Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Jeg enchanta nettop sverdet mitt med ''If target dies within 1 seconds, fills a soul gem''.. Haha, var det en tabbe? Må jeg drepe fienden på under 1 sekund for att den fungerer? Rart siden det var dyrere for mindre skund liksom ..

Neida. Hvis du dreper fienden med dette våpenet, så fanger du sjelen. Jeg lagde selv en bue med 1 sec soul trap. Fanget fint fiender med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blei dessverre smittet av vampyrisme og strevde som en gal med å bli kvitt det, men uansett hvor mange "inn" jeg spurte på så var det ingen som sa noe som helst om dette.

Så i all fortvil engasjerte jeg meg i en drikkekonkurranse med en tilfeldig fyr i Whiterun, sovnet, og havnet jaggu meg på en helt annen plass når jeg våkna.

Og da fant jeg jammen meg en annen måte å bli kvitt vampyrismen på! Tror jeg.

Havna i Temple of Dibella, og her aktiverte jeg Shrine of Dibella. En eller annen ting jeg kunne trykke på som kurerte "alt".

Lenke til kommentar

Noen som vet en fiks for disse problemene?

1. Vann er helt flatt og gjennomsiktig, ikke bølger osv.

2. Flamme og is fra spells og drager er usynlege

3. Flickering shadows

Hadde samme problemet. Ikke at det plaget meg så mye, da jeg var fornøyd bare ved at Skyrim kjørte rimelig greit på pc'n min. Det ble derimot et stort problem da jeg skulle "Focus the Oculory". og jeg kunne bare så vidt se lysstrålene. Prøvde å tweake grafikksettingene til spillet, men til ingen nytte. Til slutt lastet jeg ned denne. Var litt skeptisk først, men ikke bare fikset den alle problemene mine, men den gjorde at jeg PC'n kjørte spillet litt bedre også.

Lenke til kommentar

Hei!

Er det noen mulighet å finne ut hva slags "level" de man møter har?!

Jeg spiller på Master, men møtte en scavenger noe utenfor Whiterun (antar at dette er en veldig superliten spoiler, så skjuler ikke), og jeg hadde nubbesjanse mot han som level 6.. satte ned til Expert, og da gikk det etter noen forsøk, selv om jeg endte opp med kun 1/120 i health..

Derfor jeg lurer er for å vite hvor "vanskelig" jeg spiller!?

For, var scavengeren jeg spilte mot en level "8", eller "10", eller hvordan nå dette går, så var nok kanskje master "riktig" å spille på.. men, var personen mer rundt min egen level, så vil kanskje expert være mer passende..

Noen måte å finne ut dette på?

Hvis jeg får svar, gjerne quote meg, slik at jeg får beskjed.. pleier bare å skumme tråden her for å unngå spoilere, så greit hvis jeg da får en notify!

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar

... spill opplevelse...

Ananas ringer. Måtte bare.

For meg er første karakter en slags introduksjon. Jeg synes det er mye morsommere å prøve seg frem enn å sitte å lese side opp og ned om hvordan man bør spille.

En guide kan ikke forklare hva du liker best. Den kan fortelle deg at du bør fokusere på få ting, som jo utvilsomt er en fordel, men du vet ikke nødvendigvis hvilke før du har testet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du sliter såpass at du ikke kommer videre, og du begynner å bli lei, så ville jeg midlertidig skrudd ned vanskelighetsgraden.Eventuelt forlat hulen og kom tilbake når du er sterkere.

Har byttet til en annen karakter for nå, og om jeg fortsetter den gamle vil jeg nok forlate hulen ganske kjapt. (tyven er lvl 6, den jeg spiller nå lvl 15.)

stå i døråpningen og skyt Draugrs til det er 1-2 igjen, så kjører du hardt på fyren, funket greit for meg

Som jeg sa er det ikke så vanskelig å drepe alle dauingene, men det kommer bare nye hele tiden.

... spill opplevelse...

Ananas ringer. Måtte bare.

For meg er første karakter en slags introduksjon. Jeg synes det er mye morsommere å prøve seg frem enn å sitte å lese side opp og ned om hvordan man bør spille.

En guide kan ikke forklare hva du liker best. Den kan fortelle deg at du bør fokusere på få ting, som jo utvilsomt er en fordel, men du vet ikke nødvendigvis hvilke før du har testet.

Helt enig. Skyrim er spesielt bra på det siden det ikke er noen klasser, så du trenger ikke å fokusere på noe som helst før du har prøvd det en stund. Selv etter 23 timer på den første karakteren min har jeg ennå til gode å gjøre noe "feil". Jeg har fokusert på syv, åtte skills, men trenger alle sammen, og legger ikke skills i de uviktige (smithing, lockpick etc) før jeg ikke kan plassere mer i de viktige. Har f.eks bare 35 skill i One Handed, så får ikke lagt i mer før jeg når skill 40.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Er det noen mulighet å finne ut hva slags "level" de man møter har?!

Så vidt jeg vet, nei. Du vil likevel lære deg det ganske raskt. Drager er skumle, troll er skumle, en type fiende som heter noe i tillegg til det vanlige er skumlere (for eksempel draugr og restless dragur), hagravens er ganske vanskelige osv.

Tar ikke så mye tid før du får greie på hva som dreper deg, og hva du selv dreper

Lenke til kommentar

Helt enig. Skyrim er spesielt bra på det siden det ikke er noen klasser, så du trenger ikke å fokusere på noe som helst før du har prøvd det en stund. Selv etter 23 timer på den første karakteren min har jeg ennå til gode å gjøre noe "feil". Jeg har fokusert på syv, åtte skills, men trenger alle sammen, og legger ikke skills i de uviktige (smithing, lockpick etc) før jeg ikke kan plassere mer i de viktige. Har f.eks bare 35 skill i One Handed, så får ikke lagt i mer før jeg når skill 40.[/size]

Smithing og lockpicking er uviktig? :dontgetit:

Dmg og def er ikke alt :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er postet før, men dere husker vel Bethesda sin konkurranse: "Name Your Baby Dovahkiin", som gikk ut på at dersom et barn som ble født 11.11.11 fikk navnet "Dovahkiin", skulle få alle spill fra Bethesda gratis.

Well, we have a winner!

http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.323579-Say-Hello-to-Baby-Dovahkiin

74875.jpg

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Helt enig. Skyrim er spesielt bra på det siden det ikke er noen klasser, så du trenger ikke å fokusere på noe som helst før du har prøvd det en stund. Selv etter 23 timer på den første karakteren min har jeg ennå til gode å gjøre noe "feil". Jeg har fokusert på syv, åtte skills, men trenger alle sammen, og legger ikke skills i de uviktige (smithing, lockpick etc) før jeg ikke kan plassere mer i de viktige. Har f.eks bare 35 skill i One Handed, så får ikke lagt i mer før jeg når skill 40.[/size]

Smithing og lockpicking er uviktig? :dontgetit:

Dmg og def er ikke alt :)

Når du ser en drage suse mot deg, et troll vurderer å banke dragen eller deg og du er tom for health potions hjelper det ikke å ha 100 i både Smithing og Lockpick. :p De er selvsagt viktige, men jeg tar dem mellom kamper så bra det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...