Deidei Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Har windows xp home ed. og får masse blåskjermer og tull. Tenkte jeg skulle formatere, men har aldri gjort det før. Har en C og en F disk. på C, har jeg programmer, og sånt, og på F, musikk og spill, og alt annet tull. Jeg regner med at blåskjermene har sin opprinnelse i Cwindows, har prøvd å reinstallere, men det hjelper ikke. Hva er fremgangsmåten for å slette, hva skal jeg gjøre når alt er borte? Har Winxp oppgradering, har win98 cd. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis du skal formattere hele partisjonen som windows ligger på, er det bare å boote med WinXP-cd'en i stasjonen og slette/partisjonere/formatere fra den. Funker glimrende. Edit: Update da... Grmpf, lese hele posten din kanskje, min feil. Boot med Win98 cd'en i stasjonen, merk at du må ha satt bootsequence i bios til floppy*-CD-HDD for å boote fra CD før HD, velg "oppstart med cd-rom" (eller hva det nå måtte hete), skriv fdisk, slett partisjonen med windows på, lag ny partisjon og lukk fdisk, formatèr partisjonen du nettopp laget hvis ikke fdisk gjorde dette for deg. Bytt så stasjonsbokstav til der cd'en står, skriv "install" og du er igang. *: Ikke nødvendig å ha floppyen først egentlig. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Gå inn i dos, og skriv "format x:" (uten anførselstegn, x er den stasjonen du skal formatere) Da vil all data bli slettet på den respektive partisjonen. Så booter du opp win98/xp whatever og installerer det på den tomme hd'en.. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Går det med winxp oppgradering da? (Har ikke prøvd den) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Du booter opp med WinXP og senere får du melding om å sette inn 98 cdèn, og deretter fortsetter du med XPèn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå