Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Mektigere enn vi noengang kan fatte? De er smarte og kampdyktige vesener, ikke guder.

Vi vet jo ikke hva historien bak denne dragen som vi kan påkalle er enda (tror jeg), men om vi skal kunne kontrollere den med dragespråket regner jeg med at det er fordi det er noe magi innblandet. Hvorfor kunne vi kontrollere zombier i Oblivion? De er jo kjent for å ha en usedvanlig hunger for menneskehjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge gameinformer så kunne man tilkalle en drage og den måtte kjempe for deg, uansett hvor motvillig den var. Tenk som magien i Eragon bøkene om du har lest dem :)

En ting jeg virkelig håper den endrer på er NPCenes superradar.. Ikke bare vaktene, men om man f. eks skyter en pil og treffer en person kjeeeempelangt unna så kommer han løpende mot deg og vet nøyaktig hvor du befinner deg. Gjorde det akkurat i Oblivion. Forferdelig.

Ikke bare det, men hvis du sniker deg usett inn i et hus og stjeler noe og går ut igjen, så ser du i det fjerne at det kommer en vakt løpende mot deg. Veldig urealitisk, og det gjorde også at jeg sjelden gadd å stjele noe. Det er noe som jeg både tror og håper blir fikset på i Skyrim.

Lenke til kommentar

I følge gameinformer så kunne man tilkalle en drage og den måtte kjempe for deg, uansett hvor motvillig den var. Tenk som magien i Eragon bøkene om du har lest dem :)

En ting jeg virkelig håper den endrer på er NPCenes superradar.. Ikke bare vaktene, men om man f. eks skyter en pil og treffer en person kjeeeempelangt unna så kommer han løpende mot deg og vet nøyaktig hvor du befinner deg. Gjorde det akkurat i Oblivion. Forferdelig.

Ikke bare det, men hvis du sniker deg usett inn i et hus og stjeler noe og går ut igjen, så ser du i det fjerne at det kommer en vakt løpende mot deg. Veldig urealitisk, og det gjorde også at jeg sjelden gadd å stjele noe. Det er noe som jeg både tror og håper blir fikset på i Skyrim.

Virkelig? Selvom du snek deg usett inn i et hus, ble du likevel tatt av en vakt? Det har ikke jeg opplevd som jeg kan huske. :mellow:

Lenke til kommentar

Jepp. Men det er mulig at det har litt med hvor lenge du oppholder deg i huset. Om du bare sniker deg inn, stjeler et sverd og sniker deg raskt ut skjer det ingenting. Om du derimot blir der inne en stund for å sjekke om det er mer snadder kommer enten en vakt inn i huset, eller så kommer han løpende mot deg når du går ut.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Jeg har bare opplevd noe lignende, men da er ofte sånn at når jeg dirker opp en lås så er det en vakt som står med ryggen til noen meter borte.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har opplevd det i det hele tatt om jeg har oppholdt meg der lenge eller ikke. Har vært noen ganger der jeg har vært litt uforsiktig og blitt tatt på fersken. Jeg brøt meg inn i Nerastarel sitt hus i Skingrad og da kom det en vakt og sa jeg måtte forlate stedet. Da var jeg usett, men ble allikevel tatt. Ellers venter jeg til vakter og tilfeldige forbipasserende har gått forbi og det ikke er noen å se før jeg sniker meg inn i et hus.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme som nouse4aname sier. Stjeler noe inni et hus og en vakt kommer løpende.. Har også opplevd at en vakt kommer inn i løpet av en Dark Brotherhood quest. Der man skulle rive ned hodet til et dyr så det datt ned i hodet på han man skulle drepe. Ble tatt med en gang jeg forlot huset.

Lenke til kommentar

Mektigere enn vi noengang kan fatte? De er smarte og kampdyktige vesener, ikke guder.

Vel, de er så nærme vi kommer av gjenlevende skapninger. Akatosh selv er den første og største, og også en gud.

Edit: For å ikke snakke om at alle butikker automatisk visste at ting var tyvgods. Hadde vært bedre om sannsynligheten for at de fant ut et var avhengig av "speech".

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...