradert etter Gaybeards). Den lar meg kaste folk unna, men hva er vitsen?

 

Deretter har vi Animal Compassion, eller noe sånt. Det skal i teorien tilkalle hjelp fra våre venner i skogen, men det har jeg ikke sett noe til. Om ikke den kaninen dragen drepte var "hjelperen" min. ermm.gif

 

Den tredje er en eller annen som starter på K. Husker ikke i farten, men den får fiender til å bli passive for en stund. Den kan sikkert være bra om den funker, men det gjør den aldri. Hva er vits med å få en fyr til å løpe unna når det er fire, fem til som denger løs? Vanlige fiender som ulver tar jeg på ett slag uansett.

 

Fjerde shout er å løpe veldig fort en minimal distance. Grei nok til å komme seg inn på en farlig fiende som en drage kjapt, men det bruker opp shouten for en stund. Kjipt, fordi det er nettopp når jeg er inne på en fiende at jeg faktisk trenger en shout i første omgang.

 

Den eneste som er brukbar er den hvor vi spyr ild på fiendene. Den er ikke spesielt brukbar, men gjør grei skade på flere fiender. Med litt oppgradering kan den bli bra, men frem til da bruker jeg den bare som litt ekstra bonus.

 

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er skuffet over shouts? Har fem til nå, men bare ett som er relativt brukbart. Resten er bare møl. Tar listen i en spoiler.

 

 

Først har vi Unrelenting Force (oppgradert etter Gaybeards). Den lar meg kaste folk unna, men hva er vitsen?

 

Deretter har vi Animal Compassion, eller noe sånt. Det skal i teorien tilkalle hjelp fra våre venner i skogen, men det har jeg ikke sett noe til. Om ikke den kaninen dragen drepte var "hjelperen" min. ermm.gif

 

Den tredje er en eller annen som starter på K. Husker ikke i farten, men den får fiender til å bli passive for en stund. Den kan sikkert være bra om den funker, men det gjør den aldri. Hva er vits med å få en fyr til å løpe unna når det er fire, fem til som denger løs? Vanlige fiender som ulver tar jeg på ett slag uansett.

 

Fjerde shout er å løpe veldig fort en minimal distance. Grei nok til å komme seg inn på en farlig fiende som en drage kjapt, men det bruker opp shouten for en stund. Kjipt, fordi det er nettopp når jeg er inne på en fiende at jeg faktisk trenger en shout i første omgang.

 

Den eneste som er brukbar er den hvor vi spyr ild på fiendene. Den er ikke spesielt brukbar, men gjør grei skade på flere fiender. Med litt oppgradering kan den bli bra, men frem til da bruker jeg den bare som litt ekstra bonus.

 

 

Så sett enig, bruker ikke shouten en gang i timen en gang. Nesten glemt ut at jeg har hehe.

Lenke til kommentar

Er nå level 100 i conjuration...

 

 

 

Lærer jeg ingen nye spells bortsett fra thrall? Isåfall, skuffende:P

 

Snakk med conjuration-professoren i College of Winterhold. Han gir deg en quest som du må gjøre for å fp master-level spells (siden de er over hans nivå...)

 

jammen det er bare thralls? jeg vil ikke ha det :p

 

Conjuration spells

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...