Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt som å si... "Hei! Vi har laget et spill til PC, men vi ser helst at dere spiller det med Wii-kontroller, da det er optimalisert for det!".

Jeg eier kun styreenheter som er beregnet å bruke på en PC.

Bingo, spillet er nettopp laget hovedsaklig for konsoller og det er av nettopp den grunnen 360 kontroller funker utmerket.

Lenke til kommentar

Jeg er konsollgamer. Har spilt en god del på PC, men det har som oftest vært sammen med kompiser. For meg er ikke spill det samme uten en god lenestol og en kontroller i hånda. Det er en smaksak. Det jeg egentlig vil nevne er at jeg er svært fornøyd med menyene, men at jeg kan se for meg at den er kronglete på PC, i hvert fall med den styringen som er beskrevet her.

Uansett, på de to dagene jeg har spilt har jeg rukket å bli level 13, utforsket endel natur, tatt noen sidequests og drager og selvfølgelig kost meg gløgg ihjel. Elsker Skyrim.

Endret av Edian
Lenke til kommentar

Det blir litt som å si... "Hei! Vi har laget et spill til PC, men vi ser helst at dere spiller det med Wii-kontroller, da det er optimalisert for det!".

Jeg eier kun styreenheter som er beregnet å bruke på en PC.

Bingo, spillet er nettopp laget hovedsaklig for konsoller og det er av nettopp den grunnen 360 kontroller funker utmerket.

Ja, men det burde ikke være sånn, og jeg kjøper ikke konsoll-kontroller til PC som en prinsipp-sak (pluss at jeg kun liker kontroller til slåssespill). Men når det er sagt har jeg INGEN negative punkter til selve styringen av karakteren med mus+tastatur. Det er KUN menyene/quickslot/keybinding-delen som er håpløs. Jeg har løst det med å ha mine favorittvåpen, og så kun rote rundt i menyen en sjelden gang når jeg er i byen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvis jeg dreper folk uten å bli sett, om jeg får noen bounty eller noe slikt?

Jeg drepte tre stykker jeg møtte langs veien. Likte ikke måten de så på meg. Etter å ha drept alle vitnene, fikk jeg en melding om "All witnessess killed..." og noe til jeg ikke fikk med meg. Jeg har ikke merket noe som helst etterpå, så tror du er trygg så lenge du fjerner alle spor.

Lenke til kommentar

Skyrim ser najsent ut, men har ikke helt overbevist meg selv om jeg skal ha det eller ikke.

Skeptisk til rollespill da jeg sjelden har tålmodighet nok til å sette meg inn i dem eller spille dem helt ut. Fallout 3 var et unntak.

Er det mye å sette seg inn i for en som aldri har vært borti Oblivion og de greiene der? :)

Lenke til kommentar

Skyrim ser najsent ut, men har ikke helt overbevist meg selv om jeg skal ha det eller ikke.

Skeptisk til rollespill da jeg sjelden har tålmodighet nok til å sette meg inn i dem eller spille dem helt ut. Fallout 3 var et unntak.

Er det mye å sette seg inn i for en som aldri har vært borti Oblivion og de greiene der? :)

Anbefaler FAQ-tråden. Se gjennom den. Men det er i utgangspunktet veldig nybegynnervennlig. Handlingen er satt mange hundre år etter Oblivion, så du trenger ikke vite noe før du begynner. Litt av poenget med historien er at du ble fanget når du prøvde å snike deg over grensen - her begynner spillet. Så du har liksom ingen forkunnskap om Skyrim.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1391666

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Enda en som ikke er klar over at man kan lene seg godt tilbake i en lenestol når man spiller på en PC? =P

Ja, det er fysisk umulig.

Positivt overraska - etter å ha slakta ned bandittar og standard-draugar i hopetal, traff eg ein boss som gav meg regelrett deng.

Ditto. Du føler deg jævlig tøff når du slæsjer deg i gjennom en gjeng banditer, men spillet sørger for å holde deg på jorda.

Endret av Edian
Lenke til kommentar

Jeg er så utrolig glad for at det finnes pirater her i verden... Steam er det værste jeg vet.

Kjøpt spillet, masse ekstra tid på steam, spille igjennom spillet. Laste ned Skyrim, avinstallere Steam - Spille piratversjon resten av mitt lange liv..

Lenke til kommentar

Noen som har fått testa ut Orc(Orsimer) racial enda? Har prøvd det meste men det ser ikke ut til at den vil funke i det hele tatt. Regner med at det er som i de forrige spillene at man kan bruke slike krefter en gang daglig, men å sove i flere dager funker heller ikke.

Ditto. Du føler deg jævlig tøff når du slæsjer deg i gjennom en gjeng banditer, men spillet sørger for å holde deg på jorda.

Følte meg litt cocky selv etter å ha rundeid diverse dyreliv og banditter og satte opp vanskelighetsgraden. Da gikk det selvsagt 10 minutter så traff jeg på en sjefsedderkopp som tok meg med 3 slag. har holdt meg på default vanskelighetsgrad siden. :p

Lenke til kommentar

Jeg er så utrolig glad for at det finnes pirater her i verden... Steam er det værste jeg vet.

Kjøpt spillet, masse ekstra tid på steam, spille igjennom spillet. Laste ned Skyrim, avinstallere Steam - Spille piratversjon resten av mitt lange liv..

Nå sitter jeg her... Etter at steam har nektet meg pålogging, jeg mister nett, too busy to this and that. ENDELIG FERDIG - nei da er det en oppdatering som aldri får startet fordi Steam ikke klarer å få skikkelig kontakt med serveren.

Kan man spille spillet offline!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...