Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Romis har rett, grunnen jeg ikke har møtt på noen drager enda er fordi jeg fortsatt ikke har drept den første dragen som du møter på gjennom questen i Whiterun. Skal ta å gjøre den idag, siden det skaper litt mer spenning å kunne møte på drager menst du løper rundt i villmarken og gjør hva enn du vil :)

 

Kan noen forklare meg hvordan soul gems funker? Har en hel hau med lesser, pretty, grand og flere forskjellige :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får man flere huscarls eller? Lydia døde på et vanskelig quest jeg gjor, ganske kjipt :(

 

og hvor kan man kjøpe innredning til huset sitt? har kjøpt hus, men er helt tomt :p

 

Får en houscarl i alle byer du blir Thane i.

 

Innredning får du kjøpt av samme person du kjøper huset av.... Ihvertfall i whiterun, som er det eneste huset jeg har.

 

Takk for svar :) Romis har rett, grunnen jeg ikke har møtt på noen drager enda er fordi jeg fortsatt ikke har drept den første dragen som du møter på gjennom questen i Whiterun. Skal ta å gjøre den idag, siden det skaper litt mer spenning å kunne møte på drager menst du løper rundt i villmarken og gjør hva enn du vil :)

 

Kan noen forklare meg hvordan soul gems funker? Har en hel hau med lesser, pretty, grand og flere forskjellige :S

 

Det å møte drager er fantastisk morsomt.. spesielt der hvor de ikke bare plutselig dukker opp.

 

Soulgems fyller du med souls ved å kaste Soultrap spellet før ditt target dør.. er vel 1. minutt varighet på spellet så det må dø før den tid. Prøve på en høne eller noe.

Soulgems bruker du til å enchante items og å fylle opp tomme enchantments.

 

Det er forskjell på hva slags souls som kan i hvilke gems.. Menneske sjeler kan kun i Black soul gems. Du får en beskjed hvis du ikke har gems som er store nok til å romme sjelen du dreper.

Endret av microtom
Lenke til kommentar

Da har jeg ett nytt spørsmål (men jeg likte lvling av alteration og enchanting, putter det på min to do list!) hvor finnes det butikker med mye gold? Jeg har ikke vært i så mange byer, mest whiterun og der er de blakk. Utenom smeden men hun/han vil bare ha våpen og rustning.

For gull: Kolskeggr Mine, sør for Lover Stone nær Markarth. Er ~56 gold ore.

For ebon: Gloombound Mine, sørøst for Windhelm, som forklart i guiden jeg nevnte. ~46 ebon ore.

 

Legendariske våpen må vel være...legendariske? Litt vanskelig å lage i en smie. Tror det er slike man kun finner.

Nei, en kan oppgradere til legendary i smie.

 

 

 

Gammelt bilde av armor jeg smithet og oppgraderte for en stund siden.

 

bJzSYl.jpg

 

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan soul gems funker? Har en hel hau med lesser, pretty, grand og flere forskjellige :S

Soul gems fungerer ved at du bruker spellen soul trap eller har et våpen med soul trap-enchant. Når du bruker det og det lykkes, vil sjela til det du sloss mot fanges i en soul gem, avhengig av om den er stor nok. Humanoiders sjeler er sorte og kan kun fanges av Black Soul Gems o.l., mens andres sjeler kan du fange i Petty, Lesser, Common, Greater, Grand etc.

 

Når du har sjela til noen fanget i en soul gem, finner du en arcane enchanter, velger enchanten du vil bruke, soul gemmen og det du vil enchante. Vips voila.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan soul gems funker? Har en hel hau med lesser, pretty, grand og flere forskjellige :S

Soul gems brukes til å enchante (dette konsumerer én gem, og gir bedre enchant etter kvaliteten på gemmen), og å recharge våpen (gå til våpenet i inventory, og trykk 'T', da bruker man en gem for å recharge (bedre gem gir flere charges)).

 

Om du har en tom gem kan du fylle den opp med å bruke spellen "soul trap", eller å angripe med et bound våpen der du har perken som gjør at bound våpen caster soul trap automatisk. Den vil fylle på den minste mulige gemmen, slik at store (greater/grand) ikke blir fylt opp av små, dårligere sjeler.

 

OG, hvordan lager jeg legendary items? Jeg er 100 i smithing, så kan lage Daedric, men ikke legendary?

Upgrade med én ebon til hver del.

Lenke til kommentar

Enchanting er permanent. Det er ikke nødvendig å kombinere med smithing, ettersom smithing 1-100 tar ~1 time, der du gjør lite relatert til enchanting.

 

Det er allikevel alltid lurt å skaffe enchanting 100 for optimal armor (beste mulige enchants på det beste mulige craftet gearet). Plukk opp/kjøp alle soul gems du finner (kjøp bare lesser/common), disenchant alt av magiske items du finner, og enchant all crap loot du bare skal selge. Dette skiller deg opp raskt, og øker prisen på det du skal selge.

Lenke til kommentar

Søtt, men desverre ikke nyttig da jeg ikke kan lage noe fornuftig med sølv eller gull såvidt jeg vet. Trenger dverg, orc og sikkert snart ebon materialer og jeg har til gode å sett noe av dette desverre. Faktisk går mesteparten av blacksmithingen min opp ved hjelp av hide bracers, jeg jakter MYE når jeg er ute og reiser og de er såpass billig å lage at man lett skiller seg opp.

Nå vet jeg ikke om du er etter skilling eller å lage nyttige ting, men skrev en liten guide tidligere som dekker begge temaene:

 

 

Første steg er å skaffe 100 smithing (trenger kun 90 for å lage Daedra-settet, men 100 er bra for bedre stats gjennom første perken).

 

Smithing er ekstremt raskt å levle opp, og relativt billig. Det går hovedsaklig ut på å kjøpe leather or iron av smithing-merchants, og lage leather braces + iron daggers. I tidlige levels tar det ~3-4 braces å gå opp i level (14 gold per leather, trenger kun én leather for å lage).

 

Metoden er dermed:

 

- Travel til Whiterun, kjøp alt av leather/iron. Lag leather braces/iron daggers, og selg det du lager.

- Travel til en annen by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

- Travel til en tredje by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

 

Nå kan det hende det er ny haug med resurser hos smithen i Whiterun igjen - hvis ikke: vent 12-24 timer med 'T'.

 

Repetér dette til du har 100 smithing (mellom 1 og 1,5 timer). Om du kjøper kun leather (treigere å levle) vil det koste ~4000 gold. Om du blander med leather og iron: ~6-7000 gold.

 

 

Det neste du trenger er Ebon ingot (det beste metallet). Heldigvis er dette latterlig lett å skaffe. Travel til "Windhelm", og gå sør-øst inn i fjellet. Her ser du en orc-landsby. Drep innbyggerne (6-7 svake orcer (eller bli venner med dem gjennom et quest)), og gå inn i gruva deres. Der finner du ~46 ebon ore. Disse lager du til ~23 ebon ingot, mere enn nok til hele settet.

 

 

Det siste du trenger er daedra heart. Om du ikke har gjort thieves' guild questen, kan du gjøre en annen kort quest: Dagon altar-questen. Du har antakeligvis en invitasjon til et museum i Dawnstar. Følg questen, noe som ender med at du dreper 4 daedras, og tar hjertene deres. Dette er nok til settet. Dersom du HAR gjort thieves' guild quest-linen kan du kjøpe hjertene for 1000g per hos "Enthir" i mage college.

 

Lykke til.

 

 

 

Hehe, fant ut det samme selv, men jeg likte bedre å jakte/mine selv og få skills på den måten. Liker å lage eget utstyr, men det å oppgradere kommer også veldig godt med! Steel (ikke steel plate) slår jo dwarf armor såvidt når det er maks oppgradert.

Lenke til kommentar

Noken som har kjøpt Prima sin game guide?

http://www.primagames.com/games/elder-scrolls-v-skyrim/primaguides/232

 

Lurer på om den hadde vore kjekk å ha, 150 interaktive digitale kart, og det viser deg kvar minste point of interest.

Men er redd for at det tar vekk eindel av moroa med å explore :/

Ser ikke helt poenget i å kjøpe noe som allerede er gratis. En har console og snart mods til det meste dersom du føler for cheat codes og mer.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

får man flere huscarls eller? Lydia døde på et vanskelig quest jeg gjor, ganske kjipt :(

 

og hvor kan man kjøpe innredning til huset sitt? har kjøpt hus, men er helt tomt :p

 

Lydia kan kun dø om du dreper henne. Hvis du har mistet henne venter hun på deg i Dragonhold (eller hva nå slottet i Whiterun het igjen). Det er 2 andre i byen du kan velge istedet. Ei du må ha neve kamp med i inn'en og ei som kan hyres i jakt/archer butikken (the drunken hunter).

Lenke til kommentar

@Pingas, takk for tipsene! Skal se om jeg ikke tar turen dit og ser hva jeg finner frem. Det er sikkert mye mer "effektivt" å tjene opp gold og kjøpe det, men jeg syns det er morsommere å lage selv så da får man bare stå på!

 

Etter å ha questet litt begynner jeg også å lure på dette med autogenererte quester. Har noen stått på noen? Hvordan vet man det egentlig? Så langt tror jeg ikke jeg har møtt på en, alle har nevnt spesifike navn, men det kan godt være de har vært. Men jeg ser ikke poenget i lengden.

 

Gå dit og drep datt gir meg svært lite igjen, å gå dit på eget initiativ gjør riktignok dette, men quest rewards er generelt sett gold og diverse, ikke akkurat noe jeg trenger.

Lenke til kommentar

Noen som har oppdaget at Skjermen flimrer mellom en helt svart skjerm og selve spillet kjempe fort før? isåfall, vet dere en fiks? har prøvd google, men fant ikke noe

 

Noen :p? Har merket at dette skjer ved Dungeons og at det kommer en sånn vann lyd når det skjer

 

Dette skjedde med meg også, i caves med vann faktisk. Karakteren min startet også svømmeanimasjoner på land. Veldig festlig når han prøvde svømme opp en trapp. Ikke like festlig når jeg døde fordi svømmeanimasjonen avbrøt attackene mine.

 

Anyway, jeg hadde slått av vsync i .ini fila. Når jeg slo det på igjen så forsvant problemet.

 

Eneste stedet jeg har disablet V-Sync er i nvidia kontroll panelet, men takk, skal prøve dette når jeg kommer hjem fra jobb!: )

Lenke til kommentar

Damn middle of nowhere, tok en drage og en hardass ghost. Fekk 3 words of power og en mask som gjorde lockpicking blacksmithing og en til ting 20 % bedre. Men Lydia daua på slutten så jeg er her langt fra ingenmansland med alt for mye utstyr på meg for brukte Lydia til det :S Må loade men trur ikke jeg klarer ta ghoste igjen da den var alt for kraftig for meg men den hang seg opp i en stein så jeg tok den med bue...

 

Hulk, det var der jeg mista bikkja mi... Snufs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...