Gå til innhold

Hvor skal disse ledningene hen?

PoleCat

Anbefalte innlegg

Jeg står fast! Fikk ny PC i dag, men finner ikke ut hvor følgende ledninger fra kabinett skal i HK:

Kabinett: Cheiftec Dragon AX-01SL-D-U

Hovedkort: Abit NF7-S v2.0

Ledninger: En som kommer fra fremsiden, og som deler seg i 4 med følgende ender:

(1)Ground

(1)Ground

(1)+5V

(1)-D

(1)+D

(2)Ground

(2)+5V

(2)-D

(2)+D

En til som kommer fra fremsiden og deler seg i 6 med følgende påskrifter:

TPA+

TPA-

TPB+

TPB-

VG

VP

Er disse nødvendig for at maskinen skal starte? For den starter bare opp og så skjer liksom ikke noe mer. Ikke noe bilde på skjermen eller noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel neppe nødvendige.

Uten å sjekke, så ville jeg anta at den siste er til en firewire-port i fronten av kabinettet.

Edit: Den første kan være til en USB-port.

Regner med at kabinettet ditt har både USB og Firewire-port i front.

Sjekk brukermanualen til hovedkortet ditt for å finne riktige tilkoblingspunkter.

Lenke til kommentar
Fordi det er Abit NF7-S, og et Chieftec Dragon kabinett, og det som står i manualen til HK samsvarer ikke med det som står på ledningene fra kabinettet. DERFOR spør jeg! :roll:

Muligens fordi de da ikke er direkte kompatibel, og at du da må bytte plugger for å kunne koble de til?

Og har du sjekket sidene til Abit eller Chiftec f.eks.?

Lenke til kommentar

Du har et poeng Rusmusa. Er mange ting som ikke er 100% kompatible på den måten som de skulle være. Litt rart at noen velger og gå vekk ifra en standard ,men koble powerSW du. Kobler du den på rett sted trenger du ikke noe annet.

Men jeg har shuttle SN41g2 så jeg slepper og rote med det. PLuggene passer uansett bare et sted. (Shuttle har skjønt det for lenge siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...