Lakus Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) 17-18 var nok å ta i litt veldig, ja. 7-8 var vel det jeg egentlig mente å skrive. Likevel blir han sittende oppe i en hel del norske timer. Det står faktisk på Gameinformer at det kan oversettes rett til engelsk. Nja. Det står at man kan oversette det til engelsk, men det står ingenting om at det kan oversettes direkte. Mye tyder også på at det ikke går. For mange korte ord med forskjellige symboler kontra engelske det engelske språk f.eks. En del har begynt på fonetiske alfabeter for å gjøre noe mening ut av symbolene. Endret 6. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Aner ikke hvor hovedkvarteret til Game Informer er hen, men om det er i Minneapolis i Minnesota sånn som det står på siden deres, så er klokken der ca. 15.00 + noen minutter. Med den døgnrytmen jeg har nå, så skal nok det gå helt fint. Endret 6. januar 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Når skal det komme i USA? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Bladet blir etter det jeg har skjønt sendt i dag eller de veldig nærme dagene. Abonnenter vil begynne å motta det i løpet av denne uke og ut i den neste. Den 14 februar blir bladet tilgjengelig i butikker. Eller tenkte du på oversettelsesleken? Det vet vi ikke enda isåfall. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 17-18 var nok å ta i litt veldig, ja. 7-8 var vel det jeg egentlig mente å skrive. Likevel blir han sittende oppe i en hel del norske timer. Det står faktisk på Gameinformer at det kan oversettes rett til engelsk. Nja. Det står at man kan oversette det til engelsk, men det står ingenting om at det kan oversettes direkte. Mye tyder også på at det ikke går. For mange korte ord med forskjellige symboler kontra engelske det engelske språk f.eks. En del har begynt på fonetiske alfabeter for å gjøre noe mening ut av symbolene. Jeg leste på et annet forum der en fyr dro frem noe en eller annen har sagt, sannsynligvis en fra Bethesda, om at man ikke kunne oversette det til engelsk bokstav for bokstav. Det jeg mente var at det ikke var en mellomstasjon mellom dette dragespråket og engelsk. Så man kan oversette det til engelsk, men ikke direkte til engelsk nei. Jeg tror det er litt vanskelig å oversette det, når en ikke kan oversette direkte til engelsk. Da tror jeg også kanskje vi hadde hatt løsningen allerede hvis man kunne det. Jeg ser flere mønstre og ord som går igjen, men klarer ikke å konse for å finne ut hva de kan bety. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Man kan nok oversette det fra ord til ord, men i beste fall blir det nok dårlig google-oversatt. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Vi får se. I artikkelen står det: "Check back later today to solve the puzzle." Håper det ikke blir så altfor lenge til. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 @Lakus: Teksten på sangen du linka har vore heftig diskutert på TES forumet, har dei endeleg bestemt seg for kva dei høyrer, eller er det berre kva du høyrer? For å ta det viktigste: - Level-scaling Sjølv liker eg level scaling, og viss dei ikkje har det med håper eg at det er ganske klart over kva område som er high level og ikkje. Sånn at eg som lvl 3 ikkje plutseleg vandrar inn i ei hole med lvl 15 fiendar, rett utanfor området du startar i. - Restriksjoner på fast-travel Fast travel er berre ein måte å reise uten å måtte gjere noko sjølv. Tida går in-game, og karakteren din reisar jo faktisk, du slepp berre å måtte gjere det sjølv. Eg håper dei beheld fast travel systemet som det er. Eventuelt ta med eit Hardcore-mode som skrur det av? - Interessant historie. Jeg regner scamps og de der som vanlige monstre, så om jeg må inn i Oblivion igjen vil jeg dra til et sted vi kan sammenligne med vårt Helvete, komplett med demoner, hellhounds og så videre. Ikkje alle delane av Oblivion ser ut som Helvete, og korleis ser eigentleg Helvete ut? Sjå på Shivering Isles, ein del av Oblivion like mykje som Paradise eller Oblivion gates, og bygningane i Umbriel er på ingen måte like tårna i Mehrunes Dagon sitt Oblivion. Så korleis det ser ut kjem jo heilt ann på kva slags Daedric Prince sitt "land" vi er i. - Bedre klassesystem Kva er gale med det som er no? Du har nokre klassar du kan velje mellom, eller så kan du skreddersy din eigen klasse. Eller meiner du kanskje level-systemet? - Bedre magisystem (Two Worlds 2 har et brukbart system, men det kunne ha vært forbedret. Kanskje noe alá Diablo 3?) Eg syns faktisk at magisystemet i Oblivion er veldig bra. - Mer variasjon i karakteren vi lager. Hva er poenget med å ha fem hundre hodetyper om vi har én kroppstype? Er få spel der du kan forandre kroppstypen din... Kjem ikkje på nokon i farten. Antar at det er teknisk avansert? Eg veit ikkje, men tviler på dette. - Bedre VO VO i Oblivion var veldig bra, problemet var at det var så få som gjorde at ein gamal Female Redguard kunne høyre likt ut som ein ung Female Bosmer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) @Lakus: Teksten på sangen du linka har vore heftig diskutert på TES forumet, har dei endeleg bestemt seg for kva dei høyrer, eller er det berre kva du høyrer? Det har du rett i og det er nok bare hva jeg synes jeg hører. Burde påpekt det med en gang, selvfølgelig. - Mer variasjon i karakteren vi lager. Hva er poenget med å ha fem hundre hodetyper om vi har én kroppstype? Er få spel der du kan forandre kroppstypen din... Kjem ikkje på nokon i farten. Antar at det er teknisk avansert? Eg veit ikkje, men tviler på dette. I Two Worlds og Two Worlds 2 kunne du forandre på hvor muskuløs karakteren din var og også høyden. Sistnevnte var delt inn i bein, overkropp, armer og skulderbredde. Ellers har GameInformer nå kommet med noen tips. Det virker dog som at dette er noe en del allerede hadde kommet frem til. Clues: 1. Dragon is not a 26-letter alphabet. Several vowel sounds translate from a single rune into two Roman alphabet letters. 2. You'll need to use the runes and the translation key in tandem to solve the puzzle. 3. Listen closely to the teaser trailer for additional clues. Endret 6. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Sjølv liker eg level scaling, og viss dei ikkje har det med håper eg at det er ganske klart over kva område som er high level og ikkje. Sånn at eg som lvl 3 ikkje plutseleg vandrar inn i ei hole med lvl 15 fiendar, rett utanfor området du startar i. Jeg liker å måtte være forsiktig. I Oblivion kunne ingenting skade deg. En rotte på lvl 1 med 10 hitpoints og en rotte på lvl 100 med 100 hitpoints er begge to bare rotter. Hadde lvl 100-rotten blitt til en ildsprutende djevelrotte med en hær av zombierotter når den gikk opp i level hadde vi snakket. Fast travel er berre ein måte å reise uten å måtte gjere noko sjølv. Tida går in-game, og karakteren din reisar jo faktisk, du slepp berre å måtte gjere det sjølv. Eg håper dei beheld fast travel systemet som det er. Eventuelt ta med eit Hardcore-mode som skrur det av? Å spare tid er greit nok, men det nytter ikke å bruke fast travel når du er omringen av djevelrotten og zombiehæren dens nederst i en dyp hule. Ikkje alle delane av Oblivion ser ut som Helvete, og korleis ser eigentleg Helvete ut? Sjå på Shivering Isles, ein del av Oblivion like mykje som Paradise eller Oblivion gates, og bygningane i Umbriel er på ingen måte like tårna i Mehrunes Dagon sitt Oblivion. Så korleis det ser ut kjem jo heilt ann på kva slags Daedric Prince sitt "land" vi er i. Når jeg tenker Helvete tenker jeg på det nye bibelske Helvete med sjøer av lava, en ildrød sky, demoer og alt det der. Jeg tenker ikke på en blomstereng en vakker somerdag under en skyfri, blå himmel. Med mindre noen tok med seg sekkepipe. Kva er gale med det som er no? Du har nokre klassar du kan velje mellom, eller så kan du skreddersy din eigen klasse. Eller meiner du kanskje level-systemet? Eg syns faktisk at magisystemet i Oblivion er veldig bra. Både klassene og magien funker, men det betyr ikke at de ikke kan forbedres. Er få spel der du kan forandre kroppstypen din... Kjem ikkje på nokon i farten. Antar at det er teknisk avansert? Eg veit ikkje, men tviler på dette. Det er ikke mer teknisk avansert enn ansikseditoren, men det tar tid og penger å lage. Hvor mange MMORPGer har du sett der vi ikke kan endre kroppen selv? VO i Oblivion var veldig bra, problemet var at det var så få som gjorde at ein gamal Female Redguard kunne høyre likt ut som ein ung Female Bosmer. Rettelse: Jeg vil ha bedre og mer variasjon i VOene. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Fælt så hjelpsomme de skulle være, da. The Secret World har nettopp gått gjennom enda en ARG-kampanje, liten hjelp fra Funcom der. Slik det burde være, spør du meg, ettersom de som fordyper seg i slike oversettelser og koder stort sett er av den mer "hardcore" sorten allikevel. Nå har ikke denne TSW ARGen vært den vanskeligste hittil (ikke at den er ferdig enda), men Funcom gir kun et lite hint dersom vi har klart det. Eller om vi skulle tro vi har rett, men er helt på villspor. Men i motsetning til ARGen har ikke jeg fordypet meg i denne oversettelsen, så jeg vet jo ikke helt hvordan situasjonen er der. Ser allikevel for meg at fansen kunne tenke seg å løse det selv. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) 10hi. Shampoo feilpostet ^^ Jeg FAILet. Det viser seg at sangen ikke er på engelsk overhodet, og at den er skrevet/sunget på dragespråket. Karpik777 fra Bethesda-forumet kom frem til løsningen (nesten). Det han hadde kommet frem til var dette (legg merke til at det blir sunget på dragespråket: Drage Dovahkiin Dovahkiin Naal ok zin los vahriin Wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal Ahrk fin norok paal graan Fod nust hon zindro zaan Dovahkiin Fah hin kogaan mu draal Ahrk fin kel lost prodah Do ved viing ko fin krah Tol fod zeymah win kein meyz fundein Alduin feyn do jun kruziik vokun staadnau voth aan bahlok wah diivon fin lein Engelsk dragonborn, dragonborn by his honor is sworn to keep evil forever at bay and the fiercest triumph's shout dragonborn for your blessing we pray And the scrolls have fortold Of black wings in the cold That when brothers wage war come unfurled Alduin bane of kings Ancient shadow unbound With a hunger to swallow the world Endret 6. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Erh. Jeg pratet om oversettelsen. Jeg sammenlignet den med TSWs ARG, og sammenligner her Bethesda/Gameinformer ved å si at Funcom gjør noe rett; de lar brukerne gjøre jobben Fast travel er berre ein måte å reise uten å måtte gjere noko sjølv. Tida går in-game, og karakteren din reisar jo faktisk, du slepp berre å måtte gjere det sjølv. Eg håper dei beheld fast travel systemet som det er. Eventuelt ta med eit Hardcore-mode som skrur det av? Å spare tid er greit nok, men det nytter ikke å bruke fast travel når du er omringen av djevelrotten og zombiehæren dens nederst i en dyp hule. Dette var da vitterlig ikke mulig i Oblivion heller? Så lenge man befant seg innendørs og/eller hadde fiender i nærheten, kunne man ikke bruke fast travel. Både klassene og magien funker, men det betyr ikke at de ikke kan forbedres. Men det er vel opplagt? Vi vil jo at alt skal forbedres, det som forbedres kan Hvilket innebærer det meste, alle spill har stort sett mange felter som kan forbedres. Hvor mange MMORPGer har du sett der vi ikke kan endre kroppen selv? I dag? Mange. I 2006? De aller fleste. Men selvsagt, jeg håper mulighetene er utvidet i dag. Endret 6. januar 2011 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Satt det i spoiler... Jeg løste det selv (ikke at jeg var først ser jeg), men skjønte ingenting da jeg kom til ALDUIN. Det ordet står nemlig ikke nederst på siden. Alduin. Endret 6. januar 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Fra Bethesdas forum: Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's. Som forventet, med andre ord. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det var mye snadder i bladet, men jeg venter på skikkelige scans og ikke bilder av hver side før jeg leser det ordentlig. Men det blir iallefall mulighet for å forandre på kroppen til karakteren din ^^ Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Fra Bethesdas forum: Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's. Som forventet, med andre ord. Det er bra. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hvorfor er det bare idioter som har scannere? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg har scanner... Regner med at noen her (Lakus) oppdaterer oss når det kommer scans. Lenke til kommentar
MardilVoronwe Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 En haug med skans her: http://www.gamingeverything.com/2011/1/elder_scrolls_v_scans/3655/elder_scolls_v-5.jpg#s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå