Aspiranten Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Er litt nede i memory lane og finner frem gamle spill om dagen. Det ene krever 32 bit win og jeg får derfor ikke åpnet installeren. Siden alle maskinene her i huset er oppgradert til 64 med laptoppen som siste tilskudd nå så har jeg ingen alternativer som jeg har pleid å ha tidligere heller, lurer derfor på om det finnes muligheter å omgå 32\64 bit problematikken? 32 bit emulator elns? Lenke til kommentar
tronds2000 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Er litt nede i memory lane og finner frem gamle spill om dagen. Det ene krever 32 bit win og jeg får derfor ikke åpnet installeren. Siden alle maskinene her i huset er oppgradert til 64 med laptoppen som siste tilskudd nå så har jeg ingen alternativer som jeg har pleid å ha tidligere heller, lurer derfor på om det finnes muligheter å omgå 32\64 bit problematikken? 32 bit emulator elns? Hva slags spill? I teorien skal windows kunne kjøre programmer i 32 bit-modus, men hvis spillet er laget for f.eks. Windows 98/95 trenger du en virtual machine. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Backpacker 1 til Win95\98 ja Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Plutselig ble jeg også litt interessert. Backpacker er awesome Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Ja :> Jeg var ikke så gammel når jeg først spilte det, så naturlig nok scorte jeg ikke nok til jorden rundt. Hadde vært artig å få spille det om igjen nå Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Win65 kjører 32-bits spill uten problemer. Om du er i tvil er det bare å se hvor mange 64-bits programmer og spill du har. I grunnen tviler jeg på at det er så mange. Det du tenker på er spill til Win95/98. På den tid var MS.DOS fortsatt selve kjernen i Windows. "Ren" Windows kom ikke før Win2000 og WinME, om jeg ikke husker feil. Anyway, du får prøve å kjøre i diverse kompabilitetsmodus og se om det virker. Hvis det ikke går kan du kanskje prøve DOSBox? Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Feilmeldingen jeg får opp er at programmet er 32 bit, og det er en windows installer. Tror derfor ikke det er noe vits å fyre opp dosbox Får ta kvelden til bruk og teste diverse kompabilitet ja. Testet win 95 og win 98 før jeg lagde denne posten og no go Edit: Som ventet fungerte det ikke i Dosbox, og ingen kompabilitetsmoduser fungerer. Det spør etter 32 bits windows. Bah, hvis dette stemmer (spillet er fra 1995) så er det jo omtrent bare å drite i det... Torrent på Win95 noen? You must run a virtualization application such as Virtual PC and create a virtual machine. Install your choice of legacy OS in that VM. There is NO support for 16 bit applications in any 64-bit version of Windows. http://www.velocityreviews.com/forums/t637426-is-there-anyway-to-run-16-bit-apps-on-vista-64-bit.html Endret 28. november 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
tronds2000 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Når du skal spille gamle spill for Win95/98 trenger du en virtuell maskin. Sjekk ut denne linken: http://system-log.com/?p=262 Du vil da trenge et iso-image av installasjon-cd'en og en kode. Ett tips, vetusware.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå