Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Noen lurte på hvordan jeg gikk frem for å skaffe Daedric-settet. Kopierer PM-en her dersom det skulle være av nytte for andre:

Første steg er å skaffe 100 smithing (trenger kun 90 for å lage Daedra-settet, men 100 er bra for bedre stats gjennom første perken).

Smithing er ekstremt raskt å levle opp, og relativt billig. Det går hovedsaklig ut på å kjøpe leather or iron av smithing-merchants, og lage leather braces + iron daggers. I tidlige levels tar det ~3-4 braces å gå opp i level (14 gold per leather, trenger kun én leather for å lage).

Metoden er dermed:

- Travel til Whiterun, kjøp alt av leather/iron. Lag leather braces/iron daggers, og selg det du lager.

- Travel til en annen by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

- Travel til en tredje by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

Nå kan det hende det er ny haug med resurser hos smithen i Whiterun igjen - hvis ikke: vent 12-24 timer med 'T'.

Repetér dette til du har 100 smithing (~1 time). Om du kjøper kun leather (treigere å levle) vil det koste ~4000 gold. Om du blander med leather og iron: ~6-7000 gold.

Det neste du trenger er Ebon ingot (det beste metallet). Heldigvis er dette latterlig lett å skaffe. Travel til "Windhelm", og gå sør-øst inn i fjellet. Her ser du en orc-landsby. Drep innbyggerne (6-7 svake orcer (eller bli venner med dem gjennom et quest)), og gå inn i gruva deres. Der finner du ~46 ebon ore. Disse lager du til ~23 ebon ingot, mere enn nok til hele settet.

Det siste du trenger er daedra heart. Om du ikke har gjort thieves' guild questen, kan du gjøre en annen kort quest: Dagon altar-questen. Du har antakeligvis en invitasjon til et museum i Dawnstar. Følg questen, noe som ender med at du dreper 4 daedras, og tar hjertene deres. Dette er nok til settet. Dersom du HAR gjort thieves' guild quest-linen kan du kjøpe hjertene for 1000g per hos "Enthir" i mage college.

Lykke til.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fikk du til det, når Steel Swords base damage er 9?

Skaden til alle enhånds våpen øker når man får høyere skill, samt at skill treet har et talent som øker skaden med 20-100%. Dette gjenspeiler seg på våpen stats.

Er også derfor flere som spesialiserer seg på enhånds våpen vil se at de etterhvert gjør mye mer skade enn uspesialiserte tohånds våpen.

Lenke til kommentar

Noen lurte på hvordan jeg gikk frem for å skaffe Daedric-settet. Kopierer PM-en her dersom det skulle være av nytte for andre:

Første steg er å skaffe 100 smithing (trenger kun 90 for å lage Daedra-settet, men 100 er bra for bedre stats gjennom første perken).

Smithing er ekstremt raskt å levle opp, og relativt billig. Det går hovedsaklig ut på å kjøpe leather or iron av smithing-merchants, og lage leather braces + iron daggers. I tidlige levels tar det ~3-4 braces å gå opp i level (14 gold per leather, trenger kun én leather for å lage).

Metoden er dermed:

- Travel til Whiterun, kjøp alt av leather/iron. Lag leather braces/iron daggers, og selg det du lager.

- Travel til en annen by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

- Travel til en tredje by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

Nå kan det hende det er ny haug med resurser hos smithen i Whiterun igjen - hvis ikke: vent 12-24 timer med 'T'.

Repetér dette til du har 100 smithing (~1 time). Om du kjøper kun leather (treigere å levle) vil det koste ~4000 gold. Om du blander med leather og iron: ~6-7000 gold.

Det neste du trenger er Ebon ingot (det beste metallet). Heldigvis er dette latterlig lett å skaffe. Travel til "Windhelm", og gå sør-øst inn i fjellet. Her ser du en orc-landsby. Drep innbyggerne (6-7 svake orcer (eller bli venner med dem gjennom et quest)), og gå inn i gruva deres. Der finner du ~46 ebon ore. Disse lager du til ~23 ebon ingot, mere enn nok til hele settet.

Det siste du trenger er daedra heart. Om du ikke har gjort thieves' guild questen, kan du gjøre en annen kort quest: Dagon altar-questen. Du har antakeligvis en invitasjon til et museum i Dawnstar. Følg questen, noe som ender med at du dreper 4 daedras, og tar hjertene deres. Dette er nok til settet. Dersom du HAR gjort thieves' guild quest-linen kan du kjøpe hjertene for 1000g per hos "Enthir" i mage college.

Lykke til.

Takker å bukker.

Jeg har nå fullt Dwarven Armor, er i lvl 15 har spilt i 22 timer nå :) Må gi deg creds for å holde deg våken så lenge!

Uansett, takk for tipset! Nå skal jeg lage Daeadra Heavy!

Noen som vet hvor mye Dragon Scales/Bones du må ha for å lage Dragon Armor?

Lenke til kommentar

Uansett, takk for tipset! Nå skal jeg lage Daeadra Heavy!

Noen som vet hvor mye Dragon Scales/Bones du må ha for å lage Dragon Armor?

Armor: 3 scales, 2 bones

Helm: 2 scales, 1 bone

Boots: 3 scales, 1 bone

Gloves: 2 scales, 1 bone

Dette er for heavy-versjonen. Det finnes også en lightversjon, der det kun er scales + iron ingot.

Lenke til kommentar

Huset i Whiterun koster bare 5000 septims. Jeg hadde i hvert fall fint råd til både huset og alt av inventar med det samme jeg kom til den byen.

Selv å ha utforsket huler og den slags, hvordan klarte du å ha 5000 septims? GIEF! Jeg har bare 2200 septims, og er lvl 11, nettopp ankommet Whiterun for første gang...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ummmm, WHAT?! Er jeg på siste boss allerede!? Jeg har nå gjort litt main-quest ting og sånt, men trodde virkelig ikke at jeg var nær slutten. Følte ting akkurat begynte å ta seg opp - skjønner jo nå hvorfor :/

Det verste er at jeg var 1millisekund fra å ta han på første forsøk. Var snakk om ørsmå sekunddeler som skilte hans angrep fra mitt (vi hadde begge to ekstremt lite liv).

Lenke til kommentar

Huset i Whiterun koster bare 5000 septims. Jeg hadde i hvert fall fint råd til både huset og alt av inventar med det samme jeg kom til den byen.

Selv å ha utforsket huler og den slags, hvordan klarte du å ha 5000 septims? GIEF! Jeg har bare 2200 septims, og er lvl 11, nettopp ankommet Whiterun for første gang...

Jeg har samlet inn 2300, lvl 6. Pleier å fylle opp inventory, for deretter å selge det.

Hater forresten frost trolls.

Lenke til kommentar

Levle opp pickpocket ! :p

Lenke til kommentar

Fyfaen, så stress å spille på PC. In your face PC-fags.

På konsoll forekommer det sjeldent problemer, og hvis det oppstår problemer er det bare å vendte på neste title update som fikser det meste.

XBOX 360 FTW!

pass på å ikkje instaler spelet på harddisk for då forsvinner ein del av high res textures. Er visst ett problem som bethesda prøver å fikse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På konsoll forekommer det sjeldent problemer, og hvis det oppstår problemer er det bare å vendte på neste title update som fikser det meste.

XBOX 360 FTW!

pass på å ikkje instaler spelet på harddisk for då forsvinner ein del av high res textures. Er visst ett problem som bethesda prøver å fikse.

Source?

Lenke til kommentar

XBOX 360 FTW!

Source?

http://4playerpodcast.com/2011/11/12/playing-skyrim-on-360-protip-dont-install/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...