oblivian Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ja, det er jo det han har gjort da... (Kanskje lese hele threaden?) :wink: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 De andre gangene jeg har installert mysql og apache, har jeg brukt ferdige pakker som Foxserv og phptriad. Det eneste jeg trengte å gjøre da, var å starte winmysqladmin.exe. Første gangen den blir kjørt, skriver jeg inn brukernavn og passord, som lagres i my.ini, og jeg antar da også at det lagres i mysql databasen. Derfor er det litt rart at det ikke ble lagret/lagret korrekt der denne gangen. Jeg kjørte jo winmysqladmin.exe nå også, og skrev inn brukernavn og passord. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Passordet som lagres i my.ini, er ikke det til winmysqladmin da? Ikke "faktiske" bruker/passord kontoer? Men husk at mysql kommer med et default bruker/passord root/blank som må slettes ellers så er det et ganske stort sikkerhetshull! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Passordet som lagres i my.ini, er ikke det til winmysqladmin da? Ikke "faktiske" bruker/passord kontoer? Mulig det. Men da må den foxserv pakken være innstilt slik at den automatisk setter det inn i mysql databasen også... Men husk at mysql kommer med et default bruker/passord root/blank som må slettes ellers så er det et ganske stort sikkerhetshull! Det er fikset... :wink: Står en ganske tydelig advarsel i phpmyadmin når root ikke har passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå