Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Kom netopp hjem fra jobb og fant Skyrim i postkassa! Bestilte fra Gamezone. Sitter her som en lite barn og instalerer :D

Edit: ser ikke ut til at jeg får instalert før fredag =(

What? GameZone skulle jo ikke sende før i dag? Hva skjer?

Jeg er like overasket som deg. Fikk heller ingen mail om at det var sendt ut. Bestilte 31.okt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Gamezone.com

Yesterday it was announced that fans who purchase Elder Scrolls V: Skyrim would be able to pre-load the game in anticipation of it's launch on November 11, thought the start date is still uncertain.

That's not the only thing uncertain though. There seems to be some confusion as to when the actual Skyrim game will be unlocked on Steam. In various countries, Steam is giving different unlock times for when players can actually start playing the game, contradicting Pete Hines earlier statements that Skyrim will release at 12:01 am local time. Of course, this is causing mass confusion amongst gamers in different countries.

Today, Pete Hines, VP of PR and Marketing at Bethesda, has attempted to squash rumors and end speculation/confusion by publicly announcing "All of the steam countdown clocks are currently wrong." So nobody really knows what times. Hines explained that the Steam release "will be local time" meaning EVERY time zone gets it's individual 12:01 am release.

Ok perfect. So it will release hour by hour across the world. Not so fast, Hines latest Tweet seems to have caused even more confusion. "Steam is going to unlock every hour on the hour for all the various time zones? Ever steam game I've gotten is usually 12 am PST," explained a Twitter follower.

Hines promptly responded, "one for oz, one for UK/Europe, one for US (EST is planned), etc." Wait...WHAT!? That would mean if Skyrim releases at 12:01 am EST, folks on the west coast would have access to the game at 9pm PST on November 10th! I wasn't the only one shocked by this. When asked by a fan "Holy sh*t did you just announce 9pm PST on 11/10?" Hines immediately responded, "that's what we are working on."

Now, here's the question...what exactly are they working on? Making it so each time zone will release at 12:01 am? Or making it so the US will have one time zone release?

One thing is for certain, the Skyrim countdown clocks are wrong, and no one really has any idea at this point.

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det klarer altså og lage et spill, med flust av 3d objekter og tilhørenede kalkulasjoner.

Slipper de derimot markedsavdelingen løs på klokka går det tydeligvis helt galt. Jeeez...

Lenke til kommentar

Noe av det eneste jeg likte med Oblivion var måten du kunne forandre/skape utseendet til heltens ansikt.

Lol wut? Oblivion er jo awesome fra ende til annen!

Jeg stikker ihvertfall bort til Elkjøp som vanlig på fredag. Enkelt og greit. Slipper jeg å syte om at spillet ikke kommer på release.

1106514-cool_story_bro_super.jpg?1279885294

Lenke til kommentar

Jeg lurte på disse j... Oblivion Gatesène , om det var noe lignende i Skyrim.

Etter hva jeg har forstått har dragene fått den jobben, det dukker opp flere av dem jo lenger du kommer i main-story.

Takk. Det høres i hvert fall mindre kjedelig ut enn disse gatesene, og reduserte noe av min skepsis til spillet.

Hvis jeg husker rett var gatesene irriterende uansett om du ville løse de eller ikke, for de gjorde game-verden stygg og grå og ensformig. Derfor var det ikke bare bare å droppe de heller. De var definitivt spillødeleggende i likhet med mye annet.

Noe av det eneste jeg likte med Oblivion var måten du kunne forandre/skape utseendet til heltens ansikt. Klarte faktisk å få ham nesten lik mitt eget utseende og ble imponert over den muligheten (ikke det at jeg er verdens vakreste primat, men artig var det :) ).

Hvis jeg skal kjøpe spillet håper jeg de beholder den delen og gjør den minst like bra som i Oblivion.

Ikke ta dette personlig, men,,,

1. Oblivion gate = Port til Oblivion, eller Oblivion-port, om du vil. Jeg er svært lei folk som bruker engelske uttrykk de ikke forstår betydningen av eller ikke gidder prøve oversette til norsk engang. Da foretrekker jeg faktisk heller sprett-opp-vindu. Gatesene er ikke et ord på verken norsk eller engelsk.

2. Game-verden? Spillødeleggende? Spill og game er det samme, så hvorfor ikke bruke samme ord hele veien?

Dette er selvsagt ikke rettet mot deg personlig, men mer om folk generelt. Jeg har ingenting imot engelske uttrykk, men å blande norsk og engelsk tilfeldig for å få det til å høres "tøffere" ut blir for dumt.

Fjollete innlegg. Språkbruk var absolutt ikke for å tøffe seg, jeg er for gammel til det. Det dreier seg mer om sløvhet og knapphet på tid. Hvis jeg skulle irritere meg over andres språkbruk på nettet, er jeg redd jeg ville fått lite tid til annet og få bare sure dager. Noe sier meg for øvrig at kritikken er en dårlig skjult måte å vise din irritasjon over at jeg synes mye ved Oblivion var dårlig. Alternativt har du mange tunge dager på forumet og burde kanskje heller finne på noe annet som gir deg mer sjelefred.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Dette er selvsagt ikke rettet mot deg personlig, men mer om folk generelt. Jeg har ingenting imot engelske uttrykk, men å blande norsk og engelsk tilfeldig for å få det til å høres "tøffere" ut blir for dumt.

Er forsåvidt enig med deg i dette. Eneste gangen det har fungert var i The Julekalender, og der fungerte det til de grader!

Nå må dere ikke glemme Solberg-brødrene, de har noen gullkorn. “The rat was loose”, "...and then the girspak got broken", “I had bad pigs in my dekk”, “I drived and then it was a sving and a sving til, så a stein and pang – I drived rett in the juletre”.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med deg i dette. Eneste gangen det har fungert var i The Julekalender, og der fungerte det til de grader!

Nå må dere ikke glemme Solberg-brødrene, de har noen gullkorn. “The rat was loose”, "...and then the girspak got broken", “I had bad pigs in my dekk”, “I drived and then it was a sving and a sving til, så a stein and pang – I drived rett in the juletre”.

Jo, men 90% av de solberg-greiene har han aldri sagt. Julekalender var morsomme første gangen det kom når jeg var fjortis. Så det pånytt for noen år siden, da var det bare kjipt. Bortsett fra når Benny drakk sprit og fikk huggtenner, da.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...