Lakus Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ikke det at jeg har noen inngående kunnskap til hvordan en bil fungerer, men vil det ikke være en viss motstand i rattet når man svinger i slike hastigheter? For min del virker det som at det er det spillet prøver å simulere ved og rykke i rattet på skjermen. Lenke til kommentar
LiquidSun Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Nok en verdiløs overfladisk anmeldelse av Gran Turismo 5. Slike spill kan ikke anmeldes etter at anmelder har spilt det i et par dager. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ja det en ikke vet tar en ikke skade av eller..? Fortrenger en alt som er vondt eller i dette tilfelle dårlig utført så blir alt så mye bedre. 80% av bilene i GT5 er konverte PS2 biler som ikke ser halv...LALALALALALALALALA jeg har ventet i 5 år LALALALALA...oi se på de fine premium bilene! ...Jeg er trøtt Jeg har ikke spilt spillet selv, men det ser ut som om premium-bilene er i fokus mens de resterende 800 bilene er der "for å være med". Ja, det er dumt de ikke ser like kickass ut som premium-bilene, men spiller man i tredjeperson gjetter jeg på at de ser akseptable ut, selv om de stikker seg ut hvis en spiller med en haug av premium-biler på en detaljert bane. Hovedpoenget mitt er at brorparten av spillere ikke reagerer på menysytemet eller lastetidene, til tross for at det kunne vært bedre utført. De er ikke like kritiske som mer dedikerte spillere; de vil kjøre bil. Hva skade angår har jeg oppfattet det som at det er skade med i spillet, men at den virker tonet ned og kommer sent i spillet. At den er tonet ned kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
LiquidSun Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Gran Turismo 5 har en skademodellmotor som LANGT overgår det som er i Forza 3, likevel presterer anmeldere å rakke ned på skademodellen til GT5. Sjekk fysikken i Forza 3 når de kræsjer, det er faan i meg til å le seg i hjel av. "Spesielt trist er det at spillet ikke evner å formidle verken kollisjoner eller skade på akseptabelt vis." Jupp, sjekk Forza 3, slik skal det gjøres. Forza 3: GT-5: Det er bare det at damage modellen i GT5 blir mer avansert etterhvert som man stiger i levels, men anmelderne har antageligvis ikke spilt lenger enn til level 10-12, da har de praktisk talt ikke startet spillet enda. GT-5 er bilspillenes RPG, det tar lang tid før man har sett alt. Endret 28. november 2010 av EmpireNO Lenke til kommentar
crippen Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Gran Turismo 5 har en skademodellmotor som LANGT overgår det som er i Forza 3, likevel presterer anmeldere å rakke ned på skademodellen til GT5. Sjekk fysikken i Forza 3 når de kræsjer, det er faan i meg til å le seg i hjel av. "Spesielt trist er det at spillet ikke evner å formidle verken kollisjoner eller skade på akseptabelt vis." Jupp, sjekk Forza 3, slik skal det gjøres. Forza 3: GT-5: Det er bare det at damage modellen i GT5 blir mer avansert etterhvert som man stiger i levels, men anmelderne har antageligvis ikke spilt lenger enn til level 10-12, da har de praktisk talt ikke startet spillet enda. GT-5 er bilspillenes RPG, det tar lang tid før man har sett alt. Lol, Forza 3s skademodell ser jo ut til å komme ut i fra en komediesentral. Synd eg ikke fikk sett mer footage fra GT5 skademodeleringen. Filmen viste ikke hva som skjer omd u kræsjer i noen bakfra i 200km/t. Men Forza 3 så jo utrolig lame ut, hva gjelder skademodell. Synes nesten det er rart at man kan sammenligne Forza 3 mot GT5. Endret 28. november 2010 av Mahler Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) La oss heller si at Forza 3 og GT5 har langt å gå før at vi ser realistiske kræsjer, tenker ikke bare på skadene på bilene, men på oppførselen når 2 biler treffer hverandre i høy fart. Det ser jo temmelig latterlig ut på Forza 3 og GT5 Fra hvilket spill er det, Mahler? Endret 28. november 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Fx-21 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Skadene skal "forbedres" på en oppdatering som kommer 2 des? Vil dette øke anmeldelses karakteren? Lenke til kommentar
Selvin_InnleggNO Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Forza 3 har jo en fysikk som tilsier at en bil veier 100kg, bare sjekk den Dodgen som triller rundt 3-4 ganger før den stopper.. Ærlig talt.. EDIT: Ikke det at anmeldelsen til gamer bryr meg i prinsippet, men, en kan jo begynne å lure på hvor mye anmelder har spilt spillet. Level 19? Endret 28. november 2010 av Selvin Lenke til kommentar
Erik Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Nå kan det jo også nevnes at den som har laget den Forza videoen har tatt de dårligste eksemplene på kræsjer i Forza som den personen kunne funnet å brukt kuttet det sammen med musikken for KOMISK effekt. Jeg kan love dere at det kommer til å komme lignende videoer med GT5 etterhvert. Ingen spill er perfekte vet dere Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 For min del kunne de droppet damage, det hører ikke hjemme i spillet rett og slett. Det er kjøringen som skal formidles, ikke krasjingen. Jeg likte det nye veldig godt jeg, alt er som det skal være og jeg synes det er morsomt å ha så mange biler å velge i. Tuningdelen liker jeg veldig godt at er blitt forenklet til EN tuningshop istedet for 30. De har finpusset konseptet jeg alltid har satt pris på og de gjør det meste helt riktig. At grafikken er litt kjedeligere på standardbilene er ikke noe stort problem personlig da jeg bruker det "fremste" kjørekameraet uansett. + Banene(værsystemet, natt osv) Lyden Utvalget av biler Enkelt Menysystem Fysikken Events og karrieredel - Loadingtider i menyer(!!) Teksturene på mange standardbiler Damagemodellen, her skulle de enten gjort det bra eller aller helst droppet det 9/10 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeez, nå må folk rulle inn her snart. Det er ikke mulig å ha en 100% realistisk skademodell, det er ei heller ønskelig. Når bilfabrikanter designer biler gjør de også det mtp sikkerhet. Nå har teknikken heldigvis kommet så langt at de kan simulere kræsj på pc'n i stedet for å vrake hundrevis av ordentlige biler. Men det utstyret og programvaren de bruker ligger way beyond hva spillutviklere har tilgang på, og det er like greit. Faktum er jo at i de fleste krasj man gjør i bilspillene ville i den virkelige verden ført til nærmest totalvraking av bilen slik at man ikke kunne kjøre videre i det hele tatt. Hvor gøy hadde det vært om spillene hadde vært slik? Alltid måtte starte på nytt pga vraket bil. En god (nok) skademodell for meg er at biler får riper i lakken, noen bulker her og der, litt løse deler her og der, pluss at bilen får skade på styring, vrang girkasse osv osv.. Faktisk har RBR fra 2004 en tilnærmet slik modell. Poenget er at bilen må kunne kjøres videre, uansett. Det som ihvertfall er feil i dagens spill er at man kan kræsje i 300km/t i en vegg og bare sprette ut igjen, og kjøre videre i samme fart. På dette punktet er ihvertfall Forza 3 langt bedre enn GT5. Lenke til kommentar
Selvin_InnleggNO Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har du installert spillet, Mammakamel? Syns ikke losdetidene er ille i det hele tatt jeg altså Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Forresten, lastetidene er litt latterlige. Se på Giantbombs Quicklook. (Spillet er ikke installert) Endret 28. november 2010 av Laland Lenke til kommentar
LiquidSun Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Forresten, lastetidene er litt latterlige. Se på Giantbombs Quicklook. (Spillet er ikke installert) Når den henger på "Loading latest news" i en evighet så har ikke det noe med loadetid generelt å gjøre. De loadetidene der var nok når fra da de hadde store problemer med online-delen, jeg har installert spillet og opplever kun at noen av banene tar litt lang tid og det er kun loading av banene som jeg legger merke til siden de tar 25-45 sekunder (det tar ca. like lang tid å loade banene i Forza 3) Endret 28. november 2010 av EmpireNO Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg har bare sett de ti første minuttene av videoen, og ble smått satt ut av lastetiden på "news"-delen, så skal ikke si noe på resten. Kjenner ikke til lastetidene i Forza heller. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) For min del kunne de droppet damage, det hører ikke hjemme i spillet rett og slett. Det er kjøringen som skal formidles, ikke krasjingen. Enig at den ikke er bra nok nå, men den skal jo bli forbedret i en fremtidlig patch som kommer i desember. Jeg tror damage kommer til å bli en veldig viktig del av spillet, for det hører abselutt hjemme i spillet, og i kjøringen. Som utviklerne sa det selv, kunne man tidligere f.eks bruke andre biler nærmest som skjold i en sving, uten å få noen konsekvenser. Ved å implementere skade vil det påvirke både kjøringen og taktikken, og det vil bli mye mer realistisk. Men det er den kosmetiske skaden, hvis ikke den visuelle blir bedre etter jo høyere lvl(som ryktene sier), har de veldig mye å gå på før det kommer på Dirt nivået. Blir litt latterlig å kjøre i en vegg i 250 km/t og såvidt få en skramme i fronten Har du installert spillet, Mammakamel? Syns ikke losdetidene er ille i det hele tatt jeg altså Jeg har gjort det, og det blir irriterende mye loading til tider for det. Et par sekunder her og der blir irriterende i lengden, spesielt hvis man skal restarte et løp, må man loade inn banen på nytt igjen fordi de ikke har lagt til restart knapp. Kunne dog lett bli fikset Endret 28. november 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har du installert spillet, Mammakamel? Syns ikke losdetidene er ille i det hele tatt jeg altså Har det, det hjalp men ikke sånn kjempemye. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Her er det mye dumt å lese. For det første kan det jo ikke komme som en overraskelse at en tung bil som velter mens den ligger sidelengs i 150+ km/t ruller, dette sier seg selv. Dessuten er det helt latterlig å bruke en' video som en ukjent fyr har lagd som grunnlag for å si at noe er dårlig. Gt5 har langt i fra den skademodellen som Forza 3 har. Spill begge spillene så ser alle det. Uansett så kan man ikke regne med at et så uferdig spill skal få mer enn 7/10 når det ikke kommer med noe nytt, men faktisk isteden har dratt inn masse gamle biler ( LOL! ). Hva som får enkelte til å tro at en update skal øke karakteren i etterkant vil jeg helst ikke tenke på, det blir bare for dumt. Det er vertfall helt klart at mange her så rødt når de leste anmeldelsen og prøver å rakke ned på Forza 3 i samme slengen. Bare for å være grei kan jeg jo si at i tråden hvor man sier hvilke dårlige spill man faktisk har likt, så nevnes det masse 7/10 spill. Dere får skrive litt der om hvorfor GT5 er så konge for akkurat dere Lenke til kommentar
LiquidSun Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Her er det mye dumt å lese. For det første kan det jo ikke komme som en overraskelse at en tung bil som velter mens den ligger sidelengs i 150+ km/t ruller, dette sier seg selv. Dessuten er det helt latterlig å bruke en' video som en ukjent fyr har lagd som grunnlag for å si at noe er dårlig. Gt5 har langt i fra den skademodellen som Forza 3 har. Spill begge spillene så ser alle det. Uansett så kan man ikke regne med at et så uferdig spill skal få mer enn 7/10 når det ikke kommer med noe nytt, men faktisk isteden har dratt inn masse gamle biler ( LOL! ). Hva som får enkelte til å tro at en update skal øke karakteren i etterkant vil jeg helst ikke tenke på, det blir bare for dumt. Det er vertfall helt klart at mange her så rødt når de leste anmeldelsen og prøver å rakke ned på Forza 3 i samme slengen. Bare for å være grei kan jeg jo si at i tråden hvor man sier hvilke dårlige spill man faktisk har likt, så nevnes det masse 7/10 spill. Dere får skrive litt der om hvorfor GT5 er så konge for akkurat dere Dummeste jeg har hørt, Forza 3 har knapt nok noen skademodell i det hele tatt, det er kun forandringer i textures, og de har ingen mekanisk effekt. I GT5 er skademodellen 10x så avansert, det er snakk om delere som faller av, som ikke henger på skikkelig, som blir deformerte, i tillegg så kan de få en mekanisk effekt også. Endret 28. november 2010 av EmpireNO Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Har du i det hele tatt spilt det? nei tenkte meg det ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå