Crazy Joe Davola Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Har kommet på Disc 2 nå, litt over 3 timer, spiller jeg for fort? Går rundt og looter alt, og går forsiktig når det er "skummelt". Disc 2? Jeg spiller uten disc. Jeg gjorde forøvrig en tabbe. Kjøpte en drakt til 20000, men fant ut rett etterpå at den som fulgte med CE og som jeg allerede brukte var bedre. Kjipt å rote bort så mye på den drakten da. Endret 27. januar 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Har kommet på Disc 2 nå, litt over 3 timer, spiller jeg for fort? Går rundt og looter alt, og går forsiktig når det er "skummelt". Disc 2? Jeg spiller uten disc. Jeg gjorde forøvrig en tabbe. Kjøpte en drakt til 20000, men fant ut rett etterpå at den som fulgte med CE og som jeg allerede brukte var bedre. Kjipt å rote bort så mye på den drakten da. Trodde du hadde fysisk kopi da Uansett, er chapter 7 hvis det skal være mer spesifikt. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Har kommet på Disc 2 nå, litt over 3 timer, spiller jeg for fort? Går rundt og looter alt, og går forsiktig når det er "skummelt". På 3 timer er jeg fortsatt i chapter 6, tar meg god tid til å utforske pluss at jeg har dødd oftere enn planlagt grunnet Survivalist vanskelighetsgraden. Anbefales sterkt til de som er ute etter en litt større utfordring enn Normal Frag Fest Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Vurder sterkt å øke vansklighetsgraden, normal var litt for lett, må varme meg opp for hardcore! ( med mindre spillet blir mye vanskligere etterhver) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det øker jo støtt og stadig som i andre gode spill, men det som virkelig er flott med vanskelighetsgraden er hvordan du får mindre ammo samtidig som fiendene blir verre. Du vet det er mer gøy å spille på survivalist, når du har typ 300 i puls bare pga de små kryperne som kommer mot deg når du har null ammo på samtlige våpen og en rød strek igjen på ryggen. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Har kommet på Disc 2 nå, litt over 3 timer, spiller jeg for fort? Går rundt og looter alt, og går forsiktig når det er "skummelt". Disc 2? Jeg spiller uten disc. Jeg gjorde forøvrig en tabbe. Kjøpte en drakt til 20000, men fant ut rett etterpå at den som fulgte med CE og som jeg allerede brukte var bedre. Kjipt å rote bort så mye på den drakten da. Trodde du hadde fysisk kopi da Uansett, er chapter 7 hvis det skal være mer spesifikt. Jeg har fysisk kopi, men slipper å ha discen i når jeg spiller. Trodde du hadde kjøpt det til pc, var derfor jeg reagerte på at du sa du var kommet til disc 2 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ahh ok, men da prøver vi "hard" i kveld da Andre her som har spilt ignition? Lenke til kommentar
herrtuug Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ahh ok, men da prøver vi "hard" i kveld da Andre her som har spilt ignition? Har spilt ignition og jeg må si at jeg liker måten de har integrert de forskjellige gevinstene på Er på kapittel 7 og storkoser meg så langt. Ikke så "skummelt" som Dead space var, men er vel kanskje fordi man er litt vandt også... Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det øker jo støtt og stadig som i andre gode spill, men det som virkelig er flott med vanskelighetsgraden er hvordan du får mindre ammo samtidig som fiendene blir verre. Du vet det er mer gøy å spille på survivalist, når du har typ 300 i puls bare pga de små kryperne som kommer mot deg når du har null ammo på samtlige våpen og en rød strek igjen på ryggen. Det er jo sånn et godt horrorspill skal være, og det som er hovedingrediensen i det brutale drapet på survival horror som sjanger. F.E.A.R., Resident Evil-spillene (de siste) og Dead Space er alle spill som ikke er skumle rett og slett fordi man ikke har noe å være redd. Kommer det noen kan du tross alt bare blåse dem i fillebiter uansett. Det er ikke skummelt når man vandrer rundt som en tanks. At de har laget en slik vanskelighetsgrad er jo hyggelig nok, men det burde strengt tatt være slik det var på normal - ,minus fiendene som er tilsynelatende ille. Det skal tross alt være en balanse. Lenke til kommentar
Baljepiraten Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det øker jo støtt og stadig som i andre gode spill, men det som virkelig er flott med vanskelighetsgraden er hvordan du får mindre ammo samtidig som fiendene blir verre. Du vet det er mer gøy å spille på survivalist, når du har typ 300 i puls bare pga de små kryperne som kommer mot deg når du har null ammo på samtlige våpen og en rød strek igjen på ryggen. Det er jo sånn et godt horrorspill skal være, og det som er hovedingrediensen i det brutale drapet på survival horror som sjanger. F.E.A.R., Resident Evil-spillene (de siste) og Dead Space er alle spill som ikke er skumle rett og slett fordi man ikke har noe å være redd. Kommer det noen kan du tross alt bare blåse dem i fillebiter uansett. Det er ikke skummelt når man vandrer rundt som en tanks. At de har laget en slik vanskelighetsgrad er jo hyggelig nok, men det burde strengt tatt være slik det var på normal - ,minus fiendene som er tilsynelatende ille. Det skal tross alt være en balanse. Jeg må si meg 100% enig! Hater den dealen med at man skal gjøre diverse spill mer "tilgjengelig for alle". Forresten så kan jeg huske RES4 som ganske så pes med mye fiender og lite ammo! Men det kan ha noe å gjøre med at jeg spilte det på hard. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) At de har laget en slik vanskelighetsgrad er jo hyggelig nok, men det burde strengt tatt være slik det var på normal - ,minus fiendene som er tilsynelatende ille. Det skal tross alt være en balanse. Jeg er både enig og uenig med deg her. Det er en grunn til at det er flere vanskelighetsgrader, og det er ikke kun på grunn av at man skal spille gjennom spillet på normal, og så jobbe seg oppover, men fordi folk har forskjellige ferdighetsnivåer. Jeg synes det er bedre at man istedet for å stille samme utfordringer til folk med forskjellige ferdighetsnivåer, gir folk (som jo kjenner seg og sine ferdigheter best) muligheten til å spille et spill som passer deres nivå og velge vanskelighetsgrad deretter. Flere spill har jo beskrivelse av vanskelighetsgradene (som jo Dead Space 2 har) der utgiveren har føyet inn hvem de mener passer best til de forskjellige vanskelighetsgradene, og siden man tidligere har spilt Dead Space og vet at det var for mye ammo på normal, så burde survivalist komme "naturlig" for de som er ute etter en utfordring. Så hvorfor gjøre normal "vanskeligere" for mannen i gata som ikke spiller så ofte som oss på forumet, når man heller bare kan velge den vanskelighetsgraden som passer individet best? Det er et godt spill for meg, et spill som virkelig appellerer til folk med forskjellige ferdigheter (Forza 3 er et glitrende eksempel), i stedet for å forvente at alle holder nivået til personer som spiller så ofte som 10-12 timer i uka. Det er ikke ALLTID at slike spill blir dårligere på bekostning av at det har en bred appell, iallefall ikke når man har flere vanskelighetsgrader å velge mellom. Men ja, jeg skjønner poenget ditt, og er som sagt forsåvidt enig hvis jeg skal tenke på mine egne survival horror erfaringer. Edit: Kanskje man heller burde lage spill der man ikke bruker de klassiske "Easy, Normal, Hard, Insane" klassifiseringene, men heller ord som "Newbie (eller noe annet som betyr det samme), Average, Experienced, Elite" eller noe. Selv om det i utgangspunktet er et fett hva det står der, så virker det jo som om mange henger seg for mye opp i hvordan "normal" skal være. Endret 29. januar 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Runda spillet nå, måtte skifte tilbake til "normal" vansklighets grad rundt chapter 13, slik blir det når jeg bruker for mye penger på å teste alle våpen Fantastisk spill dog, blir dog ikke hardcore mode på meg helt ennå. Men Zealot skal testes Endret 29. januar 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Det var fort. Jeg er fremdeles på chapter 10. Hvor mange timer brukte du amir? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det var fort. Jeg er fremdeles på chapter 10. Hvor mange timer brukte du amir? 8.5 time, hadde jeg spilt på survivalist til å begynne med og ikke endret, hadde jeg nok brukt et par ekstra timer. Jeg fant forresten ut at Hardcore mode er survivalist fiender med zealot % dropp på ammo/health. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Rundet spillet jeg også nå. Spillte på normal og brukte 10 timer og 5 minutter. Må si meg veldig fornøyd med spillet, men likte i grunn bedre DS. Grunnen til det er at det blir for lite skummelt når det hele tiden dukker opp fiender. Det får ikke tid til å bygge opp den spenningen som DS klarte gang på gang. Men nå jeg er klar over at DS2 skulle være mer actionorientert, så jeg vet jo hva jeg gikk til. Ikke klikk på spoiler med mindre du har rundet spillet. I begynnelsen på Chapter 10 følte jeg at det bygget seg opp spenning, og det var også et av de største øyeblikkene i spillet for meg. Da gikk du inn i Ishimura, et sted du husker med skrekk fra DS, og samtidig tok det en stund før du traff på fiender. Et annet sted det også bygget seg opp spenning var på slutten da du måtte løpe fra den fienden som det ikke var mulig å drepe, samtidig som du måtte åpne dører og at andre fiender dukket opp. Ble litt hektisk da. Likte også selve slutten godt. Da Isaac snur hodet mot Emilie og hun sier, what? Minnet om slutten i DS Endret 30. januar 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 At de har laget en slik vanskelighetsgrad er jo hyggelig nok, men det burde strengt tatt være slik det var på normal - ,minus fiendene som er tilsynelatende ille. Det skal tross alt være en balanse. Jeg er både enig og uenig med deg her. Det er en grunn til at det er flere vanskelighetsgrader, og det er ikke kun på grunn av at man skal spille gjennom spillet på normal, og så jobbe seg oppover, men fordi folk har forskjellige ferdighetsnivåer. Jeg synes det er bedre at man istedet for å stille samme utfordringer til folk med forskjellige ferdighetsnivåer, gir folk (som jo kjenner seg og sine ferdigheter best) muligheten til å spille et spill som passer deres nivå og velge vanskelighetsgrad deretter. Flere spill har jo beskrivelse av vanskelighetsgradene (som jo Dead Space 2 har) der utgiveren har føyet inn hvem de mener passer best til de forskjellige vanskelighetsgradene, og siden man tidligere har spilt Dead Space og vet at det var for mye ammo på normal, så burde survivalist komme "naturlig" for de som er ute etter en utfordring. Så hvorfor gjøre normal "vanskeligere" for mannen i gata som ikke spiller så ofte som oss på forumet, når man heller bare kan velge den vanskelighetsgraden som passer individet best? Det er et godt spill for meg, et spill som virkelig appellerer til folk med forskjellige ferdigheter (Forza 3 er et glitrende eksempel), i stedet for å forvente at alle holder nivået til personer som spiller så ofte som 10-12 timer i uka. Det er ikke ALLTID at slike spill blir dårligere på bekostning av at det har en bred appell, iallefall ikke når man har flere vanskelighetsgrader å velge mellom. Men ja, jeg skjønner poenget ditt, og er som sagt forsåvidt enig hvis jeg skal tenke på mine egne survival horror erfaringer. Edit: Kanskje man heller burde lage spill der man ikke bruker de klassiske "Easy, Normal, Hard, Insane" klassifiseringene, men heller ord som "Newbie (eller noe annet som betyr det samme), Average, Experienced, Elite" eller noe. Selv om det i utgangspunktet er et fett hva det står der, så virker det jo som om mange henger seg for mye opp i hvordan "normal" skal være. Altså, min "klage" går på utformingen av spillet - og også utvanningen av overlevelsesskrekk som sjanger i sin helhet - og ikke bruken av vanskelighetsgrader spesielt. Alle omtaler DS 2 som et skrekkspill, men saken er at det er et rent skytespill med enkle øyeblikk av skrekk. Fjern halvparten av monstrene og tre fjerdedeler av ammunisjonen samt et par våpen og pipa får en annen lyd. Dette prøver de å gjøre i DS 2, men de legger det over på designet av en vanskelighetsgrad. Med andre ord får bare de som har taket på skytespill noe ut av spillet som et skrekkspill, og de som ikke er så gode må nøye seg med et skytespill med momenter av horror. Resident Evil og Silent Hill 2 har begge vanskelighetsgrader. men begge spilles helt likt uansett hvor lett man vil ha det. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Men skrekk er jo som humor, alle har sin egen preferanse og "grense". Endret 30. januar 2011 av Snurreleif Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja, men akkurat som det finnes dårlig humor og dårlige måter å vise den frem finnes det dårlige måter å lage skrekk og vise den frem på også. Å pakke skrekken inn i action er ikke den rette måten, da forsvinner den bare i havet av kuler, krutt og blod. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det fins ingen objektiv definisjon på hva som er god humor/skrekk, med mindre man begynner å kalle Kung Fu Panda spillet for survival horror. Enkelte lar seg skremme lettere enn andre, jeg syns dette er en god kombinasjon av skrekk og skyting, likedan som F.E.A.R. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Nå har jeg fått testet spillet og kontrollen min ble svett og go til slutt. For et spill, jeg mener Dead Space 2 har det som jeg ville ha mer av i 1`ern. Fantastisk Action horro! Å for en grafikk!! Dette bildet beskriver best mine følelser og meninger for spillet: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå