Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt noen timer nå, og det er en ting jeg lurer på: Hva slags perks burde jeg ha som thief?

Sneak og lockpick er ganske åpenbart, og pickpocket om du vil være "ekte" tyv. Light armor er lurt, men heavy armor fungerer like bra og har bedre armor med en perk. Selv går jeg kun for light armor, men det er opp til deg hva du vil ha. Når det gjelder våpen er one-handed kjekt å ha, spesielt med dual wield. Med en perk vil en dagger gi 15 ganger så mye skade som vanlig om du stikker ned en fyr bakfra med sneak attack. En bue er også kjekt å ha. Hvilke perks som er bra å ha i de forskjellige treene er opp til deg.

Lenke til kommentar

Nei ikke når du er vanlig menneske, da merker du ingenting på andre, og ingen merker noe annerledes med deg. Bare hvis du approacher folk i varulv-form.

Som vampyr kan du ikke skjule det i det hele tatt og blir forhatt uansett, og du får mindre hitpoints i dagslys og mere hitpoints på natta + bedre sneaking skill. Sikkert noen flere bonuser også. Men du kan ikke prate med folk og få quests etc.

Vaktene legger merke til at du lukter våt hund å at det vokser hår ut av ørene dine. Så helt diskrett er det ikke å være varulv. ;)

Lenke til kommentar

Må si jeg var skeptisk til dette med Oblivion godt lagret i minnet. Imidlertid har Skyrim gjort alle mine fordommer til skamme, det er jo helt enormt bra! Hadde aldri trodd jeg i voksen alder skulle oppleve et så altoppslukende spill igjen...

Bare det å kikke rundt og finne gamle bøker fra Morrowind, med musikk på øret som minner mye om Morrowind....! :dribble:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hvordan jeg skal balansere hovedquest, guildquest og sidequests. Jeg er redd for å bli ferdig med historien og så måtte bare gjøre sidequest på slutten. Hvordan ghjør dere det?

Selv gjør jeg ikke hovedquesten så mye. Kanskje en quest per dag. Nå er jeg på det punktet hvor man skal finne Esben.

Guild quests derimot, driver jeg masse med, siden det er så mange. Holder på med Thieves Guild nå, tror jeg skal fikse Dark Brotherhood senere. Har gjort en del av questlinja til The Companions, men jeg stoppet fordi jeg ikke ville bli et digert, hårete beist (enda).

Sidequest gjør jeg ikke så mange av. Visst de kan gjøres fort og jeg vet hva jeg skal gjøre, så gjør jeg de, men ellers synes jeg de er så uengasjerende. Men å bli med Stormcloacks/Imperials og så holde på med questlinja deres anbefales på det sterkeste (spesielt siden det endrer spillet en del).

Så, jeg holder mest på med guild quests og utforsker verdenene og blir kjent med de mer merkverdige NPC'ene. Main questen tar jeg saaaakte, men sikkert, også hopper jeg på noen sideoppdrag iblant. Har faktisk gjort en god del i Dawnstar.

Btw, så kan du jo også prøve å oppnå Thane status i alle distriktene? Det er faktisk underholdene tidsfordriv, fine rewards, og du får sett store deler av Skyrim.

Er nok å gjøre, så ikke bekymre deg for om du blir fort ferdig med hoved questen. Eventuelt kan du gjør sånn som meg, å gjøre den svært sakte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Var på vei opp til High hrotgar for å besøke Greybeards tidlegere i dag. Når jeg kom til hun som mediterer med en sånn stein, så slo jeg av en prat med hun. Så rister alt og det hørest ut som et jordskjelv. Jeg tenker jo at det sikkert bare var ingenting, så etter jeg er ferdig med samtalen snur jeg meg rundt og DER STÅR DET EN GIGANTISK DRAGE SOM VIL SPISE MEG OPP!

Herregud som jeg skvatt.

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hvordan jeg skal balansere hovedquest, guildquest og sidequests. Jeg er redd for å bli ferdig med historien og så måtte bare gjøre sidequest på slutten. Hvordan ghjør dere det?

Ditcha mainquest da det sendte meg mot Solitude, og har hovedsaklig bare gjort alle andre quester jeg fant.

Sparte Solitude til slutt, men stakk dit på fredag for å bli bard og fullføre andre guild quests. :p

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til å IKKE bruke Heavy Armor på min mage character? Jeg spiller med dual Destruction, og har tenkt å lvle Enchanting. Siden jeg kan enchante mana regen og lignende på Heavy Armor, så ser ikke jeg grunnen til å løpe rundt med 0 armor?

Annet enn att du ser ut som en riktig mage når du bruker robes?

Lenke til kommentar

alchemy, for å finne ut hva dem forskjellige ting kan brukes til spiser man dem..... da har man funnet ut 1 ting av 4 unknown. men der er fortsatt 3 unknown effects, hvordan finne ut dem andre som er unknown? har prøvd å spise flere men er fortsatt kun 1 known og 3 unknown

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...