Gå til innhold

Hjelp med å få nettverk til å fungere[LØST]

worthy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver da å få denne fæle DIR-615 til å bare "forlenge" nettverket mitt. Det har seg slik at jeg vil gjerne ha min PS3 trådløs, men jeg finner den ikke når den er koblet til DIR-615 hvis jeg ikke selv kobler meg på den.

Det jeg da gjerne vil er jo at SpeedTouch'en skal ta seg av IP fordeling og DIR-615 skal bare forlenge nettverket mitt. Det den gjør nå er å deler ut 192.x.x.x. ip'er mens Speedtouch'en bruker 10.0.0.x Jeg finner dette så utrolig irriterende og har prøvd å ta vekk DHCP fra DIR-615 men da mistet jeg bare nettet på alt der, selv om koblet fra Internett porten og i en av de vanlige nettverksportene.

Håper noen kan bistå med noen råd.

DOH

Jeg hadde glemt å skru av UPnP og gi ruteren en ip adresse under subnettet mitt. I mitt tilfelle så tok jeg ut internett kabelen fra "internett" porten, satt i min egen kabel, gikk inn på ruteren, skrudde av UPnP, skrudde av DHCP server, skrev inn en IP i mitt subnett (10.0.0.x ) skrudde ruteren av og på, satt kabelen fra Speedtouch'en i en "LAN" port istedenfor "internett" og alt fungerer knirkefritt nå.

Endret av worthy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...