Gå til innhold

Svart skjerm i oppstart.??

stian15

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg et hovedkort (KD7-S) fra komplett + AMD Athlon XP 2200+...

Jeg setter alt sammen pluss 768 mb DDR ram. Starter opp og alt funker...

Men så gjør lille jeg noe jeg ikke skulle ha gjort. :D Kameraten min låner vekk 128 mb SDRAM!!!! og jeg setter dette i. Prøver å starte maskinen men ingenting skjer. Tok ut ramen men ingenting skjedde da heller.

Jeg bytter hovedkort og strømboks men beholder den ene rambrikken men problemet er det samme...????

Hva har skjedd???? Er det cpu'en som er gåen...???

Har jeg fremdeles garanti? 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte du hammer for å få i ram'en? Det skal ikke gå an å sette inn sdram i et ddr hk.... Gikk ivertfall ikke på mitt. Forskjellen i hastighet burde i hvertfall ha litt å si, når jeg kjøpte ram sto det med store røde bokstaver at jeg ikke måtte blande ram med forskjellig hastighet..

var litt for rask her. er hovedkortet ditt beregnet på sdram elle ddr?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt meg et hovedkort (KD7-S) fra komplett + AMD Athlon XP 2200+...

Jeg setter alt sammen pluss 768 mb DDR ram. Starter opp og alt funker...

Men så gjør lille jeg noe jeg ikke skulle ha gjort. :D Kameraten min låner vekk 128 mb SDRAM!!!! og jeg setter dette i. Prøver å starte maskinen men ingenting skjer. Tok ut ramen men ingenting skjedde da heller.

Jeg bytter hovedkort og strømboks men beholder den ene rambrikken men problemet er det samme...????

Hva har skjedd???? Er det cpu'en som er gåen...???

Har jeg fremdeles garanti? 8)

prøv å sette i rammen din. reset bios ved å bruke jumpere, se i manualen til hovedkortet ditt. har skjedd med meg når eg har blitt litt for ivrig med å klokke rammen :wink: funker alltid etter litt tukling med jumperene :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...