ShampooMacTavish Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Skribenter vet ikke alltid hva de prater om, nei. Leste en gammel sniktitt på StarCraft II i går hvor artikkelforfatter påpekte at det spesielle med SC2 i forhold til andre strategispill er at i SC2 må man bruke byggerne for å lage bygninger. Revolusjonerende. Tviler på at det blir noe annet enn de sedvanlige ti. Det kan jo skje, men jeg ser ikke helt hvem som skulle steppet inn. Jeg tror dog vi kan være rimelig sikre på at vi får være nords. Endret 9. januar 2011 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det er jo forskjell på Akatosh/Alduin/Ùberdragen og de andre dragene. Forskjell innen de vanlige dragene er det også. Det ser ut til at drager, i diverse størrelser, vil fly rundt og være synlige mens man free-roamer. Jeg tror nok ikke at de vil lande og slå av en prat i free-roam, men om jeg kan se en når jeg er høyt oppe i fjellene er jeg fornøyd - om de er sjeldne nok. Ja dette hadde vært ideelt. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Dragene vil nok bli en stor del av spillet. Desverre for deg, men jeg synes det høres bra ut. De sier "små" drager vil roame fritt rundt i riket og kan fly ned for å angripe deg. Du får også enkelte krefter, såkalte dragon words som du kan lære og bli bedre i ved å drepe drager og absorbere sjelene deres. Et av disse ordene skal vistnok også være det ekte navnet på en drage som du da kan tilkalle for å assistere deg i kamp. ^_^ Dette er på et nivå jeg kan leve med. Ihvertfall det første av det du skriver. Det jeg dog ikke ønsker er at drager vil ta opp en for stor del av combaten. At man må bruke de, mounte de el.l. for å lykkes i combat. Det jeg ikke vil at Skyrim skal bli et "dragespill" som vi kjenner fra andre titler der ute. Vil liksom ikke ha "Oblivion in space" eller drage pet. Den siste delen du skriver lukter jo kanskje litt av drage pet. Da får vi krysse fyngre for at man bruker det på tampen av slag etc. En setning var nok til å få meg til å nesten gråte av frykt: Drager er de nye Oblivion-portene. Hvor kom den setningen fra? •Randomly generated quests Dette likte en gammal Daggerfall spiller som meg. Håper det greier å gjøre det litt snedig, og at de questene du gjør vil påvirke omgivelsene til det bedre deg. Endret 9. januar 2011 av maanemann Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Tekst til soundtracket:For the king, for the king For the sake of Skyrim For our land, for our home For Hrothgar's Blood For the Nords and for the Gods For the sole? single son Dovahkiin, our king, who will dawn with fire Det som er morsomt er at det faktisk ikke er dette de synger, ifølge forumet, men kun det de ville at det skulle høres ut som. De synger visst på drage-språket de har kommet opp med, altså følgende: Dovahkiin Dovahkiin Naal ok zin los vahriin Wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan dovahkiin fah hin kogaan mu draal Det høres jo riktig ut også om man hører soundtracket igjen Syntes det var ganske stilig. Var sikker på at de sang engelsk etter at jeg hørte og leste det du postet. Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Leste nettopp den lista med all samlet info fra scans. Trur ikke han som skrev den forsto alt som skrevet. Levelscaling er ikke confirmed blant annet. Mye annet jeg reagerte litt på også. Spessielt den med at dialog kommer når du nærmer deg fiender. Er strengt talt ikke det det står i det hele tatt... LES SCANS OG IKKE TRU ALLE FORUM POSTER! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg vil anta at det er sant når Bethesdas egen Twitter viser til en forumpost hvor Bethesdas community manager sier at level scalingen i Skyrim blir som i Fallout 3. Men det er nå bare meg. Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jeg vil anta at det er sant når Bethesdas egen Twitter viser til en forumpost hvor Bethesdas community manager sier at level scalingen i Skyrim blir som i Fallout 3. Men det er nå bare meg. Levelscaling er det i alle spill. Fallout 3 hadde veldig bra levelscaling. Oblivion veldig dårlig. Når folk frykter levelsvaling frykter de at det blir som OB. Iallefall jeg. Edit: jeg hadde ikke lest forumposten idet hele tatt. Kun scans, så når jeg kom med kommentaren til "samlet info" som også var basert kun på scans hadde jeg ikke den infoen. Likevel, fallout 3 var bra Endret 9. januar 2011 av Bendit Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg synes listeforfatteren gikk langt i å implisere at det var scalingsystemet fra Oblivion som skulle gjenbrukes. Når Bethesda selv eksplisitt uttaler at scaling vil være som i FO3, så er jo det noe helt annet. Jeg liker måten skalering er implementert på i Oblivion like lite som de fleste andre, men det er nokså hemmende når alle automatisk forbinder begrepet Level scaling med den klønete og likevel altomfattende måten det ble gjort på i der. Bethesda selv fikk det til både med Morrowind og Fallout 3, og Bioware-titler fra de seneste årene benytter også varianter av level scaling. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Og jeg tror du (Bendit) burde lese dem en gang til Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Og jeg tror du (Bendit) burde lese dem en gang til Nummer 1: Level scaling er ikke snakket om i bladet uten om radiantquests som også er random tilfeller skreddersydd til deg. Ikke det samme som det "level scaling" betyr for resten av verden. Nummer 2: Det står at dialog vil starte når du går nærme NPCer - ikke fiender. Edit: Får ta det på min kappe at jeg tok så hardt i. Det er egentlig de eneste feilene jeg fant og nummer 2 er også bare flisespikkeri. Likevel, det er 2 viktige punkter. Endret 9. januar 2011 av Bendit Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke egentlig særlig imponert over listen, jeg heller. Forfatteren misforstår visst lett, og er ikke særlig flink til å se gjennom tåkesjargongen utviklere og allernådigst inviterte spilljournalister bruker til å kommunisere. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Selv i Spider-man 2 kunne du høre folk ta opp mobilen og svare når noen ringte. Fulgte du med kunne du høre en (litt kort) samtale. Greit nok var det neppe mer enn fem, seks samtaler til sammen, men det gjorde at det føltes mer levende. Jeg vil ha mye mer av sånt i Skyrim. Det med Spiderman minner meg på hvor snedig historiefortelleingen var i Half-Life. Først var det et eksperiment hvor noen skrudde litt for mye på litt for mange knapper, og woops eksploderte det, og aliensene fikk fritt spillerom og ble en kjemperisiko. Som "securitaasvakt" Gordon Freeman var det derfor naturlig at du tok tak i det inntil forsterkninger kommer fra US Marines? Uansett når de kommer, viser det seg litt etter litt at de har en annen plan enn å komme deg til unnsetning. Du forstår etterhvert mer og mer av hvorfor; ikke gjennom cutscenes, eller dialogbokser, men ved å "overhøre" de fallene marines walkietalkier og samtaler de hadde seg imellom mens de ventet på deg. Synes det er så utrolig rart at ingen har plukket opp handsken på sånn type historiefortelling. Ser at dette kan bli litt vanskelig i Skyrim. I Daggerfall var det vel litt som det er mye av i BG/NWN/DA at du finner brev på folk som røper onde hensikter og hvorfor. Kanskje det å overhøre folks samtaler kan være noe. Og hva med barn og dyr? Vi ble lovet dyr i Oblivion og fikk et kjent eksempel med en dame som foret hunden sin bare for å sky dem med en fireball fordi den gjødde for mye. Da spillet kom viste det seg fort at hun var den eneste personen i hele spillet som hadde dyr, og den scenen de beskrev var scriptet på forhånd. Haha, ja dette er det faktisk mye sant i. Endret 10. januar 2011 av maanemann Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 maanemann: Beklager OT, men Gordon Freeman er vitterlig doktor i teoretisk fysikk (med en tydelig forkjærlighet for brekkjern), ikke securitasvakt. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) maanemann: Beklager OT, men Gordon Freeman er vitterlig doktor i teoretisk fysikk (med en tydelig forkjærlighet for brekkjern), ikke securitasvakt. Var allerede OT så det er greit. OK tar den. Må ha vært den orange drakta som lurte meg. Men hvorfor går de andre teoretikerne rundt i hvite legefrakker og ikke Gordon Freeman? Dessuten blir det da et hull i historien... Er vel ikke doktorenes jobb å rydde opp når things goes bad. :-\ Endret 10. januar 2011 av maanemann Lenke til kommentar
Licht Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Gordon går rundt i en Hazardous Environment (HEV) Suit, fordi han skulle rote rundt i selve testkammeret med dingsen de eksperimenterer på. Siden den beskytter mot alt mulig rart, (tydeligvis) inkludert våpenild og alien-angrep, virker det naturlig å bare beholde den på. Gordon "rydder" egentlig ikke opp heller, motivasjonens hans er først og fremst å komme seg ut av Black Mesa i live. Så baller det litt på seg. Heldigvis er han høvelig atletisk, har våpentrening (eller lærer veldig raskt - han har tross alt noen doktorgrader her og der), og er en handlingens mann. Så nei, det er ingen huller i historien. Blir som å si at Dead Space er et eneste gigantisk plothole fordi Isaac er en ingeniør og ikke en soldat. Både han og Gordon Freeman har det til felles at de plutselig befinner seg i en nokså ekstrem situasjon, har en veldig aktivt selvoppholdelsesdrift, og en drakt som hjelper dem litt ekstra på veien. Dessuten går sikkerhetsfolkene på Black Mesa rundt i blå, politiliknende uniformer, ikke oransje. :| Endret 10. januar 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Dragene vil nok bli en stor del av spillet. Desverre for deg, men jeg synes det høres bra ut. De sier "små" drager vil roame fritt rundt i riket og kan fly ned for å angripe deg. Du får også enkelte krefter, såkalte dragon words som du kan lære og bli bedre i ved å drepe drager og absorbere sjelene deres. Et av disse ordene skal vistnok også være det ekte navnet på en drage som du da kan tilkalle for å assistere deg i kamp. ^_^ Dette er på et nivå jeg kan leve med. Ihvertfall det første av det du skriver. Det jeg dog ikke ønsker er at drager vil ta opp en for stor del av combaten. At man må bruke de, mounte de el.l. for å lykkes i combat. Det jeg ikke vil at Skyrim skal bli et "dragespill" som vi kjenner fra andre titler der ute. Vil liksom ikke ha "Oblivion in space" eller drage pet. Den siste delen du skriver lukter jo kanskje litt av drage pet. Da får vi krysse fyngre for at man bruker det på tampen av slag etc. Tviler på at det blir så ille. Mest sansynlig lærer du ikke det "ordet" før et godt stykke ut i spillet. Og vil tilppe det bare blir som en ekstra kraftig conjuration spell. Og det er nok begrensninger på hvor ofte det kan brukes. Forøvrig må jeg si jeg virkelig likte det med at du kan bruke ekstra stamina på korte sprinter for å manøvrere i kamp og komme rundt på flanken til en fiende. Endelig får stamina noe verdi. ^_^ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Én liten ting som jeg lurer på er hvorfor en drage skulle hjelpe deg bare fordi du kan en setning på deres språk. Vi snakker her om en rase som er ute etter å hjelpe Akatosh/Alduin ta tilbake sine fulle guddommelige makt. For å oppnå dette sies det at de må rydde alle Lorkhain (skaperen av verden) sine etterfølgere (menneskene) av banen (muligens også alvene, selv om de delvis deler Akatosh sitt syn på saken og mener menneskene holder dem tilbake fra sin rettmessige kobling med gudene) og også ødelegge selve verden (Lorkhains "hjerte"). Da synes jeg det er rart at en drage skal komme til din unnsetning om du kan deler av språket. Vil det ikke motsi alt det dragene kjemper for om de plutselig skulle hjelpe sin muligens største fiende? I det neste TES-spillet kan i det minste den politiske situasjonen i Skyrim få ganske store konsekvenser. Alvene mener jo at menneskene (Lorkhain sine etterfølgere) hindrer dem i å oppnå direkte kontakt med gudene. Det setter dem jo, om enn indirekte, på dragenes/Akatosh side i det lange løp. Endret 10. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Akkurat det er på grunn av et godt brukt fantasy fenomen. Det ordet som tilkaller dragen er dragens ekte navn, og som du ofte ser i fantasty, hvis du kan noens ekte navn kan du kontrolere dem og få dem til å følge din befaling. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 I følge gameinformer så kunne man tilkalle en drage og den måtte kjempe for deg, uansett hvor motvillig den var. Tenk som magien i Eragon bøkene om du har lest dem En ting jeg virkelig håper den endrer på er NPCenes superradar.. Ikke bare vaktene, men om man f. eks skyter en pil og treffer en person kjeeeempelangt unna så kommer han løpende mot deg og vet nøyaktig hvor du befinner deg. Gjorde det akkurat i Oblivion. Forferdelig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Det gjør det ikke noe mindre teit. I Oblivion døde den siste i keisernes blodrekke og medaljongen ble ødelagt. Alle båndene dragene på noen som helst måte hadde med menneskene er brutt. De har tilbrakt flere tusen år i skjul, er intelligente som rakkern, mektigere enn vi noengang kan fatte og jeg klarer ikke å synes det gjør det ok at "det er sånn det er". Logisk brist. Edit: Fjellene på toppen av side 48 i bladet (siden med "A New Land" som overskrift) er forresten in-game. Todd Howard trakk frem tåkeeffektene som svært forbedrede siden sist (det var ikke noen tåke i ES3?), sammen med ansikter, trær og draw-distance. Det sies nå også at alle bildene i artikkelen er fra Xbox 360-versjonen av spillet. Iallefall ifølge profilen til en viss Todd Howard på Facebook. Man er dog ikke 110% sikker på at det er den ekte Todd Howard, men med tanke på at artikkelen beskrev konsoll-kontrollere synes jeg det virker legitimt at de også legger med konsoll-screenshots. Endret 10. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå