Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve. Har aldri gjort det før, så noen sider som er å anbefale?

Tja... Hva med denne?

Går an å laste opp filer når du poster her.

Klar over det, men jeg har bare lastet opp bilder og var smått usikker på om .mp3 eller .wav filer kunne lastes opp. Skal høre på filen for å høre om hele ropet er med.

Laget en ny som ender på et annet punkt. Var ikke så lett å finne et sluttpunkt som passet, så den ikke skulle bli for lang. For meg så høres det ut som om hele ropet er med og de lydeffektene under kampen er også med. Nettsiden jeg laget den på hadde sine begrensninger til tross for at en kunne legge til en masse annet også, men jeg tuklet ikke med det. Den er bare 128 kbps, men jeg synes den høres ganske bra ut og er relativt brukbar.

Jeg skal lett ha soundtracket.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg blir å gå for et GTX 570 skjermkort og Windows 7 64 bit i forberedelse til Skyrim, og beholder mine 4 GB med ddr2 RAM og Phenom II X4 920 cpu.

Eneste problemet er plass; mitt nåværende skjermkort er 26,7 cm langt og det går på millimetern i kabinettet før kabelen til DVD-brenneren kommer i veien.

Beklager litt offtopic, men jeg selger et Gtx 260 hvis du heller skal gå for et til :)

Ellers håper jeg at det blir mulig å spille selvom man ikke har det ypperste innen maskinvare.

Takk, men ellers takk du. :p Jeg går nok for et nytt skjermkort. Jeg håper bare CPUen min er god nok, den er omtrent på linje med Intel Quad Q9300, altså relativt gammel.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er ikke sikker på hva PC Gamer vet som vi ikke vet ... Men ut i fra deres preview ser det ut til at spådommene mine om buen går i oppfyllelse - altså at det ikke bare er superpiler det er manko på, men alt av piler.

Mener jeg leste det samme i et PS3-blad. Grunnen til hvorfor det er så få piler er fordi hver pil faktisk skal bety noe denne gangen. I stedet for å skyte femti piler i minuttet som omtrent ikke gjør noe skade trenger vi bare å skyte en eller to for å drepe noen, men til gjengjeld tar det lang tid å ladde om. Det blir omtrent som en fantasy-versjon av en sniperrifle. Sa dem da. :) Det var noe av det jeg likte best med Oblivion. Husker jeg snek meg gjennom en hule og så en eller annen flyvende greie et stykke foran. Jeg skjøt den med en pil, og morsomt nok ble den spiddet til veggen. Jeg håper vi får mer sånt i Skyrim.

Lenke til kommentar

Fantasyversjon av sniper-rifler er helt greit som konsept, men jeg ser for meg at utførelsen kommer til å være klønete; ie. de legger opp til at alle, uansett hva slags spillestil/skills de har, skal bruke buer i gitte situasjoner, fordi det ligger noen piler der. En slik løsning gjør archer-karakterer til en umulighet, og gir samtidig ingen mening innenfor universets interne logikk. Piler er ikke vanskelig å masseprodusere.

Det burde holde å balansere det med at 1) buen tar lang tid å spenne og 2) man kan ikke bevege seg mens man spenner buen. Å begrense antallet piler er lat, dårlig design.

Lenke til kommentar

Fantasyversjon av sniper-rifler er helt greit som konsept, men jeg ser for meg at utførelsen kommer til å være klønete; ie. de legger opp til at alle, uansett hva slags spillestil/skills de har, skal bruke buer i gitte situasjoner, fordi det ligger noen piler der. En slik løsning gjør archer-karakterer til en umulighet, og gir samtidig ingen mening innenfor universets interne logikk. Piler er ikke vanskelig å masseprodusere.

Det burde holde å balansere det med at 1) buen tar lang tid å spenne og 2) man kan ikke bevege seg mens man spenner buen. Å begrense antallet piler er lat, dårlig design.

Håper da virkelig ikke det du skriver i avsnitt 1. Og å ikke kunne spille igjennom hele spillet som archer strider veldig med TES arven så det tviler jeg på blir slik.

(fnnes det noe link til omtalte artikkel, eller er det blad-ersjonen?)

Enig i at piler ikke er vanskelig å masseprodusere. Tingen er vel at det i ganske mange spill virker som om mna bærer rundt på lastebillaster med piler fordi det av klassebalanseringsårsaker og vanskelighetsgrad skal kreve masse piler for å ta en fiende/monster ned. Dette synes jeg er minst like urelatisk og teit.

Eller tenker du deg at man stopper her og der finner eik god eik eller noe og lager piler along the way?

Måten å balansere var vel basically Oblivion måten å gjøre det på?

Etterhvert som det har vært stadig innskrenking av våpenarsenal fra Daggerfall til Morrowind til Oblivion har bua overlevd alle disse konsolideringene.

Og må vel kunne regnes som en av grunnpilarene sammen med sverd/skjold og magi. Jeg har derfor stor tro på at de gjør pil og bue på en kul måte og håper og kunne være en vaskekte archer.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

PC-gamer-artikkelen: http://www.pcgamer.com/2011/03/18/elder-scrolls-v-skyrim-preview/

Jeg håper at alle journalistene feilsiterer en eller annen kilde, eller har misforstått noe som har blitt sagt, for de presenterer det ikke som at piler er like tilgjengelig som før.

I Oblivion gikk det lynraskt å spenne buer, og man kunne bevege seg mens den var spent. Jeg har lettere for å akseptere det urealistiske i at man bærer med seg masse dilldall enn at hele verden kollektivt har glemt hvordan lage piler.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er det mindre tilgang til piler, men vi trenger færre piler enn før. I stedet for å skyte en fiende ti, femten ganger før han dør trenger vi bare skyte ham en eller to ganger. La oss si vi trengte ti piler før. Om vi dreper ti fiender trengte vi hundre piler før, mens nå trenger vi bare ti. Det er en viss forskjell der. ;) Å spille som archer burde ikke være noe problem. Faktisk kan det bli enda morsommere enn før, siden vi må snike oss frem og prøve å snipe en og en fiende i stedet for å leke Rambo. Men selv om det høres tvilsomt ut å begrense antall piler er det vel ikke verre enn å begrense ammo i et vanlig actionspill?

Lenke til kommentar

Men i vanlige actionspill er ikke ammunisjon til andre våpen enn supervåpnene i realiteten begrenset. For å dra fram igjen sniper-eksempelet - det er konvensjon at man bare finner våpenet og tilhørende ammunisjon like før en situasjon som er balansert rundt at du skal bruke akkurat det våpenet. Da er det situasjonsbetinget i stedet for et reelt alternativ å bygge en karakter rundt, som er det jeg vil til livs.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men bare fordi sniperriflen er begrenset i vanlige actionspill trenger det ikke bety at buen er begrenset på samme måte i Skyrim. Jeg sier ikke at buen er en sniper-rifle fra middelalderen, men at den har en lignende funksjon siden den er treg å skyte, treg å ladde om og gjør stor skade. For den saks skyld kan den jo sammenlignes med en rakettkaster, bare at den ikke gjør splashdamage.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Øh... ja, for så vidt. :p Jeg mente bare at buen ikke kan zoome inn flere hundre meter, og har nok ammo til å utrydde det meste bare du tar det med ro. Men den kan strengt tatt også brukes i nærkamp. Det kan teknisk sett en sniperrifle også, men de er for trege å ladde om.

Lenke til kommentar

PC-gamer-artikkelen: http://www.pcgamer.com/2011/03/18/elder-scrolls-v-skyrim-preview/

Jeg håper at alle journalistene feilsiterer en eller annen kilde, eller har misforstått noe som har blitt sagt, for de presenterer det ikke som at piler er like tilgjengelig som før.

I Oblivion gikk det lynraskt å spenne buer, og man kunne bevege seg mens den var spent. Jeg har lettere for å akseptere det urealistiske i at man bærer med seg masse dilldall enn at hele verden kollektivt har glemt hvordan lage piler.

Takk for link, og ja jeg fikk også det inntrykket du beskriver rundt piler.

Samtidig har de brukt mye plass i en en begrenset review på nettopp dette med archery.

Jeg tror det derfor det er en reell mulighet for at de enten har misfortått litt (som du skriver), eller kanskje enda mer sannsynlig, ikke har tatt med alle detaljene rundt det. Får litt en følelse av at noe mangler...

Som sagt med bagrunn og fokusen Bethesda har hatt på archery tidligere og så mye ressurser de har lagt i dette tviler jeg på at dette har blitt til en halveis løsning , (then again Bioware greide å gjøre archery halveis i DA, uten de på langt nær har vært like fokuserte på dette som Bethesda (minus NWN Undrentide), så sikker kan jeg ikke være).

En av de mange tingene jeg liker med Bethesda/TES er at kule klassene og at mange av dem er low-fantasy: Acrobat,Archer, Assassin, Barbarian,Battlemage, Knight, Nightblade. Spellsword for å nevne noen. Slik jeg ser det har dette å ta vare på lowfantasy aspecktet alltid vært viktig for Bethesda, Og for å få til dette må både sverd/skjold og bue funke.

Synes Oblivion hadde en bra måte å løse det på. Ja buen ble spent vel raskt, men jo lenger du holdt jo hardere ble det vel (inntil en viss grad) (?)

Synes dette greide å høyde for balansering, realisme og fastpaced combat.

Yes, enigh i at det siste du skriver kan virke mer realistisk, men tror ikke det blir slik at piler er sjelden vare. Bare i verstefall noe mer begrenset.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Øh... ja, for så vidt. :p Jeg mente bare at buen ikke kan zoome inn flere hundre meter, og har nok ammo til å utrydde det meste bare du tar det med ro. Men den kan strengt tatt også brukes i nærkamp. Det kan teknisk sett en sniperrifle også, men de er for trege å ladde om.

Den kan vel brukes i nærkamp hvis det er noen skills so gjør at du kan "kite" altså "kjøpe" deg avstand ved at du kan løpe bort, mens fienden blir stående igjen.

Utover dette er vel ikke bue egnet så godt til nærkamp da det skal så lite til for fienden å ødelegge den eller hindre deg i å lade om.

Hvis det ikke er muligå kite liker jeg godt hvordan de løser dette i Ringenes Herre. Ser man nøye etter bruker ikke Legolas bua når han får fienden innpå seg, men trekker frem et bar "blader" som han dual.wielder med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...