Gjest Slettet+98123478 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg må innrømme at jeg ikke har sansen for førstepersons skytespill generelt. Likevel har jeg sansen for Resident Evil-sjangeren, spesielt Resident Evil 5 for PS3. Det er ikke rendyrket skyt-for-å-drepe, men også en del utforsking/oppgaveløsing. Liker også historiefortellingen. Med andre ord litt skyting og litt Indiana Jones-aktig på en gang. Så spørsmålet er: Er det noen som har tips om andre spill på PS3 som har en lignende miks av action/adventure i seg, og som generelt kan anbefales? Mange takk for svar. Hilsen en med ikke alt for god oversikt over spilljungeleren for PS3. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Dead Space er en glimrende third person shooter med zombier, utforsking og oppgaveløsing. Dead Space 2 blir lansert i januar i 2011. Et annet spill som blir lansert i januar er PS3-versjonen av Mass Effect 2. Det er en TPS/RPG hybrid med en herlig historie. Jeg har ikke prøvd Uncharted-serien, men utifra kriteriene du stiller så høres det ut som om du vil like den. Endret 6. desember 2010 av Leflus Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Aller først vil jeg påpeke at du ser etter et tredjepersons skytespill. Førsteperson er når du ser våpenet (Call of Duty, KillZone også videre), tredjeperson er når kameraet "henger bak" personen du styrer (som Resident Evil) Et serie du nok kan like er Uncharted 1 og 2. Det holder en litt høyere fart enn Resident Evil 5, men har ellers mange av de samme elementene som skyting og enkel oppgaveløsning. Er mer fokus på klatring i de spillene, men det blir du fort vant med. Uncharted-serien er forøvrig kjent for å sammenlignes med Indiana Jones-filmene. Enda lengre ut på grena henger Assassin's Creed-serien. Du har lite skytevåpen (ett i AC 2), men du har desto mer løs løping, utforskning og mye vekt på historie. Er vel ikke det spillet som tåler en sammenligning med Resident Evil 5 best akkurat, men det kan godt hende du vil like det godt for det ut i fra de kriteriene du nevner. Flytter tråden til rett kategori Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Mulig Enslaved kan være noe. Det har utforskning, gåteløsning samt action. Siren Blood Curse kan kanskje også være noe å sjekke ut, dog det er mer survival horror. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Dead Space er det spillet som ligner mest på Resident Evil 5 der ute, blant annet fordi Resident Evil åpenbart var en stor inspirasjonskilde. Siden det er et veldig bra spill og det også får en oppfølger i januar er det en sikker vinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå