Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker ingrediensene sammen med andre ingredienser, og krysser fingrene for at de har en eller flere effekter som er like.

Hvis det er tilfelle oppdager du hvilke effekter det er snakk om, og du lager en potion. Hvis ikke får du "potion creation failed"

Lenke til kommentar

alchemy, for å finne ut hva dem forskjellige ting kan brukes til spiser man dem..... da har man funnet ut 1 ting av 4 unknown. men der er fortsatt 3 unknown effects, hvordan finne ut dem andre som er unknown? har prøvd å spise flere men er fortsatt kun 1 known og 3 unknown

Det finnes en perk som gjør at du kan smake deg frem til 2 ingredienser.

Ellers er det bare å eksperimentere med å lage potions med random planter. Hvis de har noe til felles, så blir den effekten synlig på plantene.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Alt du trenger til smithing finnes i naturen. Han du prater med i Riverwood helt i starten har en del stæsj som du kan låne i smia hans for å komme igang, men hvis du har en pickaxe kan du finne ores ute i naturen eller nede i huler og gruver som du kan smelte. Har du huset i Whiterun har du en smie som nærmeste nabo og der er alt du trenger, så det er jo greit. Hos dem som driver smier kan man også få kjøpt diverse utstyr.

OBS: Må ha spilt et stykke ut i main story! Forbi der hvor man finner Sky Haven Temple.

Når man har lært shouten Clear Skies og trasker oppover mot Throat of the World, altså toppen av fjellet som Greybeards bor på, så bør man fortsette HELT opp til toppen, ikke bare dit hvor questet vil at du skal gå. Helt på toppen er det en finfin pickaxe og noen Ebony og Malachite ores.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leser dere alle bøkene dere finner?

Jeg leser notater og slikt, men sjeldent bøker.

Hvis jeg gidder, åpner jeg bøker bare for å se om jeg får en skill point. Det skjer ganske ofte. Forskjellige bøker lærer deg forskjellige skills. Trenger ikke å lese hele, bare trykke E (read).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Man går glipp av mye kul lore om man ikke leser, det er ikke SÅ mange forskjellige bøker at det gjør noe. Får nok en bedre spillopplevelse om man gidder lese, likevel er det ikke nødvendig for å nyte spillet. Jeg bruker lese mens jeg spiser irl :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...