Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Hvordan du får det til å ikke være et rollespill vet nå ikke jeg, alle har vel sin egen definisjon på forskjellige ting og tang. Men som du sier, så ser det ut som AIen er forbedret formidabelt fra Oblivion, av det vi har sett da. :)

Fordi det helt klart faller uten for typiske rollespill sjanger trekk. Jeg vil påstå at de dummer det ned en hel del og gjøre ting litt for enkelt. Sånn den demon fra E3 og da var det veldig mye snakk om å hjelpe spilleren med de vanskelige tingene, foreksempel å navigere en hule.

Nå har jeg jo ikke spilt spillet, men det virker som om du aldri trenger å ta noen valg. Hele spillet føles og ser mer ut som et FPS for min del. Et action spill med rollespill elementer. Klart sjanger definisjoner er litt vanskelig, men et klassisk rollespill er det nok ikke. Om det er dumt eller ikke vet jeg ikke enda, må nesten prøve det først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et rollespill er vel der du tar rollen som en person i spillet, som har frihet til å utvikle seg og gjøre ting som du selv vil. JRPG er ikke rollespill i hele tatt spør du meg, der må du ofte bare utvikle deg som spillskaperen sier.

Lenke til kommentar

Hvordan du får det til å ikke være et rollespill vet nå ikke jeg, alle har vel sin egen definisjon på forskjellige ting og tang. Men som du sier, så ser det ut som AIen er forbedret formidabelt fra Oblivion, av det vi har sett da. :)

Fordi det helt klart faller uten for typiske rollespill sjanger trekk. Jeg vil påstå at de dummer det ned en hel del og gjøre ting litt for enkelt. Sånn den demon fra E3 og da var det veldig mye snakk om å hjelpe spilleren med de vanskelige tingene, foreksempel å navigere en hule.

Nå har jeg jo ikke spilt spillet, men det virker som om du aldri trenger å ta noen valg. Hele spillet føles og ser mer ut som et FPS for min del. Et action spill med rollespill elementer. Klart sjanger definisjoner er litt vanskelig, men et klassisk rollespill er det nok ikke. Om det er dumt eller ikke vet jeg ikke enda, må nesten prøve det først.

Skjønner hva du mener. Men jeg tror også kanskje at å lage et rollespill med alle elementer fra "pen and paper rollespill" ville vært vanskelig å få til bra. Men hva vet vel jeg om det, selv er jeg vel egentlig litt glad for at det er dummet litt ned, det appellerer(?) litt mer til meg når det er litt fart i det. Men det er fortsatt mange av rollespill sine sjangertrekk som er med, bare ikke i like ekstreme mengder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig den stilen som Bethesda har kjørt og eventyr nerden i meg vekkes når jeg ser den naturen vi kan utforske i Skyrim. Jeg så noen på den siste Skyrim artikkelen som sammenlignet Bethesda sin "nye" stil med COD og da bare himlet jeg med øynene. Skal COD bli et prakteksempel som strekker over i andre sjangere og? Uansett så var mange bekymret at det hele tiden skulle skje noe og at man ikke fikk tid til å utforske.

Tror nok spillet blir veldig bra, med mange elementer fra tidligere spill og en mer episk følelse. For var det noe Oblivion mangla så var det de episke proporsjonene.

Lenke til kommentar

må nesten spørre som en 23år gammel spiller, hvis skyrim ikke er et rpg, hvor man går opp i nivå med det man bruker blir sterkere osv, hva er da et rpg?

La meg svare med et spørsmål - synes du at det å nå nye nivåer som gjør karakteren bedre er den eneste viktige ingrediensen i et rollespill?

Ellers synes jeg ikke akkurat Oblivion lider av noen mangel på "episkhet", siden det var ønsket om å dytte så mye epic inn i hver minste del av spillet som f.eks. utelukket en god historie.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

må nesten spørre som en 23år gammel spiller, hvis skyrim ikke er et rpg, hvor man går opp i nivå med det man bruker blir sterkere osv, hva er da et rpg?

La meg svare med et spørsmål - synes du at det å nå nye nivåer som gjør karakteren bedre er den eneste viktige ingrediensen i et rollespill?

Ellers synes jeg ikke akkurat Oblivion lider av noen mangel på "episkhet", siden det var ønsket om å dytte så mye epic inn i hver minste del av spillet som f.eks. utelukket en god historie.

ja faktisk, for det har blitt en meget vesentlig del av moderne rpg spill, så og si alle rpg spill i dag har det, kan i grunn ikke komme på et som ikke har det! synes godt gjennomført level system er like viktig som en god historie. konsolifiseringen har kommet for å bli. det har med seg mye positivt, men også noe negativt, men det klart beste må være at det har åpnet spilling for mange flere mennesker enn bare de gode gamle hc spillerene!

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener. Men jeg tror også kanskje at å lage et rollespill med alle elementer fra "pen and paper rollespill" ville vært vanskelig å få til bra. Men hva vet vel jeg om det, selv er jeg vel egentlig litt glad for at det er dummet litt ned, det appellerer(?) litt mer til meg når det er litt fart i det. Men det er fortsatt mange av rollespill sine sjangertrekk som er med, bare ikke i like ekstreme mengder.

"Pen and paper" blir nok litt for ekstremt for min del, men jeg skulle ønske meg at de kanskje holdt seg på det nivået de var på i Morrowind eller Oblivion til og med.

En annen ting jeg er litt redd for er at det kommer til å bli alt for lett, men vi får vel bare vente å se.

Lenke til kommentar

Er det flere som kan se for seg det siste elderscroll spillet i serien som har setting i hele Tamriel? Altså, hele ElderScoll all-in-one. Altså reiser du til sykrim finner du drager. Cryodiil finner du oblivion. and so on. Der hvert 'land' har hvert sin main story. og i tillegg har du Tamriel-main questet?

293466d1292321988-sammelthread-elder-scrolls-v-skyrim-tamrielmap.jpg

Endret av The_Tom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det første spillet - Arena -foregår i hele Tamriel. :p De har gradvis krympet det tilgjengelige området,.først til to provinser i Daggerfall, så til en del av en i Morrowind... Og så ble plutselig Cyrodiil ca. like stort som Vvardenfell i Oblivion.

Lenke til kommentar

Det første spillet - Arena -foregår i hele Tamriel. :p De har gradvis krympet det tilgjengelige området,.først til to provinser i Daggerfall, så til en del av en i Morrowind... Og så ble plutselig Cyrodiil ca. like stort som Vvardenfell i Oblivion.

Aldri spilt Arena, så det visste jeg ikke. Men regner med at det ikke er helt det samme som Elder Scrolls presenterer i dag.

Lenke til kommentar

Når eg satte meg opp på ferieliste, lot eg 5 dagar stå igjen, det er eg glad for no :)Det blir 14.11.11 - 18.11.11 !!!

Meg: Hei, kan eg bruke dei 5 siste feriedagene mine neste veke?

Sjef: Kor skal du?

Meg: Skyrim.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Her skulle det vel vært "Vvardenfell i Morrowind"..?

I forhold til kart har du rett i at spillet er krympet fra Arena til Daggerfall. Skjønt ingame er spillverden større alikevel. Altså er tilbakegangen hovedsaklig fra Daggerfall via Morrowind til Oblivion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...