Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Ugh, jeg er redd for at utviklerne har gitt helt blaffen i måten npc'ene snakker på. Fra det lille jeg hørte på Youtube, så virket det som at de snakket som om de levde i vår tidsalder.

I disagree! I oblivion hadde Bethseda 17 voice actors overall. Å det la man fryktelig merke til når alle npc'ne hadde samme stemme. De forskjellige dialog optionene til den ene NPC var ofte også i forskjellige stemmer. Nå har bethseda over 70 stemmeskuespillere til sine vel over 100 npcer. Som er en stor forbedring fra oblivion. Har også hørt litt audio fra youtube og må si jeg syntes mye høres bra ut :)

Du misforstår. Han mener at de ordlegger seg på en alt for moderne måte, med ord og uttrykk som er såpass nye at de er "oppfunnet" lenge etter kruttet (eks. kan være "cool"). Jeg er nok enig i at innbyggerne i Skyrim burde snakke med litt mer arkaisme, og ikke bruke alt for moderne uttrykksmåter. Det betyr ikke at jeg ønsker at de skal snakke som i et Shakespear-stykke (det ville jo også blitt for moderne uansett), men litt mer som i en Tolkien-bok kanskje.

"There is more in you of good than you know, child of the kindly West. Some courage and some wisdom, blended in measure. If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world. But sad or merry, I must leave it now. Farewell!"

passer kanskje bedre i en sånn verden enn

"Alright, respect! See ya, bro!"

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vet ikke om det har vært oppe før, men kan man fortsette med spillet etter gjennomført main quest i skyrim slik som oblivion eller blir det mer ala fallout 3 og nv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...