Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig 100 enchanting. Nå må jeg bare gå opp 3 levels til for de siste perksene i det treet, så skal jeg lage meg det ultimate utstyr. Dragon Scale Armor og Deadric Bow med to ekstremt kraftige enchants!

Det skal litt mer til for å lage det ultimate utstyr (innebærer fullt sett med +% alchemy, fullt sett med +%enchanting, fullt sett med +%smithing, 100 alchemy, smithing, og enchanting med alle perks for optimalisering og optimale potions for alle skillsa.)

Er sikkert flere faktorer jeg ikke nevner.

Kan man lage potions med pluss i smithing? Jeg har bare funnet de, aldri lagd de selv. Har vell rundt 60 i alchemy, og har enda ikke oppdaget den.

Planen er å lage fullt sett med utstyr med +enchanting, deretter bruke dette settet til å lage et fullt sett med +smithing, og så bruke dette igjen til å lage meg helt utrolig kraftige våpen og rustning. Så setter jeg på meg +enchanting gearet og enchanter utstyret maks.

Pluss enchanting potions vet jeg ikke om finnes, trur ikke jeg har funnet det før.

Jepp, er potions for +%smithing, +%enchanting og +%alchemy.

Det betyr at man må:

Ha på seg fullt sett med +%alchemy gear

Drikke +%alchemy potion

Lage +%enchanting potions

Lage +%smithing potions

Ta på seg +%smithing gear

Drikke +%smithing potion

Lage sett og oppgradere

Ta på seg +%enchanting-gear

Drikke +%enchanting potion

Enchante det craftet og oppgraderte settet

Selv dette er ukomplett om en vil være 100% optimal, ettersom man må lage +%alchemy-settet om igjen etter man har optimal enchanting av sett+optimal potion. Deretter lage helt nytt enchanting gear med sterkere +%enchant potion og deretter smithe og enchante om igjen med nå optimalt gear og optimale potions.

Igjen sikkert enda flere steg/faktorer jeg ikke har inkludert.

Nå jeg tenker meg om litt, så trenger det faktisk ikke være så komplisert. Bare enchant gear med Fortify Enchant, bruk dette gearet til å lage et nytt gear med Fortify Enchant, bruk så dette gearet til å lage enda ett gear med Fortify Enchant. Og slik kan man holde på i det uendelige.

Det funker med potions også. Lag potion med +alchemy. Drikk den og lag en ny potion med +alchemy, og drikk den for å lage enda en potion med +alchemy.

Og slik kan man altså holde på til man har våpen med flere titalls tusen damage.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Fant akuratt ut at man ikke kan lage Fortify Enchant med enchanting, og heller ikke Fortify Alchemy med alchemy. Så man må bytte på de to i annen hvert steg.

Enchant Fortify Alchemy -> Potion of Fortify Enchanting -> Enchant Fortify Alchemy -> Potion of Fortify Enchanting -> osv osv osv

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Med min multitaskende warrior, gikk jeg begge veier, da jeg følte for å ha Glass Armor på da jeg starta både Thieves' guild og Dark Brotherhood, lykkelig uvitende om at jeg fikk egen armor da jeg joina dem.

Oh well, jeg har Legendary Glass Armor med halvbra enchants om ikke annet. I tillegg til Legendary Dragon Bone Armor med noget bedre enchants. Og alt mulig anna ræl jeg plukker opp, ikke får solgt, ikke får disenchanta og bare synes ser bra ut, så jeg drasser det med meg hvor enn jeg går. :p

Lenke til kommentar

Fant akuratt ut at man ikke kan lage Fortify Enchant med enchanting, og heller ikke Fortify Alchemy med alchemy. Så man må bytte på de to i annen hvert steg.

Enchant Fortify Alchemy -> Potion of Fortify Enchanting -> Enchant Fortify Alchemy -> Potion of Fortify Enchanting -> osv osv osv

Er du sikker på at dette fungerer?

Jeg husker i Morrowind kunne man ta helt av på en lignende måte med å lage intelligence(?) potions og drikke den for å lage enda bedre intelligence(?) potions inn i evigheten. Da oblivion kom var dette strupet så vidt jeg vet.

Ser ikke for meg at de har gått tilbake på det i et nyere spill, men det må selvsagt prøves for å finne den eventuelle begrensningen.

Lenke til kommentar

Maxing av armor og våpen vha exploiting er morsomt at det går an, men ikke morsomt i praksis. Jeg brukte sånne mod tools i Morrowind for å lage super våpen og armor som hadde innebygget flying og 500 speed osv. Men det er bare morsomt å spille med i 1 time, så innser du at det ødelegger spillet for deg, og unequipper tingene og kaster dem.

Vitsen blir liksom borte når man sitter og følger tutorials fra en nettside slavisk uansett.

Den eneste jeg beholdt var medaljongen med flying og 500 speed på, for å fly fort til quest locations når det var enorme avstander.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er lvl 10 atm sliter med at jeg alltid har for mye ting så jeg kan ikke løpe. så må jeg hive ut stuff. men må vel være noe bedre måte? kan sikkert kjøpe hus men har bare 1000g å det kosta 5000g i den byen jeg var i.... noen tips? no har jeg kun våpen og armor jeg bruker, men masse ting på den misc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...