Datasmurf Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Du kan vel spawne de igjen i console om du spiller på PC, kan du ikke? Vet at det er commands for å spawne NPC-er generelt, så. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Har du vært i markarth f.eks? Morsomme quester der med litt nye fiender. Har vært i markarth, gjort masse quests, er artchmage på magiskolen, har bare et oppdrag igjen på mainquesten, drept hele dark brotherhood (ja jeg er klar over at det kanskje er morsommere å være med i DB, but my character is not like that). Unnskyld meg, har du hørt om smithing? Har full daedra nå tok meg litt tid å utrydde et Orc Stronghold, også drepe 4 Daedra for et quest i Dawnstar! Du må ta litt initiativ, gå å gjøre sidequest, finne en random hule som kanskje fører til en sidequest, crafte, smithing, enchanting, potionbrewing!..... Som sagt, jeg har gjort mange quests og for 5-8 levler siden var det gøy fordi det ofte dukket opp noe nytt, men nå er det bare det samme om og om igjen. Gå inn i hula, drep alt med 1-4 fireballs, finn 300gull i kista på slutten. rinse and repeat. Aldri noen nye fiender, aldri noe nytt utstyr. Fortsatt snubler jeg av og til over en og annen bra quest, men også da blir det hele noe antiklimatisk når jeg ikke oppdager noe nytt eller kult. Jeg vet såklart om smithing osv. men det er jo heller ikke det jeg klager over. Jeg ønsker bare at også fiendene av og til varierer utstyret sitt litt, og at hulene inneholder mer spennende loot. Er såklart sjeleglad for at det ikke er som i Oblivion der alle bandittene etter hvert løp rundt i deadric, men Skyrim går litt for langt andre veien. Alt koker vel ned til spillestilen på ett rollespill, noen vil synes det å utforske er kjedelig hvis det ikke har noen spesiell hensikt andre elsker å rote rundt uten mål og mening for å se hva de finner. .... Jeg liker også å utforske for utforskningens del bare "for å se hva jeg finner", men når det jeg finner aldri er noe annet enn det jeg fant for 5-8 levler siden blir det hele veldig monotont. Skulle ønske det av og til dukket opp en fyr med ebony, glass utstyr, en magiker med en bra kjortel eller noe lignende. Jeg forventer ikke masse progresjon sånn sett, men jeg forventer at bestrebelsene mine får sin belønning, i det minste av og til. Forhåpentligvis har jeg bare vært uheldig, og at det snart snur i en annen retning. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det jeg synes å merke er at et par fiendetyper (og her ser jeg på dere, Falmers og Forsworn) alltid går i samme armor, men at de har høyere level/er tøffere varianter. Tok seg naturligvis opp når jeg skulle finne "The writings of Shalidor" og den kista var bevokta av to Hagravens med firebolt spells og en Briar Forsworn (magiker-gjengen til Forsworn). Føffan, det var drygent. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg finner stadig vekk glass armor i dungeons, og ebony-våpen. Uansett, du kan jo alltids lete etter masker og stones of Barenziah. Det er 8 du må samle for å få den 9. av førstnevnte og 24 av sistnevnte, spredd over hele jævla Skyrim. Minst én av de innebærer at du svir av 25.000 (og sikkert mer) gull. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg fant den ene dragonpriest-masken (kom av seg selv gjennom Mage's College-questen), og holder et skarpt øye åpent for resten Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hvor ser man hvilken level fiender/folk er i? Og så har jeg kjøpt hus i den byen ved Riverwood (Withread eller noe sånt). Kan man kjøpe hus i andre byer også? Siste spørsmål: Hvis noen dør, i mitt tilfelle døde den ene makkeren min. Er hun da død for alltid? Det er levelscaling, til en viss grad, har til nå bare møtt to monstre jeg ble insta drept av. Giant og mammut pack Du kan kjøpe flere hus ja. Hvis makkeren dør, så dår h*n for alltid ja. Hvis du "bruker opp" alle som er tilgjengelige vil det alltid spawne random mercenaries du kan leie på taverns rundt om. Selv loader jeg ett savegame om jeg mister min. Vil jo ikke miste kona Hvem skal lage mat til meg ellers? Eller gi meg skill bonus når vi sover sammen Skal litt til for at kona dør da, hun er vel ikke med på adventures? Kan man bare velge mellom èn kone, eller finnes det andre man kan gifte seg med? Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Noen som har skaffet seg Mace of Molag Bal enda? Eller Downbreaker? Syke våpen det altså Dette er våpen som det bare finnes en av i spillet. Skal skaffe meg disse to i dag, og bruke en i hver hånd Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Er alt for enkelt å skaffe seg det beste gearet i dette spillet, det gjør slik du ikke helt vet hva du skal gjøre videre, du mister liksom motivasjonen når du har det beste etter noen timer. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Noen som har skaffet seg Mace of Molag Bal enda? Eller Downbreaker? Syke våpen det altså Dette er våpen som det bare finnes en av i spillet. Skal skaffe meg disse to i dag, og bruke en i hver hånd Har macen, men er ikke helt fornøyd med den. Chillrend og Nightingale Blade er gode nok for meg. Evt. Ebony War Axe med Shock-enchant og Steel War Axe of Souls (har ment å oppgradere den til Daedric eller noe, men kommer aldri så langt som til å smithe ting). Er alt for enkelt å skaffe seg det beste gearet i dette spillet, det gjør slik du ikke helt vet hva du skal gjøre videre, du mister liksom motivasjonen når du har det beste etter noen timer. Så du spiller dette fantastisk vakre spillet kun for å få det beste gearet? Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Noen som har skaffet seg Mace of Molag Bal enda? Eller Downbreaker? Syke våpen det altså Dette er våpen som det bare finnes en av i spillet. Skal skaffe meg disse to i dag, og bruke en i hver hånd Har du funnet ut hvor disse er selv, eller lest deg til det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Hvor ser man hvilken level fiender/folk er i? Og så har jeg kjøpt hus i den byen ved Riverwood (Withread eller noe sånt). Kan man kjøpe hus i andre byer også? Siste spørsmål: Hvis noen dør, i mitt tilfelle døde den ene makkeren min. Er hun da død for alltid? Det er levelscaling, til en viss grad, har til nå bare møtt to monstre jeg ble insta drept av. Giant og mammut pack Du kan kjøpe flere hus ja. Hvis makkeren dør, så dår h*n for alltid ja. Hvis du "bruker opp" alle som er tilgjengelige vil det alltid spawne random mercenaries du kan leie på taverns rundt om. Selv loader jeg ett savegame om jeg mister min. Vil jo ikke miste kona Hvem skal lage mat til meg ellers? Eller gi meg skill bonus når vi sover sammen Skal litt til for at kona dør da, hun er vel ikke med på adventures? Kan man bare velge mellom èn kone, eller finnes det andre man kan gifte seg med? Listen over NPCer man kan gifte seg med er forbanna lang. Og jo Aela er med som fast companion for min del Hadde med meg lydia først, men gud hvor irriterende den sarkastiske tonen hennes hver gang jeg skulle inn og gi henne mer å bære på. Ja jeg vet, ironisk at jeg blir irritert over at hun klager på at hun må bære byrden min, når jeg bruker henne som pack-mule... men sånn er det. De andre er ikke så sytete Endret 21. november 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Vetikkeheltjeg Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) En stor del av spillet er jo å få seg nytt utstyr, men når du kan få det beste av det beste ved å lage mange iron daggers, gå inn en hule der ingen angriper deg for å mine litt ebony ore, så drepe noen som har 100% drop og respawner for siste materialet så er det LITT latterlig Endret 21. november 2011 av XFXforce Lenke til kommentar
rinjitos Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 En stor del av spillet er jo å få seg nytt utstyr, men når du kan få det beste av det beste ved å lage mange iron daggers, gå inn en hule der ingen angriper deg for å mine litt ebony ore, så drepe noen som har 100% drop og respawner for siste materialet så er det LITT latterlig Herregud XFXforce, du suger jo i Skyrim. I tillegg er det dårlig grafikk pga din pc. Flaut. Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Noen som har skaffet seg Mace of Molag Bal enda? Eller Downbreaker? Syke våpen det altså Dette er våpen som det bare finnes en av i spillet. Skal skaffe meg disse to i dag, og bruke en i hver hånd Har du funnet ut hvor disse er selv, eller lest deg til det? Mace of Molag Bal har jeg funnet ut selv, men Downbreaker leste jeg om. Endret 21. november 2011 av Snasent Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Sikkert noen herfra som har laget, men lo godt 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Norwigeans. Fy faen så pinlig. 6 Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jævla hesteproblemet som var i Oblivion er tydeligvis blitt med inn i Skyrim, jatta hesten skal angripe alle farer i nærheten ! Kan ikke få sagt det nok, men fyf... så irriterende Kjemper mot drage - hest hjelper også til Bare få deg shadowmere, han dør så og si aldri. Super tank for dragons ^^ Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Noen som er ferdige med mainquest? Lurer på hvor lang den er. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det er tydeligvis ikke bare jeg som føler en nærmest OCD trang til å plukke med meg alt av mat jeg kan.... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå