Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Godt mulig de er med, selv om de ikke er annonserte. Ikke noe voldsomt savn for min del, siden de mest oppfører seg som den emo lillebroren til Morag Tong. At spillet portes fra Xbox er ikke noe nytt, det gjorde de med Oblivion også - PC-versjonen får vel bedre skygger og postprocessing, større teksturer, også videre. Den vanlige løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dark Brotherhood var for meg det beste i Oblivion. Det questet der du ble sperret inne i et hus sammen med 6-7 andre og du måtte drepe dem en etter en uten at de andre fant ut at du var morderen var helt magisk. Panikken de fikk når nestemann ble drept var bare herlig å se på. Det questet står igjen som et av mine beste spillminner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At spillet portes fra Xbox er ikke noe nytt, det gjorde de med Oblivion også - PC-versjonen får vel bedre skygger og postprocessing, større teksturer, også videre. Den vanlige løsningen.

At de tar et par snarveier grafikkmessig er ike det kjipeste, men hensynet til konsoll-kontrollerene.

Kan jo fort bli klikke combat igjen da. :\

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "klikke-combat"? :p Type Morrowind, der man klikker i vei og blokker automatisk? I så fall tror jeg ikke det er noe å være redd for, alt ser ut til at det mekaniske blir som i Oblivion - og Oblivion sitt kampsystem er strengt tatt også designet for Xbox-kontrollen og så slengt over på PC. Den åpenbare forskjellen nå er selvsagt at i stedet for å alltid blokke med RMB og angripe med LMB, så tilsvarer de hver sin hånd, uavhengig av hva som er i dem.

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "klikke-combat"? :p Type Morrowind, der man klikker i vei og blokker automatisk? I så fall tror jeg ikke det er noe å være redd for, alt ser ut til at det mekaniske blir som i Oblivion - og Oblivion sitt kampsystem er strengt tatt også designet for Xbox-kontrollen og så slengt over på PC. Den åpenbare forskjellen nå er selvsagt at i stedet for å alltid blokke med RMB og angripe med LMB, så tilsvarer de hver sin hånd, uavhengig av hva som er i dem.

Daggerfall er best der du styrer sverdet med musas bevegelser (og klikk) og blokker med høyre? (litt usikker på det siste). Morrowind kunne vært gjort mer utav ja. Oblivion er vel det jeg mener med klikke combat der du klikker og looper/randomvelger spillet igjennom en sving for deg.

og ja er veldig klar over at det var slik i Oblivion at det var portet over fra Xbox. Derfor jeg synes det er litt kjipt at det er det igjen. hvis som sagt de ikke har lært/utviklet mer denne gangen.

Får uansett håpe at det ikke bare er å holde musa stille og klike på enten lmb eller rmb. men at man har nioen for for styring utover selve den stille klikkingen.

Lenke til kommentar

Den åpenbare forskjellen nå er selvsagt at i stedet for å alltid blokke med RMB og angripe med LMB, så tilsvarer de hver sin hånd, uavhengig av hva som er i dem.

En bra ting når du kan bytte på hvilken hånd som har sver og hvilken som har skjold, det er jo at du nå også for naturlig kamp posisjon for venstrehendte. :)

Lenke til kommentar

Har en ubehagelig følelse av at dette spillet kommer til å skuffe like mye som Oblivion. Hadde store forventninger til Oblivion, da Morrowind virket lovende til tross for at det virket veldig uferdig på flere måter.

Ut fra det en kan lese mellom linjene i info som er kommet hittil, blir trolig Skyrim nok et ned-dummet spill, der du blir leid rundt - samt at level-scaling nok igjen blir et stort irritasjonsmoment. Konsollifisering er mer eller mindre garantert i stor grad.

Har ingen forventninger til dette spillet og kommer til å avvente tilbakemeldinger fra mange brukere for å se om det blir verdt å kjøpe. Hvis en blir positivt overrasket er jo det bare bra, fremfor å ha store forventninger, kjøpe spillet og så bli fly forbannet over å føle seg lurt av både spillutviklere og anmeldere som sist med Oblivion..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye å si om dette. Jeg gleder meg. Oblivion skuffet ikke meg, jeg tar spill for det de er, ikke for det de kunne ha vært, og jeg har kost meg med mange runder Oblivion i årenes løp. Men så har jeg fordelen av å være så gammel og senil at jeg ikke husker alle subplottene fra gang til gang...

Sånn blir det med Skyrim også, håper jeg. Hvis ikke så er det ikke stort verre enn å se en film som ikke er så bra som du trodde (om enn noe dyrere.) Det er noen ting jeg håper de har forbedret, og da blir jeg ekstra glad. Time will tell.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

En ting er sikkert og det er at Skyrim ikke er et rollespill, men det gjør vel heller ingen ting. Håper det blir bra, men jeg er forsiktig med å hype det opp fordi jeg ikke ønsker å bli skuffet. Jeg så veldig veldig frem til Oblivion, men det ble dessverre ikke det jeg hadde håpet.

Skyrim ser kult ut og AIen ser bra ut så alt i alt gleder jeg meg.

Lenke til kommentar

Hvordan du får det til å ikke være et rollespill vet nå ikke jeg, alle har vel sin egen definisjon på forskjellige ting og tang. Men som du sier, så ser det ut som AIen er forbedret formidabelt fra Oblivion, av det vi har sett da. :)

Lenke til kommentar

Har ingen forventninger til dette spillet og kommer til å avvente tilbakemeldinger fra mange brukere for å se om det blir verdt å kjøpe. Hvis en blir positivt overrasket er jo det bare bra, fremfor å ha store forventninger, kjøpe spillet og så bli fly forbannet over å føle seg lurt av både spillutviklere og anmeldere som sist med Oblivion..

Hvis du slår deg til ro med TES-serien som open-world, fantasy-baserte actionspill med lette rollespill-elementer, så blir nok skuffelsen mindre.

Level scaling tror jeg ikke blir et problem her, siden den visstnok har mer til felles med Morrowind/Fallout 3 enn Oblivion. Altså såpass godt implementert at det gikk mange hus forbi at det var der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

må nesten spørre som en 23år gammel spiller, hvis skyrim ikke er et rpg, hvor man går opp i nivå med det man bruker blir sterkere osv, hva er da et rpg? kan noen forklarere meg det?

isåfall har jeg tatt feil av rpg i 17år nå! meg bekjent så gikk man opp i niv og ble sterkere i morrowind som alle hyller. selv gleder jeg meg enormt til skyrim, synes spillet ser meget bra ut, og ja, jeg likte meget godt oblivion! et av de bedre spillene jeg har spillt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...