Predecessor Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg er bare litt nysgjerrig på om noen her har fått testet ut Edition 5. På tross av minne forbannelser over Pinnacle, og Studio 7/8, så må jeg si at Edition 5 ser fristende ut. Til deg Videoutstyr Arne: Har dere Edition 5 Upgrade til en hyggelig pris hos dere? Hva er eventuelt prisen? Hilsen Predecessor (den fødte røntgenfotograf) Lenke til kommentar
peterode Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg oppgraderte fra Studio 8 til Edition 5 for 4 uker siden. Årsaken var at jeg begynte å bli temmelig lei ustabiliteten i Studio. Når det er sagt, Studio er enkelt og kjapt! Det å lage stubber på 1-2 min, uten avanserte overganger etc, intet slår den! Men, når en trenger mere og også arbeider med større prosjekter (20-40 min - 3 - 10gb) er Edition uovertruffent. Jeg har også arbeidet i flere år med Premier, som ikke er enkelt å bruke, så jeg har noe å sammenligne med. Likevel, det er endel "buggs" i Editition som jeg enten må jobbe rundt eller effekter jeg må klare meg uten, foreløpig. - Edition har meget enkelt utvalg av filtyper som kan importeres og både Studio og Premier er mye bedre utrustet. Men jeg kommer rundt dette med å importere i Studio og bruker Studio til å konvertere til noe Edition kan lese. - Jeg installerte det "hotteste" nye av grafikk kort, ATI RADEON 9800 PRO for å bedre GPU-baserte transitions. Fortsatt virker ikke dette og Pinnacle har antydet at det kan være "overlay" ikke fungerer med dette kortet. Jeg kommer foreløpig rundt dette med å bruke CPU funksjoner som fungerer upåklagelig. Men 3/4 av overgangs effektene kan foreløpig ikke brukes! Mitt tidligere, gamle grafikkkort fungerte bra! :-? :-? - Fortsatt litt vanskelig å finne gode treningsmuligheter, men dette bedres raskt nå. Dette er forøvrig en stor svakhet med Pinnacle. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Takk for tilbakemeldingen. Så din konklusjon er at det E5 "halter". Hvilke filformater er det E5 ikke takler, som du må ta igjennom S8? Har du forresten oppdatert E5 med Servicepack 1? På forånd takk! Lenke til kommentar
peterode Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 De formater som iflg. bruksanvisning kan importeres er: Quote.... Video File Formats: • *.dif, *.dv, *.dvsd (DV, DVC & variants) Pinnacle Edition and Pinnacle Edition Pro can import and instantly play back DV-dif files (no rendering). Capture is limited to DV-avi. • *.m2v (MPEG 2) • *.yuv, *.2yuv (uncompressed) • *.avi, *.mov (QuickTime) • *.dvd (Sony specific DV) DV-AVI files created with Adobe Premiere or DV Tools may be imported in EDITION as well. Audio integrated in AVI files will be extracted and split on import. AVI files to be used with Premiere are best created with the Fuse Sequence function ( ). Audio Files Formats: • *.wav (PCM uncompressed) • *.mpa, *.mp3 (MPEG-1 Layer 2 Audio) • *.wma (Windows Media Audio) Valid audio sample rates for import are: 11025 Hz, 22050 Hz, 32000 Hz, 44100 Hz, 48000 Hz. Sample rates in between can not be imported. Graphics (Image) File Formats: • *.bmp, *.png, *.tga, *.tif, *.pcd, *.psd, *.pcx, *.bsi, *.jpg, *.tdk (TitleDeko) (Note: except TIFF lzw-compressed; GIF is no longer supported (Version 5.0 or later.) Unquote... Dette ser flott ut, men da jeg prøvde å importere en MPEG2 fil fra TMPGnc (meget bra og mye brukt fil konverterings program), som uten problemer går inn i Studio og Premier, er Edition ikke engang istand til se at dette er en mediafil! Ved spørsmål hos Pinnacle svarer de at kun "elementær stream MPEG type med m2v extention" kan importeres, hva nå dette betyr. Jeg har også prøvd å importere Microsoft Video 1 format (AVI) eksportert fra Studio uten hell. Det er jo grenser for hvor mye en gidder å prøve, men Sonys DV format fungerer utmerket. Jeg håper Pinnacle oppgraderer denne biten kraftig ved neste service pack, da det er temmelig irriterende. I det miste til samme nivå som Studio eller Premier. Ellers kjører jeg nå service pack 1 som også eliminerte noen godt synlige "bugs". Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Til deg Videoutstyr Arne: Har dere Edition 5 Upgrade til en hyggelig pris hos dere? Hva er eventuelt prisen? Ja, det har vi - Siden du har Studio fra før, kan du få denne veldig rimelig. Send meg en mail så kan vi avtale noe her :smile: Lenke til kommentar
k.a.h Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg tenkt jeg ville svare på spørsmålet ditt, jeg er mildt sagt fersk med video redigering, bare så vidt tørtsa borti studio 8 før, har nå prøvd ut Edition 5, en måned,s tid. Med det samme fikk jeg litt hetta, mye knapper og dilldall, tenkte dette får jeg ikke til, med bare Engelsk bruker manual. Men nå må jeg si, dette er morro, Legger flere sjermer med efekter tekster og mye mer, uten og ha lest mer en så vidt i manualen, og det beste med Edition 5, har ikke hekta se en eneste gang , i motsetning til Studio 8, Har selfølgelig mye og lære enda, men som sagt programmet er helt topp spør du meg... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei. Du finner en mini test/omtale av programmet her: http://www.programmer.no/art.php?artikkelid=348 Personlig så mener jeg at programmet virker meget lovende. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Oppgraderingstilbudet fra Pinnacle Studio til Edition er et tidsbegrenset tilbud, så en bør ikke sitter for lenge på gjerdet (tror vi har muligheten ut september). Edition er etter min mening en utrolig spennende redigeringspakke! En kan også lese mer på www.edition.no. Her er det også lenker til en del tester. /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå