Gå til innhold

Pinnacle 8.0, skal det ta så lang tid før DVD`n blir brent?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skaffet meg Pinnacle 8.0. Hos meg fungerer det bra, men er det normalt at fra du ber om at den skal lage DVD, så tar det veldig lang tid før den begynner å brenne?

Hadde en video på 32min. Den brukte nærmere 1,5 time å gå igjennom filmen og brenne dvd`n. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er faktisk den tiden det tar. Husk at den skal rendre, og det avhenger av prosessor, Ram m.m.

Brant du DVD`n med menyer, i så fall, syntes du resultatet ble bra?

Resultatet ble veldig bra! Jeg har;P4 2,4 GHz og 512Mb ram, vil jeg minske tiden mye ved å kjøpe f.eks 512mb ram til?

Lenke til kommentar

Det kan hende du sparer litt tid med å sette inn 512 Mb til, men jeg tror ikke du vil tjene så all verden på det. Vurder heller om du skal kjøpe deg et dual kort isteden. Det er tallknusing det er snakk om. En mac (jeg hater å si det) :grumpy: vil være mye kjappere til den slags jobb en en pc.

Lenke til kommentar

En annen ting er: Hva betyr 1 1/2 time venting, når du har redigert 3o minutter? Normalt bruker jeg fra 3-5 dager på å redigere ca 30 minutter. Alt etter hvor godt opptakstapene er logget på forhånd, og ellers all planlegging i forkant.

Du får trøste deg med at når den første DVD masteren er laget, går det adskillig raskere å kopiere DVD platen hvis du skal lage flere.

Fikk du mange avbrudd i løpet av denne redigeringen?

Ha en bedre dag! :)

Lenke til kommentar
Jeg vet faktisk ikke om det hjelper. Da jeg brukte programmet, satt jeg med 512 MB jeg også. Kanskje andre her kan opplyse noe om dette?

Videoustyr Arne f.eks.?

Du vil ikke tjene noe på å øke RAM størrelsen. Når du rendrer er det kun prosessoren som tas i bruk. Rendringsprosessen i Studio er heller ikke så veldig flink til å utnytte prosessorkraft så du vil ikke tjene masse på å øke CPU'en, men noe vil du tjene på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...