Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Noen som har bestilt fra cdon?

Jeg har det. Men har ikke hørt noe fra de enda. Litt små stressa da en kompis har fått sendt sin konsoll utgave fra elkjøp allerede!

Tror at CDON sender spillet løpet av i dag eller i morgen, hvis ikke...da går verden under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden har blitt mer og mer dum for hver dag som har gått, i likhet med fordumming av de fleste spillserier. Elder Scrolls serien ble barne og fjortis-spill fra og med Oblivion, hvilket tråden her også viser.

Det er latterlig med alle gjentatte spørsmål om når kan vi loade, og min konsoll er best og øvrige barnslige krangler ++

Når noen kommer med interessante problemstillinger, tanker og oppriktige bekymringer vedrørende spillet, så kommer det en mengde sutresvar i stedet for en interessant diskusjon ut av det. Og så kommer det ytterligere flere: når kan vi loade, har du fått din, det har ikke jeg, å nei og nei osv...

Dere dauer ikke om dere ikke har fått spillet før release, og dere dauer heller ikke om loading ikke går som det skal på tidspunktet. Chill ned og vent på GOTY-versjon i stedet. Da vet man til og med kanskje om spillet er verdt pengene eller ei. Anmeldelser er jo som vanlig lite å stole på i disse dager. Se listen over 9/10 anmeldelser bare her på forumet, den er pinlig lang og innholdsløs..

• Liker 5
Lenke til kommentar
*SNIP*

Det er greit å ikke være hype for spillet, men hvis du noensinne har vært hype for et spill før, så burde du forstå at ytringer i en tråd som denne blir polariserte.

Jo, vi dør faktisk hvis vi ikke får spillet før release. Det er ikke snakk om å chille. Vi snakker om noe som vi brenner for. Vi dør hvis vi ikke får pre-loada i tide til release! Noen av oss dør til og med hvis de ikke får spilt spillet på best mulig grafikk...

...Men det er helt greit, er det ikke? Vi bryr oss om dette spillet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg lurte på disse j... Oblivion Gatesène , om det var noe lignende i Skyrim.

Etter hva jeg har forstått har dragene fått den jobben, det dukker opp flere av dem jo lenger du kommer i main-story.

Takk. Det høres i hvert fall mindre kjedelig ut enn disse gatesene, og reduserte noe av min skepsis til spillet.

Hvis jeg husker rett var gatesene irriterende uansett om du ville løse de eller ikke, for de gjorde game-verden stygg og grå og ensformig. Derfor var det ikke bare bare å droppe de heller. De var definitivt spillødeleggende i likhet med mye annet.

Noe av det eneste jeg likte med Oblivion var måten du kunne forandre/skape utseendet til heltens ansikt. Klarte faktisk å få ham nesten lik mitt eget utseende og ble imponert over den muligheten (ikke det at jeg er verdens vakreste primat, men artig var det :) ).

Hvis jeg skal kjøpe spillet håper jeg de beholder den delen og gjør den minst like bra som i Oblivion.

Lenke til kommentar
*SNIP*

Det er greit å ikke være hype for spillet, men hvis du noensinne har vært hype for et spill før, så burde du forstå at ytringer i en tråd som denne blir polariserte.

Jo, vi dør faktisk hvis vi ikke får spillet før release. Det er ikke snakk om å chille. Vi snakker om noe som vi brenner for. Vi dør hvis vi ikke får pre-loada i tide til release! Noen av oss dør til og med hvis de ikke får spilt spillet på best mulig grafikk...

...Men det er helt greit, er det ikke? Vi bryr oss om dette spillet.

ja ja, må si jeg synes litt synd på dere som har det slik. Jeg er svært spillinteressert selv og kan spille i dagevis i strekk om jeg har kjøpt et favorittspill som virkerlig duger. Men jeg har ingen problemer med å vente med å kjøpe. Ting blir jo gjerne også mye bedre etter hvert, fjerning av bugs, tilleggspakker osv kommer med i goty-versjoner ++.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Noen som har bestilt fra cdon?

Jeg har det. Men har ikke hørt noe fra de enda. Litt små stressa da en kompis har fått sendt sin konsoll utgave fra elkjøp allerede!

Jeg har også bestilt fra cdon, men er ikke stresset. release for BF3 var 27. okt, og først 26. okt fikk jeg mail/status som "varen er levert" Det lå i postkassa den 27 :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått har dragene fått den jobben, det dukker opp flere av dem jo lenger du kommer i main-story.

Takk. Det høres i hvert fall mindre kjedelig ut enn disse gatesene, og reduserte noe av min skepsis til spillet.

Hvis jeg husker rett var gatesene irriterende uansett om du ville løse de eller ikke, for de gjorde game-verden stygg og grå og ensformig. Derfor var det ikke bare bare å droppe de heller. De var definitivt spillødeleggende i likhet med mye annet.

Noe av det eneste jeg likte med Oblivion var måten du kunne forandre/skape utseendet til heltens ansikt. Klarte faktisk å få ham nesten lik mitt eget utseende og ble imponert over den muligheten (ikke det at jeg er verdens vakreste primat, men artig var det :) ).

Hvis jeg skal kjøpe spillet håper jeg de beholder den delen og gjør den minst like bra som i Oblivion.

Ikke ta dette personlig, men,,,

1. Oblivion gate = Port til Oblivion, eller Oblivion-port, om du vil. Jeg er svært lei folk som bruker engelske uttrykk de ikke forstår betydningen av eller ikke gidder prøve oversette til norsk engang. Da foretrekker jeg faktisk heller sprett-opp-vindu. Gatesene er ikke et ord på verken norsk eller engelsk.

2. Game-verden? Spillødeleggende? Spill og game er det samme, så hvorfor ikke bruke samme ord hele veien?

Dette er selvsagt ikke rettet mot deg personlig, men mer om folk generelt. Jeg har ingenting imot engelske uttrykk, men å blande norsk og engelsk tilfeldig for å få det til å høres "tøffere" ut blir for dumt.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er selvsagt ikke rettet mot deg personlig, men mer om folk generelt. Jeg har ingenting imot engelske uttrykk, men å blande norsk og engelsk tilfeldig for å få det til å høres "tøffere" ut blir for dumt.

Er forsåvidt enig med deg i dette. Eneste gangen det har fungert var i The Julekalender, og der fungerte det til de grader!

Til deg Casemodd, så er visst delen hvor vi lager figuren vår blitt betydelig bedre enn den var i Oblivion, med mange flere valgmuligheter. Så om du er som meg og kan sitte nesten timesvis og lage figuren ned til minste detalj, så har vi noe å se frem til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Denne tråden har blitt mer og mer dum for hver dag som har gått, ...

Denne tråden heter "Alt om The Elder Scrolls V: Skyrim" og det er i seg selv litt tåpelig. Den burde vært delt i tre/fire tråder (Skyrim media tråden ble laget, men det er ikke nok).

En TES underkategori burde vært oppe allerede. Der kunne flere tråder kunne separert temaene istedenfor at alt kommer her. Jeg skjønner godt at samme spm. dukker opp flere ganger, folk gidder ikke bla bakover i en 100+ siders tråd.

Lenke til kommentar

Ikke ta dette personlig, men,,,

1. Oblivion gate = Port til Oblivion, eller Oblivion-port, om du vil. Jeg er svært lei folk som bruker engelske uttrykk de ikke forstår betydningen av eller ikke gidder prøve oversette til norsk engang. Da foretrekker jeg faktisk heller sprett-opp-vindu. Gatesene er ikke et ord på verken norsk eller engelsk.

2. Game-verden? Spillødeleggende? Spill og game er det samme, så hvorfor ikke bruke samme ord hele veien?

Jeg er vanligvis enig, men når vi snakker "fagspråk" som data og spill, finnes det så mange dårlige oversettelser at ofte velger jeg å bruke engelske ord. Siden spillet er på engelsk, fjerner det også potensiell forvirring ved å bruke de samme ordene som er brukt i spillene. Det handler ikke om å få det til å høres tøffere ut.

Hvorfor oversetter du ikke Oblivion også? Selv bruker jeg lett ord som warrior, thief, wizard etc. når jeg snakker spill istedet for å oversette dem. Jeg bruker også ord som gameplay, spells, undead, healing siden det ikke finnes gode norske ord for det. Så da er det like godt å være litt rund i kantene generelt sett når vi snakker spill.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Denne tråden har blitt mer og mer dum for hver dag som har gått, ...

Denne tråden heter "Alt om The Elder Scrolls V: Skyrim" og det er i seg selv litt tåpelig. Den burde vært delt i tre/fire tråder (Skyrim media tråden ble laget, men det er ikke nok).

En TES underkategori burde vært oppe allerede. Der kunne flere tråder kunne separert temaene istedenfor at alt kommer her. Jeg skjønner godt at samme spm. dukker opp flere ganger, folk gidder ikke bla bakover i en 100+ siders tråd.

Det er berre å lage separate trådar om alskens Skyrim-relaterte emne. Då vert det òg lettare for meg å overtyde leiinga om at eit TES-forum er på sin plass. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er berre å lage separate trådar om alskens Skyrim-relaterte emne. ...

Forsåvidt sant, men så lenge det hele tiden finnes en "Alt om The Elder Scrolls V: Skyrim" tråd langt opp på spillforum forsiden tror jeg faren er stor for at folk legger ting inn i den isteden...

(Relativt heftig moderering må til vil jeg tippe)

Lenke til kommentar

Om nokon startar trådar for forskjellege emne, så er det berre å rapportere (med mindre eg ser dei sjølv) innlegg som har endt opp her - men som heller burde vere i ein av dei smalare trådane - så kan eg flytte dei asap og få litt spreiing.

Kan gjerne ha ein eigen tråd for kor ein har kjøpt og korleis det går med levering, eller for kva ein har tenkt å spele som, mm.

Eg har òg fundert på å lage ein slags referanse/FAQ-tråd, som folk gjerne kan sjekke før dei spør om ting me har svart på ørten ganger.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...