Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mage, har det noe å si om jeg bruker light eller heavy armor? Eneste ulempen med heavy jeg har oppdaget er at man beveger seg tregere.

Det påvirker ikke casting, kun sneak og hastighet (helt til man får perk som motvirker dette, eller velger The Steed som stein (mer bærekapasitet og ikke noe nedsenkelse av heavy armor)).

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Det Esbern oppdraget kunne de virkelig spart seg for, å gå fra Riften til Riverwood i det tempoet han gammern der går i er jo ren selvtortur.. :ermm:

 

Noen mulighet til å skippe det på en eller annen måte?

Heh, jeg tok fast travel med en gang og det fungerte fint.

 

Fikk et oppdrag hvor jeg skulle drepe en fyr, kravet for at jeg skulle få en bonus var at han IKKE var på veien, og IKKE i x-by. Jeg drepte han på veien, da han gikk ulidelig sakte - og det var langt til neste by. Fikk likevel bonus. :p

 

 

Oppe i 60 timer ingame. Gud jeg har lite å finne på.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er helt hundre prosent sikkert, men har du vart i fengsel noen gang? Vet att skills går ned om du spanderer for lang tid i fengsel.

 

Og nei, forresten.. jeg har aldri vært i fengsel! Ikke gjort noe ondt, heller..

 

På Nexus-forum fant jeg andre som hadde samme "problem", men det løste seg av seg selv etter hvert.. (altså, for dem) .. for meg, så er one hand-greia blitt normal igjen, men health-nivået mitt er fortsatt på pussige 155 (og med grønn skrift) ..

 

 

:)

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Har et par ting jeg lurer litt på.. Først lurer jeg på hva folk har bestemt seg for angående hvem de vil støtte.. Stormcloaks, eller Imperials?! Jeg liker alltid å være den snille superhelten, men det er litt vanskelig i dette spillet.. Heller allikevel litt i rettning for Stormcloaks.. Noen tanker angående dette?

 

 

Gikk personlig for Stormcloaks. Imperials er en okkupasjonsmakt som styres av noen mindre hyggelige alver.

Stormcloaks vil forsvare hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er helt hundre prosent sikkert, men har du vart i fengsel noen gang? Vet att skills går ned om du spanderer for lang tid i fengsel.

 

Og nei, forresten.. jeg har aldri vært i fengsel! Ikke gjort noe ondt, heller..

 

På Nexus-forum fant jeg andre som hadde samme "problem", men det løste seg av seg selv etter hvert.. (altså, for dem) .. for meg, så er one hand-greia blitt normal igjen, men health-nivået mitt er fortsatt på pussige 155 (og med grønn skrift) ..

 

 

:)

 

Hvis du har active effects (hvis du har spilt MMO så kan disse sammenlignes med "buffs" og "debuffs") på deg, så kan det resultere i at du får bonus eller trekk i skills.

 

Du kan også få bonuser av armor. Jeg har for eksempel en amulett som gir meg 15+ i speechcraft. Hvis jeg har den på vil speechcraft-skillen være grønn, og vise et tall som er 15 høyere enn hva jeg egentlig har.

Lenke til kommentar

Gikk personlig for Stormcloaks. Imperials er en okkupasjonsmakt som styres av noen mindre hyggelige alver.

Stormcloaks vil forsvare hjemlandet sitt.

Vel. Imperiet ble startet av en Nord (Talos/TiberSeptim) og Imperiet er mer på menneskenes side enn noen andre. Det er derimot Thalmor - alvene - som har gitt krav til Imperiet om diverse ting som nå gjør at de mister popularitet. For ikke å snakke om at den rette blodslinjen hos keiserne er borte og verden er litt fucked.

 

Men sånn egentlig er vel Imperiet mer "Nord" enn noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

stormcloaks rebellene eller det stabile maktmisbrukende imperiet? ikke enkelt for en vet jo ikke fordelene med å velge side.

 

I en krig så ville ikke Skyrim fare så bra alene uten Imperiet. Med Imperiet har Skyrim en diger hær.

 

Kanskje får valget ditt konsekvenser for neste Elder Scrolls.

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

Vel. Imperiet ble startet av en Nord (Talos/TiberSeptim) og Imperiet er mer på menneskenes side enn noen andre. Det er derimot Thalmor - alvene - som har gitt krav til Imperiet om diverse ting som nå gjør at de mister popularitet. For ikke å snakke om at den rette blodslinjen hos keiserne er borte og verden er litt fucked.

 

Men sånn egentlig er vel Imperiet mer "Nord" enn noe annet.

 

Tror de fleste vet hvem Talos er ;)

 

Gjør ikke Imperiet til noen mindre okkupasjonsmakt i nyere tid av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...