Velmont Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er det kommet noen "mp3"-spillere som også tar Ogg Vorbis i det siste? Har bare hørt om én, og den ble tatt ut av salg(og var bare i USA). Vil gjerne vite dette da jeg kan ta toget til Tyskland i helga og kanskje kjøpe en spiller (om den støtter OGG). -- Og, ja, jeg er i frankrike så jeg KAN ta toget til Tyskland. Jeg bryr meg lite om fysisk størrelse men stor plass har jeg ikke noe imot Lenke til kommentar
jokki Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 neuros har en med 20 gb og ogg vorbis støtte men merk deg at det er kun gjennom firmware oppdatering. Har aldrig hørt om den før men du finner info om den her Fant mange tyske sider om den så jeg tror nok du burde finne den i tyskland. Håper du har det fint der nede og får en forrsatt god ferie. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Neuros er den éne som jeg hadde hørt om. Men den mangla masse ting så de trakk den tilbake. Og når de legger den ut for salg så selges den bare i USA. Jeg så SlimX i butikken idag, men den er jo CD basert Det kan ikke være bra med tanke på hopping og greier. Dessuten er det stress med sånne store ekle cder... Uansett, det er et alternativ, jeg er veldig glad i de som lagde den for at de liker kundene sine så godt at de putter skikkelig teknologi inn i den Også - jeg har ingenting mot firmware oppdateringer, det går helt greit (en annen ting er at den må fungere med Linux, men de fleste spillerene gjør vel dét) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Neivel. Finnes ikke. Det synes jeg er synd. Lenke til kommentar
Graphic LiFE Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 hei..sitter her med en iRiver SlimX iMP-400..Er storfornøyd..ingen problem med hopping.. Eneste minus, venter på firmware oppdateringen som støtter ogg vorbis, sist jeg sjekka, så var ikke dette ute.. Men det kommer, er MANGE kunder som vil ha dette.. Men du burde kjøpe imp-400ern, eller vente til 500-modellen kommer ut her i norge (evt er den ute i frankrike/tyskland nå).. lykke til.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 hei..sitter her med en iRiver SlimX iMP-400..Er storfornøyd..ingen problem med hopping.. Eneste minus, venter på firmware oppdateringen som støtter ogg vorbis, sist jeg sjekka, så var ikke dette ute.. Men det kommer, er MANGE kunder som vil ha dette.. Men du burde kjøpe imp-400ern, eller vente til 500-modellen kommer ut her i norge (evt er den ute i frankrike/tyskland nå).. lykke til.. OK, høres bra ut. Kanskje jeg skal gå for den da, selv om Harddisk er bedre enn CD i mine øyne. Det er vel den eneste som har lovet Ogg Vorbis støtte så langt jeg kan se uansett. Og når jeg skal gå på skole i Oxford uten noen pc MÅ jeg jo ha med musikken min... Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg har IMP-400 selv, og er veldig fornøyd. iRiver har ikke lovet Ogg støtte, så hvis det er veldig viktig for deg bør du vente og se. De brukte det nok mest som et salgstriks i markedsføringen. Man skal ikke se bort fra at det kommer en dag, men man skal heller ikke se bort fra det motsatte. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Det er veldig viktig, da jeg tar backup av alle mine cder i dette formatet. Og det er jo mine cder jeg vil ha med til England, men gidder ikke drasse på 10 000 cder. Men jeg kan vel like godt drasse dem med da, siden jeg ikke finner en harddisk-/minnebasert ogg-spiller. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 De hadde ingen av dem i Tyskland. Spurte rundt omkring og INGEN visste hva Ogg Vorbis var! Og de skal liksom jobbe i en data-butikk!? Uffuff.. Samma me London, bare nybegynnere hele gjengen Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 @Velmont: Tråden What is so hard about it gir et innblikk i situasjonen og hvorfor vi kanskje ikke ser Ogg Vorbis støtte med det første. I tillegg imponerer det lille jeg har testet AAC stort spes AAC HE som klarer utrolig ting ved ekstremt lave bitrater. AAC er også støttet av iPod (så lenge du bruker en mp4 kontainer om jeg ikke husker feil) og vil med stor sikkerhet bli det neste store. Det er tross alt MPEG som står bak... Personlig bruker jeg MPC (Musepack) når jeg ripper cd'ne mine til bruk på pc, og er veldig fornøyd med det. To tester som her blitt gjennomført nylig: Roberto's public listening tests page Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Interessant. Men det er ikke bare-bare og konvertere for meg. All musikken jeg har konvertert fra cdene mine er i Ogg Vorbis format(er en god del), og jeg liker Ogg Vorbis fordi det er åpen kildekode. Men jeg får heller ta med meg noen av cdene mine til England og drasse rundt på dem. Selv om de hopper og blir fort ødelagt :-? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Men Musepack, finnes det til noen spillere? Vil vel ikke tro det. Lukket er det også. Litt rart når det virker så lite, aldri hørt om det før og de har ikke satt opp den offisielle siden sin ennå. - Men, liten vits å konvertere til noe som heller ikke funker. Skal jeg konvertere til noe må det nok bli AAC Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Er det kommet noen "mp3"-spillere som også tar Ogg Vorbis i det siste? Har bare hørt om én, og den ble tatt ut av salg(og var bare i USA). Jeg fant nettopp ut at Rio kommer med et par nye bærbare spillere i iPod-størrelse. De skal takle Ogg Vorbis. http://gear.ign.com/articles/382/382161p1....=39&submit.y=24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå