Gå til innhold

Har ikke Europa tilgang til Indie Games?


Sirius Cobra

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt på en podcast hvor de har en indie games of the week anbefalte de spillet Epic Dungeon som kun er tilgjengelig på Xbox 360 bestemte jeg meg å se litt gameplay for dette spillet. Etter å ha sett litt gameplay fikk jeg lyst til å kjøpe det, men da jeg skulle finne indie channel på xbox'en fant jeg det ikke på den gamle stedet eller dens nye plassering. Betyr dette at vi i europa (eller kanskje bare norge?) ikke har tilgang til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette boxen din til UK og få tilgang til og kjøpe indigames der. Tungvint, men sånn er det.

Vet du om det samme fungerer for sonebaserte spill? GTA: San Andreas bl.a er ikke tilgjenglig for nedlastning i Norge, men i mange andre europeiske land.

man kan jo kjøpe selve disken :)

 

http://video-games.shop.ebay.co.uk/Games-/139973/i.html?_nkw=san+andreas+xbox&_catref=1&_fcid=154&_fln=1&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m282&gbr=1

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Det å skifte lokalisasjon fungerte ikke for meg :(

du tuller nå? Du trodde vel ikke at det ville fungere?

 

Man må lage en Uk konto med tilhørende engelske adresse. Og da må du kjøpe poeng på en av de vanlige plassene.

 

Så lenge man har Microsoft Points fra Europa vil disse fungere på en engelsk konto. Man må bare kjøpe fra det tilhørende landet hvis man bytter verdensdel (USA, Japan feks).

 

På PSN derimot er kodene regionlåst til hvert enkelt land.

Lenke til kommentar

Det ironiske her er at det finnes norske indiespill, Owl Boy er vel det fremste eksempelet. Det vant også pris, men vi får ikke lov til å kjøpe det. Latterlig...

 

Tror den viktigste grunnen til at du ikke kan kjøpe Owlboy er at det ikke er ferdig ennå. D-Pad har kontrakt med Microsoft, så når spillet er ferdig blir det gikk ut på XBLA hvor alle (også nordmenn) vil få muligheten til å kjøpe det.

 

Du har imidlertid rett i at det finnes norskutviklede spill på Xbox Indie Games, som for eksempel Panic Attack og Ubergridder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...